آشنایی با پرکاربردترین انواع روش های جدید مورد استفاده در طراحی سایت

با گسترش و توسعه روزافزون نوآوری و گسترش انواع کسب و کارها در اینترنت، افراد به وب سایت‌ها جهت ارتباط با سایر افراد نیاز پیدا کرده‌اند. باید بدانید که روش‌های زیادی برای طراحی سایت وجود دارد که با توجه به نیاز و شرایط شما تغییر می‌کنند.

آشنایی با پرکاربردترین انواع روش های جدید مورد استفاده در طراحی سایت

برای آشنایی با پرکاربردترین روش‌های جدید مورد استفاده در طراحی سایت باید در ابتدا بدانید که طراحی سایت در واقع به مهارت ساخت و راه اندازی صفحات وب گفته می‌شود.

طراحی وب سایت با هر روشی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ بنابراین باید ظاهری زیبا داشته باشد تا درهمان نگاه اول کاربران را به خود جذب کند. البته علاوه بر ظاهر، محتوای سایت و نوع کدنویسی و سئو هم از مواردی هستند که در طراحی سایت مهم می‌باشند.

شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر به وب سایت wix هم مراجعه نمایید؛ همچنین با مطالعه موراد پایین می‌توانید اطلاعاتتان را درباره انواع روش‌های طراحی سایت افزایش دهید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

انواع روش های طراحی سایت          

انواع روش‌های طراحی سایت درحالت کلی به 3 دسته تقسیم بندی می‌شوند:

  • استفاده از سایت سازها
  • استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا
  • طراحی سایت با کدنویسی اختصاصی

استفاده از سایت سازها

ساده‌ترین نوع روش‌های طراحی سایت استفاده کردن از سایت سازها است. این روش نیاز به هیچ‌گونه دانش و مهارت برنامه نویسی ندارد و شما می‌توانید در مدت زمان یک ساعت برای خود یک وب سایت با هزینه کم طراحی نمایید.

باید بدانید که سایت ‌سازهایی مانند کاموا و پرتال از بهترین سایت سازهای ایرانی هستند که مورد استفاده عموم افراد قرار می‌گیرند. با مطرح کردن این روش طراحی سایت ممکن است برای شما سوال پیش آید که اگر طراحی سایت به این آسانی است، چرا برخی افراد هزینه زیادی را صرف ایجاد سایت می‌کنند. شما می‌توانید برای پاسخ این سوال به سایت webflow هم سر بزنید و علاوه بر آن از مزایا و معایب استفاده از سایت سازها در ادامه این مقاله آگاه شوید.

.ئئک

مزایای استفاده از سایت سازها

هزینه کم: استفاده از سایت سازها نیاز به هزینه کمی دارد و برای مشاغلی که هنوز سرمایه زیادی ندارند گزینه خوبی است.

زمان کم: استفاده کردن از سایت سازها برای کسانی که برای ایجاد سایت عجله دارند مناسب است.

عدم نیاز به مهارت برنامه نویسی: استفاده از سایت سازها به هیچ‌گونه دانش برنامه نویسی نیاز ندارد و همه می‌توانند از آن استفاده کنند.

معایب طراحی سایت با سایت سازها

توسعه پایین: مهم‌ترین مشکل سایت سازها عدم وجود قابلیت توسعه آنها و محدود بودن امکانات است.

عدم اختصاصی کردن سایت: سایت سازها فقط از تعداد محدودی از قالب یا پوسته برخوردار هستند و شما نمی‌توانید آنها را طبق سلیقه و نیاز خودتان اختصاصی نمایید.

استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا

استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا، طرفداران زیادی دارد و محبوب‌ترین نوع روش‌های طراحی وب سایت است.

استفاده از این روش امکان اختصاصی سازی و توسعه و گسترش وب سایت را برای شما فراهم می‌کند، البته باید بدانید که برای استفاده کردن از وردپرس به دانش فنی نیاز ندارید.

مزایای استفاده از وردپرس

قابل توسعه بودن: یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های وردپرس این است که شما می‌توانید آن را تا حد زیادی توسعه و گسترش دهید.

اختصاصی سازی: در طراحی سایت با وردپرس شما به تمام کدها دسترسی دارید و می‌توانید به طور اختصاصی قالب خود را طراحی نمایید.

رایگان بودن: درواقع وردپرس یک CMS رایگان است که از مهم‌ترین مزایای آن نیز محسوب می‌شود. شما می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید و به جز هزینه هاست و دامنه هزینه دیگری پرداخت نکنید.

نیاز نداشتن به دانش برنامه نویسی: طراحی سایت با وردپرس به هیچ دانش برنامه نویسی نیاز ندارد و همه می‌توانند از این نوع طراحی سایت استفاده کنند.

محدودیت استفاده از وردپرس

توسعه کمتر: این نوع طراحی سایت از توسعه کمتری نسبت به کدنویسی اختصاصی برخوردار است.

وننگم

طراحی سایت با کدنویسی اختصاصی

طراحی سایت با کدنویسی اختصاصی می‌تواند سایتی جذاب را برای شما فراهم کند. باید بدانید که سایت‌ها یا فروشگاه‌های بزرگ اینترنتی هم می‌توانند با سیستم مدیریت محتوای وردپرس طراحی و ایجاد شوند ولی اگر می‌خواهید فروشگاهی همانند دیجی کالا داشته باشید، وردپرس به تنهایی نمی‌تواند تمام نیازهای شما را برطرف کند و شما باید دانش برنامه نویسی داشته باشید تا بتوانید امکاناتی که می‌خواهید را به آن اضافه نمایید.

توجه کنید که در طراحی سایت اختصاصی صفر تا صد کدنویسی‌های سایت در دست شما است و بدین ترتیب شما می‌توانید هرچه را که از یک سایت انتظار دارید روی سایتتان پیاده سازی کنید.

مزایای طراحی سایت اختصاصی

  • پیاده سازی امکانات دلخواه: اجرای دقیق تمام نیازهای کسب و کار، یکی از مهم‌ترین مزایای طراحی سایت اختصاصی می‌باشد و شما با این روش می‌توانید هر قابلیت و کاربردی را بدون محدودیتی بر روی سایتتان پیاده سازی کنید.
  • قابلیت گسترش و توسعه بالاتر: سایت‌هایی که به طور اختصاصی کدنویسی شده‌اند، هر زمان که شما بخواهید قابل توسعه می‌باشند و شما می‌توانید به راحتی ویژگی‌های جدیدی را به آن اضافه کنید.

معایب طراحی سایت اختصاصی

  • هزینه بالا: به طور معمول قیمت طراحی سایت مخصوصا اگر به صورت اختصاصی کدنویسی شده باشد نسبت به بقیه روش‌های سایت‌ها بالاتر است، زیرا هیچ محدودیتی در پیاده سازی سایت وجود ندارد ولی اگر شما فکر کنید که به سایتی با قابلیت‌های بالا نیاز ندارید، نیازی نیست که هزینه زیادی برای طراحی سایت با کدنویسی اختصاصی بپردازید، برای اطلاع از قیمت طراحی سایت به آرمیس وب مراجعه کنید.
  • زمان زیاد: طراحی سایت با کدنویسی اختصاصی زمان زیادی می‌برد، بنابراین اگر شما هرچه سریع‌تر به یک وب سایت نیاز دارید می‌توانید با روش‌های قبلی سایتی طراحی کنید.
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها