کاربرد، هزینه، مزایا و معایب لیفت چشم

کمتر کسی را می‌بینیم که به زیبایی خود اهمیت ندهد و برای بهبود آن تلاش نکند. یکی از مهم‌ترین اعضای چهره که در زیبایی شما تاثیر بسزایی دارد، چشم‌ها هستند. چشم‌های زیبا جلوه‌ی بسیاری به چهره‌ی شما می‌دهند. معمولا چشم‌های درشت، کشیده و با گوشه‌های رو‌به بالا از معیارهای زیبایی شمرده می‌شوند. لیفت چشم یکی از مهم‌ترین فرایندهایی است که برای بالاکشیدن چشم و پلک استفاده می‌شود.

کاربرد، هزینه، مزایا و معایب لیفت چشم

افتادگی پلک‌ها در بالاتر نشان دادن سن نقش دارد. کسی که سن و سال کمی دارد اما پلک‌هایش افتاده است، مسن‌تر از عدد واقعی سنش به نظر می‌رسد. اما جای نگرانی نیست. راه‌های بسیاری برای برطرف کردن این مشکل وجود دارد و آن لیفت چشم است. روش‌هایی که در لیفت چشم استفاده می‌شوند شامل روش‌های با جراحی و بدون جراحی است. این که کدام روش برای شما مناسب است، بستگی به شرایط افتادگی و تمایل شما در انتخاب روش دارد. 

دلایل متعددی برای افتادگی پلک‌ها وجود دارد که در ادامه درباره‌ی آن‌ها توضیح خواهیم داد. اگر می‌خواهید درباره‌ی لیفت چشم اطلاعات بیشتری داشته باشید، با ما همراه باشید.

لیفت چیست

بهتر است اول یک تعریف ساده از لیفت که در مجله سلامت دکترتو اماده است داشته باشیم :

بیشتر افراد در دهه چهل و پنجاه سالگی به دنبال روش‌های زیبایی به‌خصوص لیفت هستند. در این سن به دلیل کاهش حجم ماهیچه‌ها و ازدست‌دادن چربی تغییرات قابل‌توجهی در پوست ایجاد می‌شود. در این شرایط با انجام لیفت می‌توان این مشکلات را تا حدودی برطرف کرد.

https://doctoreto.com/blog/lift/

دلیل افتادگی پلک چیست؟

افتادگی پلک‌ها ممکن است به علل مختلفی رخ دهد. به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم؛

  • مشکلات عضله‌ی پلک: گاهی ممکن است در عضله‌ی پلک مشکلاتی چون فلج عضله رخ دهد. معمولا این مشکل به صورت یک طرفه اتفاق می‌افتد. فلج عضله‌ی پلک می‌تواند مادرزادی و یا اکتسابی باشد. پتوز مادرزادی، میاستنی گراویس و دیستروفی عضلانی اوکلوفارنژال می‌توانند سبب افتادگی عضله‌ی چشم شوند. 
  • مشکلات عصبی: گاهی آسیب‌های عصبی ناشی از دیابت و سایر آسیب‌های عصبی می‌تواند در افتادگی پلک موثر باشد. برای رفع آن می‌توان از لیفت چشم بهره برد. 
  • عفونت: گاهی عفونت چشم و سایر مشکلات چشمی می‌تواند موجب افتادگی پلک‌ها شود. 
  • تروما: گاهی تصادف و آسیب‌های فیزیکی و تروما نیز می‌توانند سبب فلج عضله‌ی چشم و افتادگی پلک‌ها شوند. 

لیفت چشم چیست؟

گاهی از زیبایی چشم‌های شما به علل مختلفی کاسته می‌شود. مثلا چشم‌های شما پف می‌کند، تیره می‌شود و گوشه‌های چشم‌های شما دچار چین و چروک می‌شود. این موارد باعث بالاتر نشان داده شدن سن شما می‌شود. با لیفت چشم می‌توانید این موارد را برطرف کنید. البته در ابتدا باید بررسی کنید که علت این اتفاق چیست. مثلا تیرگی چشم‌ها و پف پلک‌ها ممکن است به علت بیماری‌های مختلف باشد. در ابتدا باید به دنبال علت و برطرف کردن آن باشید. 

هخهخحهخحههخ

بعد از لیفت چشم، چشم‌ها بازتر و بزرگ‌تر و زیباتر به نظر می‌رسند. لیفتینگ چشم کلاژن سازی و الاستین سازی را تحریک می‌کند. این مسئله پوست را سفت و محکم می‌کند. 

یکی از روش‌های زیبایی صورت که در بین خانم‌ها و حتی آقایان طرفداران زیادی پیدا کرده است، لیفت چشم می‌باشد. افراد زیادی به دلیل افتادگی پلک، حلقه تیره دور چشم و چین و چروک این ناحیه به دنبال روش‌های درمانی هستند. به خصوص با افزایش سن این مشکلات بیشتر شده و پزشکان متخصص زیبایی روش‌های مختلف لیفت چشم و ابرو را به افراد پیشنهاد می‌کنند. البته بهتر است، قبل از هرگونه اقدام برای لیفتینگ چشم به دنبال دلایل تیرگی و سیاهی دور چشم و یا پف چشم باشید. در برخی موارد با درمان این ناراحتی‌ها، می‌توان تاثیر لیفت را افزایش داد. پس اگر شکایتی دارید و برای رفع آن به دنبال لیفت چشم هستید، بهتر است که ابتدا با جراح پلاستیک و چشم پزشک مشورت کنید.

https://doctoreto.com/blog/eye-lift/

انواع روش لیفت چشم

لیفت چشم به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. به طور کلی این فرایند می‌تواند توسط جراحی باشد و یا بدون جراحی انجام شود. 

لیفت چشم با جراحی و بدون جراحی

  1. جراحی لیفت چشم (بلفاروپلاستی)

جراحی لیفت چشم یا جراحی لیفت پلک یکی از روش‌های دائمی بالا بردن پلک‌هاست. اگر پلک‌های شما روی چشم شما افتاده است و دید شما را کاهش می‌دهد، می‌توانید از این روش برای درمان افتادگی لیفت پلک استفاده کنید. در این روش بافت اضافه‌ی پلک برداشته می‌شود و افتادگی پلک برطرف می‌گردد. افتادگی پلک علاوه بر ایجاد اختلال در دید، سبب پیرتر به نظر رسیدن و کاهش اعتماد به نفس نیز می‌شود. برای انتخاب این روش باید با متخصص زیبایی مشورت کنید. 

لیفت چشم با جراحی پلک پایین و بالا

در جراحی لیفت پلک، ابتدا شرح حال کامل و معاینه ی فیزیکی از شما به عمل می‌آید. سپس بی‌حسی بر روی پلک و چشم صورت می‌گیرد. بافت اضافی برداشته شده ممکن است شامل پوست، عضله و چربی باشد. جراحی ممکن است بر روی پلک بالا و پایین انجام شود. سپس برش داده شده، بخیه زده می‌شود.

بلفاروپلاستی ممکن است عوارض زیر را برای شما ایجاد کند؛

  • خونریزی
  • ورم
  • کبودی
  • حساس شدن پلک
  • پلک‌های پف کرده
  • درد و احساس ناخوشی

عوارض ناشایع این جراحی ممکن است عفونت باشد.

  1. لیفت چشم با روش‌های غیرجراحی
  • لیفت چشم با میکرونیدلینگ

در این روش چندین سوزن ظریف وارد پوست می‌شوند و کلاژن سازی را تحریک می‌کنند. کلاژن‌ها سبب جوان سازی پوست می‌شوند و کشسانی آن را افزایش می‌دهند. هنگامی که کلاژن‌ها در پوست زیاد باشند، پوست شما سفت و جوان به نظر می‌رسند. هنگامی که پوست شما سفت شود، پلک نیز بالاتر کشیده می‌شود. 

  • لیفت چشم با نخ

در صورتی که گوشه‌ی چشم‌های شما چروک شده باشد و افتادگی در پلک شما رخ داده باشد، می‌توانید با استفاده از لیفت با نخ پلک‌ها و گوشه‌های چشم این افتادگی را برطرف کنید. در این روش، نخ‌های کوچکی توسط یک سوزن ظریف وارد محل‌های خاصی از پوست می‌شود و با کشیدن آن‌ها پوست شما کشیده و صاف می‌شود و افتادگی برطرف می‌شود. این نخ‌ها قابل جذب هستند و بعد از جذب شدن آن‌ها باید مجددا لیفت با نخ را تکرار کنید. همچنین می‌توانید از روش‌های دیگر لیفت چشم استفاده کنید. 

  • لیفت چشم با بوتاکس

در این روش از تزریق نوعی سم به داخل بافت استفاده می‌شود. با تزریق این ماده، عصب‌ها پیامی را منتقل نمی‌کنند و ماهیچه‌ها را فلج می‌کند. در نتیجه حرکت ماهیچه‌ها محدود می‌شود و چین و چروک در کنار چشم ایجاد نمی‌شود. 

مزایا و معایب لیفت چشم

هخحهخحخحهخ

با انجام لیفت به روش جراحی و غیرجراحی، بر زیبایی چشم‌های شما می‌افزاید و اعتماد به نفس شما را تقویت می‌کند. 

معایب لیفت با جراحی

  • عدم قرینه بودن پلک‌ها بعد از جراحی
  • خونریزی و ورم و کبودی
  • ایجاد مشکل در عصب و کشیدگی بیش از حد پلک بالا و پایین
  • از دست رفتن بینایی
  • تغییر رنگ در پلک و عدم توانایی بسته شدن پلک‌ها

معایب لیفت با روش‌های غیر جراحی

  • گاهی بعد از انجام روش‌های لیفت غیر جراحی، عوارضی مانند سردرد، خونریزی و عفونت ایجاد می‌شود. 
  • روش‌های غیر جراحی قابل برگشت هستند و بعد از مدتی باید آن‌ها را مجددا ترمیم کرد. 

شاید بپرسید بهترین روش لیفت چشم کدام است؟ جواب این سوال ساده نیست. گاهی می‌توان از ترکیب چند روش با هم استفاده کرد. مواردی که در تعیین انتخاب بهترین روش موثر است عبارت‌اند از هزینه، عوارض، پایداری روش و مداخلات انجام شده در زمان انجام فرایند است. به هر حال اولویت‌های شما و نظر پزشک متخصص زیبایی در انتخاب روش و انجام آن موثر است.

کلام آخر

لیفت چشم یک روش زیبایی برای رفع چین و چروک، افتادگی و رفع پف و تیرگی استفاده میشود و روش های مختلفی دارد. لیفت چشم را در خانه هم می‌توان به وسیله ماساژ و ماسک انجام داد ولی باید دقت کنید که چگونه این کار را انجام میدهید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها