شگرد جدید قاچاقچیان سوخت در گمرک باشماق لو رفت

گمرک ایران از لو رفتن شگرد جدید قاچاقچیان سوخت خبر داد و اعلام کرد:‌ سه تانکر به دلیل تخلیه مقداری از محموله مایع سوختی ترانزیتی و جایگزینی آن با آب در مرز باشماق توقیف شدند.

شگرد جدید قاچاقچیان سوخت در گمرک باشماق لو رفت

پس از دریافت گزارش هایی مبنی بر احتمال تخلیه مقداری از محموله مایع سوختی ترانزیتی و جاسازی آب در تانکرهای ترانزیتی ورودی از مرز باشماق، محتویات تانکرها تخلیه شد.

براساس این گزارش،‌ پس از تخلیه تانکرها، مشخص شد رانندگان در کشور عراق و قبل از ورود به گمرک باشماق، مقدار زیادی از محموله را فروخته و برای اغفال گمرک، اقدام به تعبیه کیسه‌های پلاستیکی چند لایه محتوی آب به میزان وزن محموله تخلیه شده می کردند.

بنابراین شرکت حمل و نقل مربوطه، نسبت به اعلام جرم خیانت در امانت، علیه رانندگان تانکرها اقدام و تانکرها نیز تا اتمام بررسی و صدور حکم مرجع قضایی، توقیف شدند.

در ماه‌های گذشته و قبل از بررسی این سه تانکر، تعدادی تانکر دیگر که حامل محموله نفتای ترانزیتی بوده و هر تانکر حدود ۱۲ تن از محموله را فروخته و به‌جای آن آب جایگزین کرده بودند، در گمرک باشماق کشف شدند اما قاچاقچیان در اقدام جدید و برای اغفال گمرک، اقدام به تعبیه کیسه پلاستیکی در تانکرها کردند که این موضوع نیز کشف و مراتب به مرجع قضایی منعکس شد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها