بیماری‌های رایج دستگاه گوارش و آشنایی با عمل‌های مهم

دستگاه گوارش یکی از مهم‌ترین بخش‌های بدن انسان است که به طور کلی اعمال بلع، گوارش مکانیکی و شیمیایی، جذب و دفع مواد را انجام می‌دهد. دستگاه گوارش انسان از دهان شروع شده و تا مقعد امتداد می‌یابد. این بخش از بدن شامل لوله‌ گوارشی و غده‌های گوارشی است و تقریبا می‌توان گفت که هفت متر طول دارد.

بیماری‌های رایج دستگاه گوارش و آشنایی با عمل‌های مهم

منظور از لوله‌ گوارشی مواردی مانند دهان، حلق، مری، معده، روده باریک و روده بزرگ و نهایتاً راست‌روده است. غدد گوارشی هم شامل غدد بزاقی، غده‌های موجود در دیواره معده و روده، پانکرآس و کبد هستند. هرکدام از این بخش‌ها ممکن است دارای بیماری‌های خاصی شوند که در برخی از موارد با دارو و در برخی با استفاده از عمل قابل درمان هستند. برای آگاهی از برخی بیماری‌های رایج دستگاه گوارش و کسب اطلاعاتی درباره جراحی دستگاه گوارش، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. دکتر آرمان عصاره به عنوان یکی از بهترین پزشکان در حیطه جراحی‌های درمانی دستگاه گوارشی شناخته می‌شود که این مطلب مهم در ارتباط با این دست جراحی‌ها را در اختیار مخاطبین قرار داده است.

op[op[

مروری بر بیماری‌های گوارشی

از بیماری‌های رایج مربوط به دستگاه گوارش می‌توان به سه مورد زخم معده، ریفلاکس معده و بیماری‌های روده اشاره کرد که معمولا دو مورد اول یعنی زخم معده و ریفلاکس از رایج‌ترین بیماری‌ها در بین ما ایرانیان است. همیشه این جمله را شنیده‌ایم که پیشگیری بهتر از درمان است. در مورد دستگاه گوارش این جمله واقعا درست است. این بخش از بدن نقش بسیار مهمی در حفظ سلامتی هر فرد دارد و اگر در حفظ سلامت آن کوشا نباشیم، در آینده به بیماری‌های مختلف گوارشی دچار خواهیم شد. داشتن رژیم غذایی مناسب و اجرای درست آن باعث می‌شود افراد کمتر به بیماری‌های گوارشی مبتلا شوند. افراد نسبتا چاق باید این بحث را بسیار جدی بگیرند تا کار به جایی نرسد که برای لاغری مجبور به جراحی دستگاه گوارش شوند. یکی از رایج‌ترین روش‌های لاغری با استفاده از جراحی عمل بای پس معده است. این جراحی اغلب برای کاهش وزن و درمان چاقی شناخته می‌شود، اما ممکن است برای برخی افراد به غیر از این اهداف جنبه درمانی نیز داشته باشد. علاوه بر جراحی بای پس معده جراحی اسلیو نیز به همین منظور برای برخی بیماران توصیه می‌شود.

iopiopop

جراحی دستگاه گوارش

یکی از مهم‌ترین بخش‌های جراحی عمومی، جراحی دستگاه گوارش است. اگر با جراحی عمومی آشنا نیستید باید بگوییم که جراحی عمومی، یک نوع جراحی تخصصی است که بیشتر بر روی اندام‌های شکمی مانند مری، معده، روده باریک و بزرگ، کبد، لوزالمعده، کیسه صفرا و مجراهای صفرا و اغلب غده تیروئید تمرکز دارد.

برخی از بیماری‌های گوارشی بیماری خفیفی هستند و در مدت زمان کوتاهی با مصرف برخی از داروها درمان می‌شوند، ولی برخی اوقات شدت بیماری بسیار زیاد است و ایجاد درد در بیمار آن‌قدر افزایش می‌یابد که او را کلافه می‌کند. در این حالت حتما نیاز به جراحی است. عمل جراحی به دو روش سنتی جراحی باز یا جراحی لاپاروسکوپیک انجام می‌شود. اینکه فرد بیمار با کدام روش باید جراحی شود به تشخیص پزشک بستگی دارد.

در صورت ابتلا به بیماری‌های مختلف دستگاه گوارش، چاقی یا موارد دیگر قطعا باید با پزشکی حاذق همانند دکتر آرمان عصاره مشورت کنید و به هیچ عنوان این کار را پشت گوش نیندازید. پزشکان حاذقی همانند دکتر عصاره به واسطه تجربیات خوبی که دارند به خوبی می‌دانند که چه عملی یا چه دارویی برای بیمار مناسب است. دکتر آرمان عصاره با سابقه طولانی در انجام جراحی‌های درمانی مثل جراحی دستگاه گوارش و حتی تیروئید می‌تواند نتیجه درمان را تضمین کند. شما می‌توانید با مراجعه به مطب اطلاعات بیشتر را همراه با مشورت درباره نوع جراحی بدست آورید. به یاد داشته باشید در هنگام بروز چنین بیماری‌هایی به هیچ عنوان فرصت آزمون و خطا وجود ندارد.

tuitutyu

آشنایی با بای پس معده

همان‌طور که اشاره شد جراحی‌هایی که بیشتر به عنوان جراحی‌های چاقی و کاهش وزن شناخته می‌شوند برای برخی بیماران جنبه درمانی دارند و جراحی بای پس معده نیز از این نوع جراحی‌ها است. داشتن یک رژیم غذایی خوب و ورزش کردن به صورت منظم، بهترین راه برای کاهش وزن است؛ ولی اگر فرد بنا به دلایلی نتواند از این روش‌ها بهره ببرد، پزشک مجبور به انجام جراحی‎های کاهش وزن خواهد بود. برای جراحی ابتدا پزشک، بیمار را به صورت دقیق معاینه می‌کند و با استفاده از برخی آزمایش‌ها که حتما ضروری هستند، موثرترین روش جراحی را انتخاب می‎نماید.

عمل بای پس نسبت به سایر انواع عمل‌ها از محبوبیت بسیاری برخوردار است. علت این محبوبیت هم عوارض و خطرات کمتر آن است. در این جراحی پزشک معالج اقدام به تقسیم معده می‎کند. این عمل باعث کاهش حجم معده می‌شود و دیگر این عضو نمی‎تواند بیش از یک حد معین، مواد غذایی را در خود جای دهد. البته افرادی که اقدام به عمل می‌کنند در طول زندگی خود باید موارد بسیاری را رعایت کنند. رعایت محدودیت‌ها حتی به قیمت تغییر سبک زندگی هم که باشد، بسیار ضروری است. این عمل به دلایل مختلفی انجام می‌گیرد و فقط دلیل آن چاقی نیست. ریفلاکس معده به مری و مشکلات گوارشی، انواع بیماری‎های قلبی، فشار خون، دیابت، سکته مغزی، کمر درد و حتی زانو درد هم می‌توانند پای شما را به اتاق عمل برای انجام بای پس معده باز کنند.

 

چرا دکتر آرمان عصاره؟

دکتر آرمان عصاره یک جراح عمومی باتجربه در زمینه لاغری و بیماری‌های گوارشی هستند. ایشان با تاسیس یک کلینیک پلاستیک و زیبایی که به مدت 12 سال از تاسیس آن می‌گذرد و انجام انواع عمل‌ها مانند اسلیو معده، بای پس، جراحی ناحیه مقعد، دستگاه گوارش و موارد متعدد، تجربه کافی برای مشاوره دادن به بیماران و انجام عمل‌های مختلف را دارند و شما به عنوان فردی که از یکی  از اندام‌های دستگاه گوارشی رنج می‌برد، می‌توانید با خیال راحت برای ملاقات ایشان وقت قبلی بگیرید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • علی
    0

    سلام و درود فراوان من را در این روز های بسیار زیبای زمستانی پذیرا باشید
    بنده از دنبال کنندگان این مجله خبری هستم
    و قبول دارم در این روز ها که شرایط اقتصادی کشور سخت است در مجله های خبری انتشار آگهی های تبلیغاتی میتواند کمک بزرگی باشد اما جای بسیار تاسف دارد که در یک مقاله عمومی که جنبه اطلاع رسانی دارد بخش های زیادی از آن به تبلیغ اقتصادی فردی میپردازد
    امیدوارم مکان مناسب برای درج آگهی های تبلیغاتی توسط گروه تدوین مشخص شود
    سلامتی و شادی را برای بزرگواران در مجله خبری آرزومندم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها