تصمیم مهم مجلس درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از تصویب اعتبار ۹۰ هزار میلیاردی در کمیسیون تلفیق بودجه برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان خبر داد.

تصمیم مهم مجلس درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

ولی اسماعیلی از پیشنهاد این کمیسیون برای تامین اعتبار لازم درخصوص همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال آینده خبر داد و گفت: سال گذشته حدود ۹۰ درصد از پرداختی‌های بازنشستگان کشوری را ساماندهی و همسان‌سازی کردیم که بخشی نیز باقی مانده‌اند.

 وی با بیان اینکه برای بازنشستگان تامین اجتماعی نیز سال گذشته  حدود ۴۰ درصد همسان‌سازی انجام شد، ادامه داد: ۸۹ هزار میلیارد تومان سال گذشته برای همسان‌سازی‌ها اعتبار مصوب شده بود اما متاسفانه در لایحه دولت برای بودجه سال ۱۴۰۱ منابعی برای ادامه همسان‌سازی‌ها در نظر گرفته نشده بود که در این زمینه کمیسیون اجتماعی بنا به وظیفه ذاتی خود پیشنهاداتی را به کمیسیون تلفیق ارائه کرد.

نماینده گرمی در مجلس با اعلام اینکه پیشنهاد کمیسیون برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان برای سال آینده ۱۲۰ هزار میلیارد تومان بود، اضافه کرد: با اختصاص  ۹۰ هزار میلیارد تومان در کمیسیون تلفیق موافقت شد، البته تلاش خواهیم کرد تا در صحن علنی مجلس این ۱۲۰ هزار میلیارد تومان را تصویب کنیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس درباره محل تامین منابع این همسان‌سازی حقوق‌ها، گفت: این ۹۰ هزار میلیاردی که اختصاص داده شده  از هدفمندی  یارانه‌ها بوده است، البته دیون تامین اجتماعی حدود ۴۰۰ هزار میلیارد است که می تواند از این منبع نیز برای همسان سازی حقوق بازنشستگان استفاده کرد.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ناشناس
    0

    بازنشستگان با سیلی صورت را سرخ نگه می دارند لعنت به کسانی که مردم را به فقر کشاندند، بازنشسته با حقوق چهار میلیون چطور زندگی کند

  • بازنشسته
    0

    بازنشستگان عزيز به ضرس قاطع ميكويم دروغ ميكويند

  • آخر کنایه
    0

    اگر افزایشی هم باشد فقط به نفع
    آن کسانی هست که حقوق بالا می گیرند .
    هر وقت حقوق پایین ها را توانستند به
    سطح بالا برسونند اون موقع حرف حساب هست
    اون کس که اگر مثلا 12000000تومان می گیرد
    با همان درصد افزیش که حقوق 4000000تومان
    می گیرد افزایش پیدا می کند
    12000000*15 درصد
    4000000*15 درصد
    حالا حساب کنید افزایش حقوق را

  • منصور
    1

    اگر دولت پول ندارد تا قرض چهار صد هزار میلیارد تومانی اش به تامین اجتماعی را که کارگران با هزار بدبختی جمع کرده اند بپردازد..با کدام پول همسان سازی دولتی ها را 90% انجام داده ولی تامین اجتماعی 40%... حیف که نمی شود مثلش را گفت

  • ناشناس
    0

    دولت حق ندارد ریالی از صندوق تامین اجتماعی برداشت کند چون از حقوق کارگران این صندوق تشکیل شده اسم این عمل چیست

  • ناشناس
    0

    تجمع بازنشستگان جلوی درب مجلس و وزارت کار باعث شد نمایندگان کمیسیون تلفیق صدای جامعه بازنشستگی را شنیده و فعلاً ۹۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان در لایحه بودجه دولت تخصیص بدهند. منابع مالی این ۹۰ هزار میلیارد تومان باید از فروش سهام شرکت های مورد واگذاری دولت تأمین بشود و نه از محل هدفمندی یارانه ها که همانا جیب مردم است!!! جامعه کارگری و بازنشستگی تأمین اجتماعی جز مطالبه ۳٪ حق بیمه خود را که سالهاست دولت نپرداخته خواسته دیگری ندارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها