از ولادت تا شهادت با متفاوت ترین طرح های بنر پاویسا

ولادت و شهادت از مهمترین ارکان فرهنگی و اجتماعی ایران محسوب می شود. این ارکان چه از نظر حاکمیت و چه از نظر اجتماعی اهمیت بالایی دارد.

از ولادت تا شهادت با متفاوت ترین طرح های بنر پاویسا

بنابراین یادآوری موقعیت های مربوط به آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است. بنر هایی مانند مانند بنر ولادت حضرت زینب یا بنر شهادت سردار قاسم سلیمانی و ... می تواند نمادی از یادآوری این بزنگاه ها باشد.

بنر ولادت حضرت زینب و اهمیت آن از بعد فرهنگی

نکته بسیار مهمی که شما باید بدانید این است که انواع بنرها و پوسترها صرفا جنبه نمایش و یادآوری ندارند. در واقع بسیاری از این بنرها بسته به موضوع و نوع طراحی که دارند می توانند با خود پیامی نیز داشته باشند. در واقع همه چیز به طراح بستگی دارد تا بتواند بر اساس مفهوم کلی بنر، پیامی را به آن الصاق کند.

این پیام می تواند اقتصادی و تبلیغاتی باشد. اما در بسیاری از موارد در این نوع طراحی بنرها سعی شده است که پیام هایی با ابعاد فرهنگی و اجتماعی به جامعه منتقل شود. به عبارت ساده تر همه چیز در دنیا و جامعه  را صرفا نمی توان با دید اقتصاد و تبلیغات نگاه کرد. به هر حال فرهنگ سازی و ایجاد یک جریان درست فرهنگی می تواند از مهمترین اولویت های هر جامعه ای باشد.

استفاده از طراحی های منطقی و هدفمند در مناسبت های مذهبی یا اجتماعی، مانند بنر ولادت حضرت زینب یا طرح بنر شب یلدا فرصت مناسبی است که به شما این امکان را می دهد که بتوانید بر اساس نیاز جامعه پیام هایی مانند صبر، خانواده، خدا و ... را به جامعه منتقل کنید.

 

بنر لایه باز قاسم سلیمانی چیست؟

اتناتناتن

امروز قاسم سلیمانی فراتر از یک نام یا یک نماد است. امروز قاسم سلیمانی برای ایران تبدیل به یک فرهنگ شده است. فرهنگی که در آن می توان نماد هایی مانند قهرمان، صبر، ایثار، وطن پرستی و ... را به خوبی دید و پیدا کرد.

پس چندان غیر منطقی نیست که بخواهیم بر اساس بنر لایه باز قاسم سلیمانی اقدام به جریان سازی و فرهنگ سازی کنیم. اما مسئله اینجاست که این فرهنگ سازی باید بسیار دقیق و هوشمندانه باشد.

در واقع استفاده نادرست از طراحی های مرتبط با قاسم سلیمانی و ... می تواند به سادگی به اصل نماد – خود سردار دل ها – آسیب بزند و به نوعی چهره شهید را در جامعه تکراری جلوه دهد و این نه از نظر فرهنگی و نه از نظر اجتماعی بعد خوبی می تواند داشته باشد.

از این رو پاویسا سعی کرده است علاوه بر این که از طراحی های منطقی و جدید در این زمینه استفاده کند، عملا دست مخاطب را در طراحی ها باز بگذارد. به عبارت ساده تر شما این حق را دارید که طرح تهیه شده را بر اساس نیاز خود و جامعه و هدفی که دارید تغییر دهید. این توانایی تغییرات در کنار طراحی های نوین و یونیک پاویسا عملا توانسته خطر تکراری شدن چهره قاسم سلیمانی و پیام آن را تا حدودی از بین ببرد.

به عبارت ساده تر پاویسا با طراحی بنر لایه باز قاسم سلیمانی این اجازه را به شما می دهد که بتوانید آن را بر اساس نیاز خود تغییر دهد و به نوعی آن را بر اساس چیزی که لازم دارید طراحی کنید. این امکانی است که کمتر طراحی آن را در اختیار شما قرار می دهد.

 

لتلاتلاتلاتلاتلات

 

طرح بنر شب یلدا، یک طرح ملی- فرهنگی

شب یلدا، عید نوروز و ... نمادهایی از فرهنگ ایرانی است که در جامعه جریان دارد. اما نکته ای که وجود دارد این است که در سال های گذشته توجه  به این نماد های فرهنگی و میهنی جای خود را به نمادها و فرهنگ های اروپایی مانند هالووین، کریسمس و ... داده است. این مسئله از نظر فرهنگی و اجتماعی بسیار خطرناک است.

در واقع امروز در برهه ای قرار داریم که اگر کمی دیر به خودمان بیاییم، دچار بی فرهنگی یا خانه به دوشی فرهنگی خواهیم شد. مردم ایران که فرهنگی غنی و چندین هزار ساله با خود دارد، امروز علاقه مند به فرهنگ های غربی و شرقی شده است و این زنگ خطر بزرگی است که در کمین فرهنگ ایران نشسته است.

به عبارت ساده تر فرهنگ با مردم جامعه زنده است. اگر جامعه نخواهد یا نتواند فرهنگ خودش را اجرا کند، عملا آن فرهنگ از بین می رود. امروز وقتی کریسمس مهمتر از شب یلدا یا عید نوروز باشد، یعنی فرهنگ خودمان در حال نابودی و از بین رفتن است!

استفاده از طرح بنر شب یلدا یا عید نوروز می تواند تا حدودی جلوی این فاجعه سیل آسا را بگیرد. البته به شرطی که طرحی این بنرها به نوعی باشد که عملا جامعه را به سمت فرهنگ خود سوق دهد و نه این که  صرفا از یک سری نمادها و المان های تکراری استفاده شود.

این دغدغه ای است که پاویسا در طراحی های ملی – مذهبی خود سعی کرده است آن را در نظر داشته باشد. در واقع پاویسا با استفاده از طراحی های نوین و دغدغه مند خود سعی کرده تا حدودی جلوی این فاجعه بزرگ فرهنگی را بگیرد. اما یادتان باشد این طرح ها زمانی کارآمد است که مورد استفاده قرار بگیرند و دیده شوند. پس پاویسا را در خاطر داشته باشید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها