زمان رشد فضای واقعیت مجازی فرا رسیده است؟

معرفی توکن‌ های برتر حوزه متاورس

شاید با شنیدن کلمه متاروس صرفا بازی، خرید زمین و عینک واقعیت مجازی به ذهن شما برسد. اما واقعیت این است متاورس دارای توکن‌های بومی خود است که تحلیل و بررسی آنها ارزش وقت گذاشتن دارد.

معرفی توکن‌ های برتر حوزه متاورس

بعد از وارد شدن حوزه متاورس به دنیای غیرمتمرکز بلاکچین، توجه جهانیان، از موسسات مالی بزرگ گرفته تا افراد عادی به این حوزه جلب شده است. این دنیای واقعیت مجازی علاوه برکاربردهای خاص خود مثل بازی، خرید ملک و غیره، دارای توکن‌های محبوبی مثل سند، مانا و بلاک توپیا است که هر تحلیلگر علاقمند به این حوزه، باید آنها را رصد کند.

​ تحلیل رمزارز سند باکس (sand)

این توکن با ارزش بازاری ۵ میلیارد دلاری در رتبه ۳۵ بازار قرار دارد. سند از جمله رمزارزهایی بود که چند ماه پیش با رشد خیره کننده‌ای روبرو شد. طبق نمودار زیر چشم انداز قیمتی این رمزارز بررسی شده است.

 

1

در نمودار بالا چارت قیمتی سند باکس در نمای روزانه آورده شده است. اگر بخواهیم به صورت خلاصه روند فعلی این رمزارز را تشریح کنیم، طبق علم تکنیکال معمولا فارغ از روند صعودی یا نزولی، قیمت در قالب دو لگ یا حرکت الگوی خود را کامل می‌کند. به عبارتی اگر ۵ ماه گذشته مبنا بر رشد سند بود، این رشد در دو حرکت صعودی بیضی شکل مشخص در نمودار، انجام گرفته است. نکته و هشدار قابل توجه این است که سند در آخرین رشد حرکتی خود بیش از ۱۰۰۰ درصد بازدهی داشته است. که می‌تواند سبب ریسکی شدن خرید در این قیمت‌ها شود. هرچند در حال نگارش این گزارش سند ۳۵ درصد با اوج قیمتی خود فاصله دارد؛ اما در مقابل رشد اخیر خود خیلی قابل توجه نیست. معامله‌گران باید توجه کنند حجم معاملات با فلش آبی رنگ مشخص شده است که در حال کاهش است که به خودی خود نکته مثبتی نیست. بنابراین در صورت اصلاح بیشتر سند، سطح ۴ دلار به عنوان حمایت و در صورت رشد سطح ۸ دلار به عنوان مقاومت در نظر گرفته شده است. ناگفته نماند مهم ترین نکته مثبت رمزارزهای متاورس جدید بودن آنها است و استقبال زیاد افراد ممکن است از همین ناحیه رشدهای را نصیب سرمایه گذاران کند. ولی باید توجه داشت هیچ قطعیتی در بازار نیست.

تحلیل رمزارز مانا (MANA)

رمزارز محبوب مانا، توکن مخصوصی است که هنگام خرید و فروش ملک مجازی در متاورس باید از آن استفاده کنید. مانا با ارزش بازاری ۶ میلیارد دلار در رتبه ۳۰ بازار قرار دارد. در نمودار زیر چشم انداز آتی این رمزارز تشریح شده است.

2

در نمودار بالا نیز رمزارز مانا در تایم فرم روزانه تحلیل و بررسی شده است. اولین نکته مهمی که باید به آن توجه شود این است که مانا تنها در عرض چهار روز بیش از ۵۰۰ درصد بازدهی داشته است! محدوده بیضی شکل رشد اخیر مانا است که بعد از آن لگ یا حرکت دوم ضعیف انجام شده و تا زمان تنظیم این گزارش مانا بیش از ۴۰ درصد افت قیمتی داشته است. برای بررسی حمایت‌ها و مقاومت‌های پیش رو از میانگین ۱۰۰ روز و فیبو اصلاحی استفاده شده است. همان طور که می‌بینید سطح طلایی فیبو ۶۱ درصد هم تراز با میانگین ۱۰۰ روز خط آبی رنگ است که می‌تواند ناحیه پرتقاضا مناسبی برای مانا باشد. محدوده ۵۰ نیز می‌تواند به عنوان حمایت فعلی در نظر گرفته شود که در حال حاضر قیمت در آن قرار دارد. در صورتی که مانا روند صعودی داشته باشد می‌تواند محدوده ۳۸ درصد را به عنوان مقاومت پیش رو در نظر گرفت این محدوده قبلا با عرضه و فشار فروش روبرو شده است.

تحلیل رمز ارز بلاک (BLOK)

رمز ارز بلاک توپیا بر خلاف دو توکن دیگر ارزش بازاری بسیار کمتری دارد. بلاک با ارزش بازاری ۴۵۰ میلیون دلار در رتبه ۲۴۱ بازار قرار دارد. رمزارز بلاک در فضای متاورس یک ساختمان ۲۱ طبقه است که توکن بومی آن به BLOK معروف است و افراد طبقات این ساختمان را به صورت مجازی خرید، اجاره  و یا در آن فعالیت می کنند و کسب درآمد می‌کنند. جالب است بدانید تعدادت طبقات برگفته ار تعداد ۲۱ میلیون واحد بیت کوین است. در ادامه چارت قیمتی این رمزارز تحلیل و بررسی میشود.

3

بر خلاف مانا و سند، بلاک فقط ۹۰ روز چارت قیمتی دارد و عملا چون تکنیکال بر گذشته استوار است و در نمودار نمی‌توان گذشته را به طور کامل دید. پس به طور خلاصه نکته زیر در خصوص این رمزارز ارائه شده است.

اولین نکته رشد بیش از ۷ هزار درصدی بلاک در یک ماه است که بعد از آن حباب این رمزارز در حال تخلیه شدن است و هم اکنون در کف کانال نزولی خود قرار دارد. فراموش نکنید فاصله کف تا سقف کانال بیش از ۱۰۰ درصد است و در صورت حمایت در کف کانال می تواند از رشد قیمتی بلاک سود گرفت. ولی همان طور که گفته شد تکنیکال به گذشته ربط دارد و چون از گذشته قیمتی ارز اطلاعات کمی داریم نمی توان هیچ نظری دارد و هر گونه احتمال نیز بسیار ضعیف بوده و بستگی به عوامل بنیادین دارد.

منبع: اقتصاد آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها