در گفت و گو با خبرفوری مطرح شد؛

محجوب: امیدوارم دود سفید از خانه ملت برای افزایش حقوق کارگران بلند شود/در آینده نیز شاهد افزایش قیمت‎ها خواهیم بود

رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: این فراکسیون و کمیسیون اجتماعی تمام تلاش خود را برای افزایش حقوق کارگران در سال 98 به کار گرفته است.

محجوب: امیدوارم دود سفید از خانه ملت برای افزایش حقوق کارگران بلند شود/در آینده نیز شاهد افزایش قیمت‎ها خواهیم بود

فاطمه علی‎اصغری- وضعیت نابسامان اقتصادی این روزهای کشور مشکلات و نگرانی‎های بسیاری را برای مردم و به خصوص کارگران در راستای گذران زندگی ایجاد کرده است به گونه‎ای که در طی ماه‎های اخیر شاهد افزایش اعتراضات صنفی کارگران به طور گسترده در کشور بودیم روندی که در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و یا میزان دریافتی آنها صورت گرفته است.

کارگران این روزها در رویکردهایی مطالبه‎گرانه خواهان افزایش حقوق‌شان هستند از این رو از دولتمردان و نمایندگان مجلس درخواست کردند در جهت افزایش حقوق آنها در لایحه بودجه سال 98 تدبیر جدی را اتخاذ کنند روندی که از سوی فراکسیون کارگری مجلس و کمیسیون اجتماعی در جریان بررسی لایحه بودجه سال 98 در دستور کار قرار گفته است اما اینکه این روند چقدر محقق شود قطعا به تلاش نمایندگان مجلس و در ادامه رویکرد دولت در شورای عالی کار ارتباط دارد.

***

علیرضا محجوب رئیس فراکسیون کارگری مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره اینکه آیا اقدامی در راستای افزایش حقوق کارگران در لایحه بودجه 98 از سوی مجلس در دستور کار قرار دارد یا خیر، اظهار کرد: عملا لایحه بودجه ربطی به افزایش حقوق کارگران ندارد و تصمیمات لازم در این راستا باید در شورای عالی کار اتخاذ شود اما بدون شک رویکردهایی که در مجلس اتخاذ می‌شود بر تصمیمات شورای عالی کار تاثیر خواهد گذاشت.

وی افزود: ما تصور می‎کنیم آنچه برای کارمندان و کارگران در بودجه از سوی دولت درنظر گرفته شده است سهم ناچیزی در مقایسه با افزایش قیمت‌هایی است که در کشور رخ داده است از این رو قطعا دولت باید تدبیر جدی را در این راستا اتخاذ کند.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما در آینده نیز شاهد افزایش قیمت‎ها خواهیم بود، تصریح کرد: بسیاری تصور کردند که قیمت‎ها در وهله اول به واسطه تحریم افزایش پیدا کرد که از نظرما این افزایش‎ها قیمت نهفته است و بسیاری از اقتصادانان تصورشان این است که این تورم سرکوب شده است که بروز کرده و به دنبال بهانه‎ای بوده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وقتی ما با افزایش قیمت‎ها و نارضایتی کارگران روبه رو شدیم در واقع تحریمی در کار نبود و ماه‎ها بعد تحریم صورت گرفت از این رو ما باید در روزهای آتی منتظر آثار تدریجی حرکاتی که باعث ارزانی پایه پول و گرانی ارز خارجی و کالاها شد باشیم.

محجوب تاکید کرد: اگر در شرایط فعلی کسانی معتقدند که نباید برخی از رویکردهای داخلی با آثار تحریم مخلوط شود باید هرچه سریعتر در جهت آنچه در سال آینده عملیاتی خواهند کرد به خصوص در حوزه ارز تدابیر جدی را اتخاذ کنند تا ما شاهد سوء استفاده برخی رانت‎خواران و نوکیسه‎ها که اخیرا فروشگاه‎های بزرگی هم ایجاد کردند و بعضا برخی از مدیران آنها نیز سابقه خوبی ندارند نباشیم تا فشار اقتصادی بر طبقه کارگر کشورمان بیش از این افزایش پیدا نکند.

وی گفت: ما باید در کمال دقت در جهت تزریق بودجه به بخش تولید وارد عمل شویم و باید منابعی را که در اختیار داریم به سمت تولید سوق دهیم تا در جهت جبران ارزی که به کشور در طی این مدت وارد کردیم، اقدامی را انجام داده باشیم.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه آیا امکان افزایش حقوق دو برابری کارگران در سال 98 وجود دارد، اظهارکرد: اگر مجلس در جهت افزایش 20 درصد حقوق کارگران در سال 98 اقدامی را انجام ندهد و تحرکاتی از سوی نمایندگان صورت نگیرد، قطعا هیچ کدام از مطالبات کارگران محقق نخواهد شد اما ما امیدواریم که دود سفیدی از این خانه در جهت تحقق مطالبات کارگران بلند شود.

محجوب تصریح کرد: کمیسیون اجتماعی پیشنهادات خود را درباره افزایش حقوق کارگران تهیه و به کمیسیون تلفیق ارائه داده است از این رو امیدوارم با توجه به این راهبردها تصمیم سازنده و مهمی در این راستا اتخاذ شود.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • بازنشسته نجومی بگیر تامین اجتماعی
    0

    انچه که باید بلند شود بخار از مسیولین است نه دود سفید ماهیت حاکمیت اگر بر مبنای عدالت ادعایی اقایان باشد کار سختی نیست متاسفانه متوجه پیامد های سهمگین اجتماعی این بی عدالتی ها نیستند و هنوز طرز تفکر دولت روحانی درعمل مستولیست و کارگران و بازنشستگان در استانه نابودی قرار دارند ف ردا دیر است......

  • ممد
    0

    لعنت بر پدرو مادر کسانی که این فقر را برای مردم اوردند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها