خودروهایی که سال آینده حذف می‌شوند/ کیفیت افزایش می‌یابد؟

رئیس‌جمهور دستور داد که در سال آینده خودروسازان حداقل تولید سه خودرو را متوقف و سه خودرو جدید عرضه کنند. سال ۱۴۰۱ چه خودروهایی حذف می‌شوند؟ آیا کیفیت خودروها افزایش می‌یابد؟

خودروهایی که سال آینده حذف می‌شوند/ کیفیت افزایش می‌یابد؟

سیدابراهیم رئیسی هفته گذشته بازدیدی از پیش اعلام نشده از انبار و خط تولید ایران‌خودرو داشت. در این دیدار دستوراتی به خودروسازان داد که یکی از آنها توقف تولید سه خودرو و تولید سه خودروی جدید و عرضه آن به بازار بود.

معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو در پی این دستورات اعلام کرد: طبق دستور رئیس‌جمهوری، در سال آینده دو محصول سمند و ۴۰۵ از مدار تولید ایران‌خودرو حذف و با محصولات جدید جایگزین خواهند شد.

او افزود: تولید انبوه تارا در سال آینده با ۷۵‌هزار دستگاه انجام و محصول پروژه k125 در انتهای سال به سبد تولیدات ایران‌خودرو اضافه خواهد شد. همچنین در سال آینده یک یا دو محصول مونتاژی جدید نیز عرضه می‌شود.( دنیای اقتصاد)

سایپا نیز توقف تولید دارد؟

با پیگیری‌های از شرکت خودروسازی سایپا مشخص شد که این خودروساز پیش از دستور رئیس جمهور از تابستان ۹۹ این طرح را اجرا کرد.

شرکت سایپا کل محصولات ۱۰۰ X و انواع خودروهای پراید را حذف کرد. این خودروسازی فعلا برنامه‌ای بر حذف خودروی دیگری ندارد و با جایگزین‌های خود طرح‌های فروش را برگزار می‌کند.

البته پراید صفر همچنان در بازار خودرو کشور در حال معامله است. با توجه به اینکه تولید این خودرو متوقف شده است، اما قیمت آن در مقاطعی روند افزایش دارد

اما روز گذشته در همایش زنجیره خودرویی در سال ۱۴۰۱ با حضور نمایندگان مجلس، خودروسازی‌ها و قطعه‌سازان، شرکت سایپا اعلام کرد که سال آینده تولید خودروی تیبا را متوقف و در عوض خودروی آریا را وارد خط تولید می‌کند. این خودروسازی اضافه کرد که در حال تست موتورهای جدیدی برای محصولات خود است.

کیفیت افزایش می‌یابد؟

آیا با حذف برخی خودروها و عرضه خودروهای جدید کیفیت افزایش می‌یابد؟

محمدرضا نجفی‌منش، رئیس انجمن قطعه‌سازان کشور در این همایش گفت: در دنیا یک خودرو بیش از ۱۰ سال بیشتر تولید نمی‌شود. به دلیل اینکه خودروهای جدید، آپشن‌های جدیدتری نسبت به خودروهای قدیمی دارند و باید جایگزین شوند.

او توضیح داد: اگر فرمان هشتم رئیس‌جمهور اجرا و بخش دولتی به بخش خصوصی واگذار شود، تمام دستورات دیگر او از جمله افزایش تولید و کیفیت نیز محقق می‌شود.

منبع: تجارت نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها