سهم هر واکسن و هر کشور از واردات ۱۴۶ میلیون دوزی به ایران

طبق گزارش گمرک ایران از ابتدای واردات واکسن تاکنون بالغ بر ۱۴۶.۳ میلیون دوز واکسن کرونا وارد ایران شده است. این واردات در قالب چهار نوع واکسن بوده که بالغ بر ۸۸ درصد آن سینوفارم است.

سهم هر واکسن و هر کشور از واردات ۱۴۶ میلیون دوزی به ایران

در تازه‌ترین مکاتبه صورت گرفته از سوی معاون فنی گمرک ایران با رئیس سازمان غذا و دارو، جزییات واردات واکسن از ۱۵ بهمن‌ماه سال گذشته تا ۱۲ آبان‌ماه سال جاری اعلام شده که نشان می‌دهد ۱۴۶ میلیون و ۳۹۵ هزار و ۱۰۸ دوز واکسن کرونا طی ۸۰ محموله از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد کشور شده و پس از انجام فوری تشریفات گمرکی به صورت حمل یکسره از پای پرواز تحویل نمایندگان وزارت بهداشت شده است.

جزییات واردات ۱۴۶ میلیونی در ۴ نوع

براساس این گزارش، از مجموع واکسن وارداتی ۱۲۹ میلیون و ۸۸۷ هزار و ۲۹۸ دوز سینوفارم چین بوده که معادل ۸۸.۷۳ درصد کل واکسن‌های وارداتی بوده است.

همچنین ۱۲ میلیون و ۶۹ هزار و ۲۱۰ دوز آسترازنکا از چند کشور وارد ایران شده که ۸.۲۴ درصد کل واکسن ورودی به ایران را تشکیل می‌دهد.

از مابقی واکسن های وارداتی، سه میلیون و ۳۱۳ هزار و ۶۰۰ دوز اسپوتنیک از روسیه معادل ۲.۲۶ درصد و یک میلیون و ۱۲۵ هزار دوز بهارات از هند معادل ۰.۷۷ درصد بوده است.

هر کشور چقدر و چه نوع واکسن به ایران داد؟

اما جزییات این گزارش حاکی از آن است که ۱۲۹.۸ میلیون دوز سینوفارم از چین، یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۶۰۰ دوز آسترازنکا از چین، سه میلیون و ۳۱۳ هزار و ۶۰۰ دوز اسپوتنیک از روسیه، دو میلیون و ۹۱۱ هزار و ۸۱۰ دوز آسترازنکا از ژاپن، یک میلیون و ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ دوز آسترازنکا از کره جنوبی، یک میلیون و ۴۵۲ هزار دوز آسترازنکا از ایتالیا، یک میلیون و ۴۴۲ هزار دوز استرازنکا از هلند، یک میلیون و ۱۲۵ هزار دوز بهارات از هند، یک میلیون آسترازنکا از اتریش، یک میلیون استرازنکا از لهستان، ۹۶۳ هزار دوز آسترازنکا از روسیه و ۱۵۰ هزار دوز آسترازنکا از یونان وارد ایران شده است.

در مهر بیشترین حجم واردات واکسن انجام شد

در رابطه با واکسن‌های وارداتی به تفکیک ماه نیز گزارش معاون فنی گمرک ایران از این حکایت دارد که در سال جاری در آبان‌ بیش از ۲۵.۹ میلیون، مهر بیش از ۶۰ میلیون، شهریور ۳۳.۶، مرداد ۱۳.۴، تیر ۶.۴، خرداد ۱.۲، اردیبهشت ۳.۶، فروردین ۱.۳ میلیون وارد شده و در سال گذشته در اسفند ۵۷۵ هزار و بهمن‌ ۱۲۰ هزار دوز واکسن وارد ایران شده بود.

بر این اساس، بیشترین حجم واکسن وارداتی به ایران در مهرماه امسال انجام شده است.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • کارشناس
    0

    اب مقطری بنام سینوفارم با اثر بخشی 50 درصد

  • سلمان
    0

    ای کاش واکسن های با کیفیت تری وارد میشد در همین خبرفوری من خواندم که فرد وارد کننده از هلال احمر میگفت چون واکسن سینوفارم ارزان بود مابخاطر صرفه جویی ارزی ازان وارد کردیم که ما تزریق کردیم و الان اعلام میکنند ایمنیش در حد 5 درصد است و دوز سوم هم باید تزریق شود ایا این درست است

  • محمود
    0

    چرت نگید اگر هم چین و سینوفارم نبود الان کشته های روزانه ایران همان روزی 600 نفر بود آمریکاپرستان برن از آمریکا واکسن بخرن اگر داد

    نظرات شما -
    • ،،
      0

      محمود !!!بجز چین که تماما پول واکسن ها را گرفته،!!مابقی تقریبا اهدایی بوده،،،روسیه هم که نتوانست پول بگیرد ،دیدید که حتی کارخانه تولید واکسن را هم از ایران برگداند

    • سلمان
      0

      تو ظاهرا مطالعه هم نداری چون پزشکان اعلام کردند سینوفارم هووان چین پایینترین ایمنی را ایجاد میکند خود چینی ها هم اینرا میدانند ولی تو و امثال درک نمیکنید

  • کاربر ناشناس
    0

    پس چه کسی جوابگو عدم تولید داخلی واکسن و آن همه تبلیغات و هزینه های آن خواهد بود؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها