منطقه آزاد اروند به عنوان الگوی توسعه سند چشم انداز ۱۴۰۴ در بخشهای فرهنگی و اقتصادی کشور

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: منطقه آزادتجاری و صنعتی اروند به عنوان الگوی توسعه سند چشم انداز 1404 در بخشهای فرهنگی و اقتصادی تعریف شده است.

منطقه آزاد اروند به عنوان الگوی توسعه سند چشم انداز ۱۴۰۴ در بخشهای فرهنگی و اقتصادی کشور

علی زارعی درحاشیه بازدید وسرکشی از طرحها و مکانهای تاریخی و گردشگری منطقه آزاد تجاری اروند در گفتگو با خبرنگار ان‌محلی با اعلام این مطلب گفت: هم اکنون در منطقه آزاد اروند باتکیه بر توان افزایی جوامع محلی ؛ و مشارکت سرمایه گذاران فعالیتهای مختلف فرهنگی و اجتماعی بدون اتکا به کمک دولت صورت می گیرد.

وی به سابقه حوزه فرهنگی و اجتماعی و گردشگری در منطقه آزاد اروند اشاره کرد وافزود: توانمند سازی جوامع محلی ، ایجاد کارگاههای آموزشی برای اصناف و افراد فعال در بخشهای فرهنگی، ایجاد آموزشگاهها و‌ آموزشهای غیر مستقیم برای شهروندان برای تعمیق باورهاو ارزشهای دینی و اسلامی از برنامه های معاونت فرهنگی و اجتماعی این سازمان است.

مدیرعامل منطقه آزاد اروند خاطر نشان ساخت: با تکیه بر فرهنگ بومی و فولکلور منطقه خرمشهر وآبادان هنرمندان و صاحبان هنر این منطقه شناسایی شده و با استفاده از اساتیدبرتر و برگزاری نشستهای تخصصی کارگاههای آموزشی در بخشهای تئاتر،  فیلم سازی، نقاشی، موسیقی برگزار و با استفاده ازفرهنگ بومی منطقه به اجرای برنامه پرداخته و حتی برنامه های مشترک ونمایشگا های چند جانبه با کشورهای همسایه در این ارتباط در سال جاری اجرا خواهد شد.

علی زارعی به فعالیتهای این معاونت در بخش گردشگری هم اشاره کرد و گفت : در حالی که سالانه بیش از چند میلیون نفرازمرزشلمچه تردد می کنند برای جذب این مسافران احداث اقامت گاههای مجهز رفاهی در دستور کار منطقه آزاد تجاری و صنعتی اروند بوده و علاوه بر آن قابلیتهای گردشگری طبیعی و مناطق زیبای این منطقه هم برای معرفی به مسافران شناسایی شده است.

منبع: پدیده جنوب
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها