میرتاج الدینی با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق:

حداقل حقوق کارکنان؛ پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در سال آینده

یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ گفت که کمیسیون تلفیق تصویب کرد که در سال آینده حداقل حقوق کارکنان پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان باشد.

حداقل حقوق کارکنان؛ پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در سال آینده

حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی اظهار کرد: کمیسیون تلفیق امروز تبصره ۱۲ لایحه بودجه درباره حقوق و دستمزد را تصویب کرد که به موجب آن حداقل حقوق کارکنان پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین شد دولت در لایحه حداقل حقوق را چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پیش بینی کرده بود.

متن مصوبه کمیسیون تلفیق به شرح زیر است:

حقوق گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر در تمامی دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه و همچنین نیروهای مسلح وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی از قبیل کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات به طور متوسط به میزان ده درصد (۱۰%) به شرح زیر به گونه‌ای افزایش می‌یابد تا طبقات پایین‌تر از درصد افزایش بیشتری برخوردار شوند.

در حکم کارگزینی تمامی گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر مذکور، مبلغ پنج میلیون و سیصد و سی و هشت هزار (۵.۳۳۸.۰۰۰) ریال معادل ۱۷۰۰ امتیاز برای مشمولین قانون مدیریت خدمات کشوری و یا معادل این امتیاز برای مشمولین قانون نظام هماهنگ پرداخت و مشمولین مقررات خاص، در سطری جداگانه با عنوان افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ درج می‌گردد که مشمول کسور بازنشستگی است و در محاسبه هیچ کدام از امتیازات مربوط به حقوق و مزایای مستمر و فوق‌العاده‌ها و نظایر آن قابل محاسبه نیست. علاوه بر مبلغ مذکور، ضریب حقوق به میزان (۳%) افزایش می‌یابد.

پس از اعمال افزایشات موضوع بند ۱_ ۱ مجموع مبلغ مندرج در حکم کارگزینی برای کارکنان رسمی و پیمانی و مبلغع قرارداد منعقده ماهانه برای کارکنان قرارداد کار معین (مشخص) و کارکنان طرح خدمت پزشکان و پیرایزشکان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نسبت مدت کارکرد نباید از پنجاه و شش ریال کمتر باشد.

تفاوت تطبیق موضوع ماده (۷۸) قانون مدیریت خدمات کشوری در حکم حقوق، بدون تغییر باقی می‌ماند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ناشناس
    0

    زحمت کشیدید،،، کباب مال شما بوی کباب مال بازنشسته ها، حرامخورها

  • زیر ساختی
    1

    مدیران پایه شرکت ما زیر 20 پشت میز حاضر نمیشوند کجای کاری

  • ناشناس
    0

    خدا لعنتتان کنه بی ناموس ها....

  • فلاکت
    0

    چرا و به چه حقی مگه قانون نگفته ضریب حقوقی باید برابر نرخ تورم افزایش پیداکنه پس چرا ۳درصد تو صحبت ها میگه حداقل ده درصد و تو عمل ۳درصد اون ۱۸۰۰۰امتیاز رو هم نبردن توحق شغل و شاغل که مبادا تد ایتم های دیگه تاثیر گذار نشه به زبان ساده از سرکون حقوقمون زدن از سال ۸۸که ضریب حقوقی ۶۰۰بود با معادلش در سال ۱۴۰۰ باید ۷۷۰۰می شد اما امسال ضریب حقوقی را ۳۰۴۸ اعلام کردن یعنی کمتر از نصف چیزی که باید باشه یعنی حقوقمون رو کمتر از نصف کردن اونوقت میگن دولت توان ندارد خوب اگه اینطوره کارفرماهای دیگه هم هرچقدر توان دارن حقوی رو افزایش بدن واقعا یاد بیانه معلمان می افتم که می گفتن برای یه لقمه نان مون اسیر حاکمان بی تدبیر شدیم متاسفم که کارمند شدم این دولت دخلش به دلاره خرجش به ریال و این مردم بدبخت خرجشون به دلار دخلشون به ریال مژمئن باشین این تورم توسط خودت دولت بذای تامین کسری بودجه اش ترتیب داده شده و هر روز میگم خدا از عاملینش نگذره انشالله همین بلا سر عزیزانتون بیاد

  • mahmoud
    0

    آخر چه تناسبی بین حداقل 5 میلیونی که 70 % بازنششته ها را تشکیل میده با حداکثر 7 برابر حداقل یعنی 35 میلیون تومان که مثلا 30 یا 20 % بازنشسته ها را تشکیل میده هست . واقعا این تناسب از کجا آمده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها