جامعه کارگری در انتظار تصمیم

مذاکرات فشرده دستمزد بدون توافق ادامه دارد

نشست دستمزد شورای عالی کار با حضور شرکای اجتماعی، نمایندگان کارگری و کارفرمایی و دولت همچنان ادامه دارد و تاکنون عدد و رقمی به عنوان حداقل دستمزد اعلام نشده و توافقی میان دو طرف حاصل نشده است.

مذاکرات فشرده دستمزد بدون توافق ادامه دارد

مبنای تعیین حقوق و دستمزد کارگران، بند یک و دو ماده ۴۱ قانون کار است که به نرخ تورم اعلامی از سوی مراجع رسمی و سبد معیشت خانوار اشاره دارد.

حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تعیین حداقل دستمزد سال ۱۴۰۱ را بسیار مهم و ضروری خوانده و معیار و مبنای مزد عادلانه را اجرای قانون عنوان کرده است.

وی در روزهای اخیر اعلام کرد که خبرهای خوشی در خصوص دستمزد کارگران در راه است.

پیش از این علی حسین رعیتی فرد، معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به نقل از برخی رسانه ها اعلام کرد: "هنوز بین نظر کارگران و کارفرمایان اختلاف زیادی وجود دارد. کارگران تاکید می‌کنند سبد معیشت کارگری تامین شود و کارفرمایان هم تاکید دارند دستمزد کارگران حداکثر در حد تورم رشد کند، ولی بالاخره توافق حاصل می شود و باید حداکثر تا ۲۱ اسفندماه مذاکرات نهایی شود. "

به گزارش ایسنا، شورای عالی کار اسفند ماه سال گذشته، حداقل دستمزد سال ۱۴۰۰ را ۳۹ درصد افزایش داد و از یک میلیون و ۹۱۰ هزار تومان به ۲ میلیون و ۶۵۵ هزار تومان رساند.

مبلغ حق مسکن کارگران به ۴۵۰ هزار تومان و بن خواربار نیز به ۶۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد.

 

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • یکی از مردم
    0

    کارفرماها که از خودشونن عمرا بذارن حقوق کارگر زیاد شه فقط استان قدس 17 تا شرکت و کارخانه داره!!!! ...نماینده های کارگری هم که یا مترسکن یا بازیگرهای مزخرف که خیلی هم بد نمایش به نفع کارگرهارو بازی میکنن!

  • یکی از مردم
    0

    فقط امیدوارم یکی به این بیسوادها بگه مهاجرت نیروی کار شروع شده فقط هم بخاطر پایین بودن دستمزد کارگری اگر فکری به حال دستمزدها نکنن با این ارزش پول ایران باید یه مشت بیسواد تز از خودشون به عنوان نیروی کار وارد کنن!

  • ناشناس
    0

    هر سال در این روزها این جلسات برگزار میشود .و هیچ نتیجه ای که به نفع کارگران داشته باشد ندارد.تعیین میزان حقوق کارگران را به عهده مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس بگذارید.لااقل آنها با انصاف تر از کارفرماها هستند.

  • ناشناس
    0

    نمایش مسخره و همیشگی دولتها خسته و جان به سر کردن کارگران و بازنشستگان تا اخرین لحظه های ممکن و بی خبر از عواقب سنگینی که خودشان دیر یا زود خواهند پرداخت در سالهایی که عناوین حمایت از تولید و عدالت را به طنز به یدک میکشد......

  • بی.نام
    0

    باز شروع شد هر سال کارگر بخصوص.مستعمر بگیر .هیچ گاه پرسیدید مثال چرا امثال من مستعمر بگیر شدن ؟ فشار کار وبیماری ووو وقلبجوان بودیم به قولی دوشیدن ما را.اما حالا فقط آسایش امثال من که شاید صدها مهندس وکاووووکارگر ما تجربه کسب کردن . فکر ما مختل نشده جسم ما مختل شده حتی با 24سال خودتون البته به دروغ بیش از 30سال یک نگاه نینداختی.به اون بیمه که حداکثر پرداختیم ؟بدون حتی سختی کار چرا؟بله احتیاج داشت کارخانه.متاسفم برای خودم وامثال من.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها