۵ نکته که قبل از خرید تور کیش باید رعایت کنید

تور کیش یکی از پرطرفدارترین تورها در میان تورهای داخلی است و اطلاع از عوامل تاثیرگذار بر قیمت آن می‌تواند نقش مهمی در انتخاب تور مناسب و به‌صرفه داشته باشد.

۵ نکته که قبل از خرید تور کیش باید رعایت کنید

جزیره کیش به‌لطف مراکز خرید متنوع، هتل‌های لوکس، ساحل زیبا، تفریحات آبی بی‌نظیر و... یکی از معروف‌ترین و بهترین مقاصد گردشگری در میان ایرانی‌ها است؛ به‌خصوص در فصول سرد سال که هوای مطلوب و فوق‌العاده خوبی دارد. بی‌دلیل نیست که تور کیش از پرطرفدارترین تورهای مسافرتی محسوب می‌شود؛ حتی در فصل تابستان که هوای جزیره حسابی گرم است.

خرید تور از آژانس‌های مسافرتی مزیت‌های متعددی دارد. به‌عنوان مثال، گاهی اوقات هتل‌هایی برای گردشگران در نظر گرفته می‌شود که شامل تخفیف هستند و این امر تاثیر بسزایی در هزینه نهایی سفر دارد. علاوه بر این، ارائه پروازهای چارتری توسط آژانس‌ها نیز می‌تواند به کاهش قیمت بلیط بینجامد. با این حال، اگر می‌خواهید بهترین تور را خریداری کنید و سفری خاطره‌انگیز داشته باشید، با ادامه این مقاله همراه شوید تا چند راهکار به شما ارائه کنیم.

بهترین زمان سفر به کیش

جزیره کیش در فصول مختلف سال میزبان گردشگران زیادی از گوشه‌وکنار کشور و خارج از ایران است. با اینکه در تابستان هوای این منطقه بسیار گرم می‌شود؛ گردشگران دست از آن نمی‌کشند و به‌ بهانه جشنواره تابستانی راهی این جزیره می‌شوند. مراکز خرید متعدد خود دلیل اصلی بسیاری از گردشگران برای سفر هستند و چه زمانی بهتر از جشنواره تابستانی می‌تواند برای این دسته از افراد مناسب باشد. در این بازه زمانی مراکز خرید کیش، کالاهای خود را با حراج‌ها و تخفیف‌های خوبی عرضه می‌کنند و از این طریق عاشقان خرید را به کیش می‌کشانند. علاوه بر این، تفریحات آبی و استفاده از ساحل نیز جذابیت‌های خاص خود را برای گردشگران دارند.

با این حال، اگر می‌خواهید در سفر به کیش با گرما و رطوبت زیاد هوای تابستان دست‌وپنجه نرم نکنید، تورهای بهار و پاییز بهترین گزینه‌ها هستند. ضمن اینکه در این فصول از سال تا حد کمی از تعداد گردشگران و ازدحام جمعیت کاسته می‌شود. با این حال، در نظر داشته باشید که هوای جزیره از اوایل اردیبهشت به‌تدریج گرم می‌شود و این موضوع تا اواخر شهریور ادامه دارد.

تعطیلات نوروز، بهترین زمان برای سفر به جزیره کیش است و آب‌وهوای خنک و طبیعت زیبای جزیره باعث می‌شود که افراد زیادی این زمان از سال را برای سفر خود انتخاب کنند. به همین دلیل قیمت تور کیش بالا می‌رود و تعداد گردشگران بسیار زیاد می‌شود. برای تهیه تور نوروزی کیش حداقل از یک ماه قبل اقدام به رزرو کنید تا تعطیلاتی به‌یاماندنی را برای خود رقم بزنید. این موضوع برای ماه‌های زمستان نیز صدق می‌کند و علاوه بر شلوغی جزیره، با افزایش قیمت تور مواجه خواهید شد.

تور لحظه آخری کیش

محخحخح

اگر قیمت تور برایتان مهم است، به‌سراغ تورهای لحظه آخری کیش بروید؛ زیرا زمان کمی تا اجرای آن وجود دارد و از همین رو نرخ آن‌ها نسبت به تورهای معمولی، بسیار پایین‌تر است. در واقع، از آنجا که آژانس برگزارکننده تور نتوانسته است در زمان مقرر تور را به فروش برساند، برای جلوگیری از ضرر، آن را با قیمت‌های پایین ارائه می‌کند. پس این تورها از نظر کیفیت ایدئال هستند و می‌توانید با قیمتی مناسب در هتل‌های چهار و پنج ستاره اقامت کنید.

تورهای ارزان نیز گزینه دیگر پیش روی شما برای سفر به جزیره هستند؛ اما باید بدانید که این تورها از نظر کیفیت خدمات با تورهای لحظه آخری تفاوت دارند. در اینجا دیگر نباید توقع هتل‌های لوکس را داشته باشید؛ زیرا این تورها اغلب هتل‌های دو یا سه ستاره را در نظر می‌گیرند که مدت اقامت در آن‌ها کوتاه است.

پرواز چارتر و سیستمی

قبل از خرید تور کیش به نوع پرواز انتخابی دقت کنید؛ زیرا در صورتی که پرواز چارتر ارائه ‌شود، امکان استرداد و تغییر زمان آن وجود ندارد. به این ترتیب، اگر پس از صدور بلیط قصد انصراف داشته باشید، هیچ مبلغی به شما برگردانده نمی‌شود. در حالی که، در پرواز سیستمی این امکان برای شما وجود دارد تا در صورت انصراف، با کسر مبلغی به‌عنوان جریمه، مابقی پول بلیط را پس بگیرید. همچنین برای تغییر تاریخ پرواز سیستمی دست‌تان باز است و فقط باید اندکی هزینه مازاد بپردازید.

خدمات تور

غهعغغ

تور کیش شامل پرواز و هتل می‌شود و مانند تورهای خارجی خدمات گشت شهری، راهنما و... را پوشش نمی‌دهد. با این وجود، برخی از هتل‌ها برای رفاه گردشگران، خدماتی ویژه‌ای برای جاهای دیدنی کیش ارائه می‌کنند. در صورت اقامت در این هتل‌ها می‌توانید مثلا به‌صورت نیم‌بها از پارک دلفین‌ها دیدن کنید یا گشتی رایگان دور جزیره بزنید.

تعدادی از هتل‌ها نیز ترانسفر فرودگاهی دارند و با توجه به ساعت پرواز، ترانسفر رایگان از فرودگاه به هتل را در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهند. برای اینکه از این دست امکانات بهره‌مند شوید، هنگام خرید تور حتما جزییات آن را از آژانس مسافرتی یا هتل مربوطه بپرسید.

هتل‌های کیش

قیمت تور کیش ارتباط مستقیمی با هتل محل اقامت دارد. هتل‌های متنوعی از هتل‌های لوکس تا ارزان و اقتصادی در جزیره مشغول به فعالیت هستند. با توجه به کوچکی جزیره، موقعیت هتل تاثیر زیادی روی قیمت ندارد و در نتیجه مشکلی از نظر حمل‌ونقل نخواهید داشت. البته آن دسته از گردشگرانی که به فکر اقامت در هتل‌های دارای ساحل هستند، باید هنگام خرید تور به این مسئله توجه کنند.

با اقامت در هتل‌های لوکس جزیره می‌توانید از تفریحات آبی، سالن‌های ورزشی، ساحل اختصاصی، سالن ماساژ و فروشگاه استفاده کنید؛ امکاناتی که در اکثر هتل‌های پنج ستاره وجود دارد. همچنین در اغلب موارد فقط وعده صبحانه روی هزینه تور محاسبه می‌شود و برای وعده‌های شام و ناهار باید هزینه بیشتری بپردازید. در میان هتل‌های کیش تنها چند مورد هستند که وعده ناهار را نیز روی نرخ هتل محاسبه می‌کنند.

هتل‌های اقتصادی کیش اغلب سه ستاره هستند و آن‌ها نیز خدمات و امکانات قابل‌قبولی ارائه می‌کنند که از آن جمله می‌توان به استخر، سونا، جکوزی و سالن‌های ورزشی اشاره کرد. اغلب هتل‌های دو ستاره و برخی از هتل‌های سه ستاره کیش جزو هتل‌های ارزان محسوب می‌شوند و با انتخاب آن‌ها می‌توانید قیمت تور خود را تا حد زیادی کاهش دهید.

 

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها