تصمیم لبنان برای گفت‌وگو با مصر درباره خط لوله انتقال گاز بدون مشمول شدن قانون سزار

لبنان قصد دارد با مصر درباره کشیدن خط لوله انتقال گاز بدون قرار گرفتن در معرض تحریم‌های آمریکا علیه سوریه موسوم به «قانون سزار» مذاکره کند.

تصمیم لبنان برای گفت‌وگو با مصر درباره خط لوله انتقال گاز بدون مشمول شدن قانون سزار

ولید فیاض، وزیر انرژی و منابع آبی لبنان امروز چهارشنبه اعلام کرد که کشورش قصد دارد با مصر در مورد امکان امضای توافقنامه انتقال گاز مصر به لبنان از طریق خاک سوریه بدون قرار گرفتن در معرض تحریم‌های آمریکا علیه سوریه بر اساس «قانون سزار»، گفت‌وگو کند.

فیاض در دیدار با نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان گفت: این نشست دوره‌ای با هدف قرار گرفتن نخست وزیر در جریان پیشرفت پرونده برق لبنان، امکان امضای قرارداد تا قبل از پایان سال و زمان امضای قرارداد با مصر به شرط مغایرت نداشتن با قانون سزار، برگزار شده است.

امروز چهارشنبه، هیئت دولت لبنان جلسه‌ای به منظور بررسی طرح‌های بانک جهانی برای حمایت از برق لبنان برگزار کرد. در این جلسه که به ریاست نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان برگزار شد، طرح‌های بانک جهانی برای حمایت از برق لبنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

چندی پیش، رئیس پارلمان و وزیر انرژی لبنان اعلام کرده بودند که آمریکا اطمینان داده کشورهای سهیم در پروژه تأمین گاز مصر به لبنان از خاک سوریه را از «قانون سزار یا قیصر» معاف کند.

نبیه بری رئیس پارلمان لبنان گفت: ما اطمینان آمریکایی‌ها در زمینه اعطای استثناهایی به لبنان که اجازه واردات گاز و برق از خاک سوریه را به رغم قانون سزار بدهد، به دست آوردیم.

قانون قیصر همه شرکت‌های حقیقی و حقوقی را که فعالیتشان به نحوی به نفع حکومت سوریه تمام شود را هدف قرار می‌دهد.

پروژه کشیدن خط لوله گاز از مصر به لبنان از اردن و خاک سوریه می‌گذرد و نهائی شدن آن منوط به معافیت از این تحریم‌ هاست.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها