گزارش خبرفوری از چهارمین نمایشگاه فرانچایز و توسعه کسب و کار ایران در نمایشگاه بین المللی تهران ؛

از برندهای نام آشنا تا استارتاپ های جویای نام/ چاره اندیشی فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کار برای توسعه اشتغال پایدار

چهارمین کنفرانس بین المللی توسعه کسب و کار ایران فردا همزمان با سومین روز برگزاری نمایشگاه فرانچایز در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.

از برندهای نام آشنا تا استارتاپ های جویای نام/ چاره اندیشی فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کار برای توسعه اشتغال پایدار

در همین رابطه محمد علی ملایی، مسئول اجرایی چهارمین نمایشگاه فرانچایز و توسعه کسب و کار ایران در گفت و گو با خبرنگار خبرفوری مستقر در غرفه این رسانه در نمایشگاه توسعه کسب و کار ایران در خصوص جزئیات این نمایشگاه و اهداف برگزاری آن اظهارداشت:خوشحالیم که در حال برگزاری چهارمین دوره نمایشگاه فرانچایز و توسعه کسب و کار ایران هستیم و با برنامه ریزی های انجام شده و با حمایت وزارت صمت، اتاق بازرگانی تهران، خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و همچنین انجمن فرانچایز ایران برنامه ریزی های ویژه برای برگزاری این نمایشگاه صورت گرفته است.

وی افزود: در سه دوره قبلی برگزاری نمایشگاه تا کنون به معنای واقعی شاهد روند رو به رشدی در جامعه فعالان اقتصادی علاقه مند به صنعت فرانچایز بوده ایم و هر سال کیفیت برگزاری نمایشگاه کیفیت بهتری بوده و برندهای بزرگتر یا معتبرتر کشور در این رویداد حضور یافته اند.

مدیرعامل انجمن فرانچایز ایران در ادامه با بیان اینکه علاقه مندی بسیار ویژه ای در کسب و کارهای خرد برای توسعه از طریق مدل فرانچایز مشاهده می شود گفت: در این دوره نیز استقبال بسیار خوبی از نمایشگاه صورت گرفته و شاهد بازدیدهای بسیار تخصصی هستیم. 

photo_2022-01-21_19-10-45

ملایی در ادامه خاطرنشان کرد: هر سال در کنار برگزاری نمایشگاه، کنفرانس بین المللی فرانچایز ایران را نیز برگزار کرده ایم وامسال نیز در روز سوم برگزاری نمایشگاه یعنی دوم بهمن ماه ساعت ۱۴ تا ۱۸ بعدازظهر این کنفرانس برگزار می شود.

وی افزود: در این کنفرانس قرار است در مورد آخرین روندها و همچنین چالش ها و فرصت های صنعت فرانچایز در ایران تبادل نظر شود و در کنار سخنرانانی که از مقامات عالی رتبه دولتی هستند، مدیران ارشد بخش خصوصی کشور از بزرگترین برندهای معتبر که تجربه های اجرایی بسیار مغتنمی دارند سخنرانی خواهند داشت.

ملایی با بیان اینکه حضور برای همه علاقه مندان و فعالان صنعت در این کنفرانس امکان پذیر و رایگان است خاطرنشان کرد:  بسیار خوشحال می شویم که روز به روز جامعه مخاطبین و علاقه مندان به این صنعت در کشور توسعه پیدا کنند چرا که فرانچایز در کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته سهم بسیار بسزایی در رشد اقتصادی و همین طور در جی. دی. پی آنها دارد.

مسئول اجرایی نمایشگاه فرانچایز و توسعه کسب و کار ایران در پاسخ به این سوال که در این دوره چه برندهایی حضور و مشارکت دارند، گفت: تنوع بسیار خوبی در  این نمایشگاه وجود دارد به طوری که از بزرگترین برندهای فرنچایزور کشور مثل شیرین عسل و اسنوا که برندهای شناخته شده، معتبر و بزرگی هستند در این نمایشگاه حضور دارند تا کسب و کارهای کوچک و متوسطی که بعضی از آنها سالهاست قدمت دارند مثل آیس پک یا کسب و کارهایی که در یکی دوسال اخیر شروع به کار کرده اند و توانسته اند خیلی سریع کار خود را توسعه بدهند و بعضی از آنها ۴۰_ ۵۰ تا شعبه ایجاد کرده اند.

photo_2022-01-21_19-10-54

وی ادامه داد: در حوزه توسعه کسب و کار نیز از آنجایی که اسم نمایشگاه فرانچایز و توسعه کسب و کار است در این حوزه تعداد قابل توجهی از برندها حضور دارند از کسانی که به هر شکل سرویس یا محصولات آنها برای توسعه کسب و کار دیگران است؛ از خدمات مالی و حسابداری تا کسب و کاری که خود را از طریق ایجاد شغل خانگی توسعه داده تا سایر حوزه های دیگر.

وی ادامه داد از  شرکت چاپ و تبلیغات و مشاوران مدیریتی تا حوزه صنایع غذایی و موسسه زبان سفیر که نام آشناست و در حوزه فرانچایز فعال است تا استارتاپ فرانچایزی که به صورت آنلاین در حوزه ارائه خدمات شهری فعال است.

ملایی در ادامه گفت: همین طور فعالان کسب و کار دیگری در حوزه طلا و جواهر ، فست فود، کافی شاپ و امثال این ها در نمایشگاه حضور دارند و از این رو،  امسال شاهد تنوع خوب هستیم که امیدواریم در سال های آتی این تنوع بسیار بیشتر شود.

مدیرعامل انجمن فرانچایز ایران همچنین در پاسخ به این سوال که برای کاهش نرخ بیکاری و اشتغالزایی در کشور چگونه می توان از ظرفیت این نمایشگاهها بهره برد تصریح کرد: در انجمن فرانچایز ایران یکی از مهم ترین اهداف ما نیز ایجاد و توسعه اشتغال پایدار است چرا که آنچه در دنیا تجربه شده تجربه شغل پایدار با توسعه مدل و صنعت فرنچایز به خوبی قابلیت ایجاد دارد و با توجه به اینکه ایجاد یک شغل در حوزه صنعت طبق آخرین آمار حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیاز به سرمایه گذاری دولتی دارد.

وی افزود: طبیعی است که منابع دولتی محدود بوده و قابل اتکا نیست اما فرانچایز از آنجا که مبتنی بر اقتصاد مردمی و مبتنی بر سرمایه های خرد توسعه پیدا میکند می تواند باعث توسعه اشتغال پایدار شود.

ملایی خاطرنشان کرد: از طرفی با توجه به شرایط اقتصادی و کرونا و سایر مخاطرات محیط کلان اقتصادی برای کسب و کارهای خرد، وقتی کسی وارد برندی میشود که از طریق فرانچایز  توسعه پیدا می کند از بخش مهمی از این مخاطرات فاصله می گیرد به خاطر اینکه باید در یک مکانیزم تجربه شده قرار گیرد، در مورد مواد اولیه و اداره کردن کسب و کار آموزش می بیند و پشتیبانی می شود.بنابراین مخاطرات کمتری دارد.

photo_2022-01-21_19-10-50

 وی در ادامه تاکید کرد: اگرچه  ورود به صنعت فرانچایز هزینه هایی به دنبال دارد ولی در مجموع برای کسانی که میخواهند کسب و کاری را در سطح کوچک شروع کنند، به طور ویژه توصیه می شود که وارد سیستم فرانچایز شوند تا بتوانند حمایت ها و تجربه های لازم را اخذ کنند اما در عین حال نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که انتخاب ورود به یک کسب و کار فرانچایز مطالعه و دانش می خواهد، چه بسا که تجربه های ناخوشایند زیادی در گذشته وجود داشته که به دلیل عدم رعایت کردن پروتکل ها و اصول و قواعد گاهی سرمایه های خرد مردم به خطر افتاده است. بنابراین هر چه با مطالعه تر و با بررسی بیشتر و بر اساس اصول و قواعد فرانچایز پیش بروند کسانی که تمایل دارند در کسب و کاری سرمایه گذاری و شروع به کار کنند موثر تر خواهد بود.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها