زیرساخت ها برای استقرار کامل گمرک در مبادی منطقه آزاد اروند مهیا نیست

معاون وزیر اقتصاد و رییس کل گمرکات کشور گفت: لازمه استقرار کامل گمرک در مبادی منطقه آزاد اروند، مهیا شدن زیرساخت‌ها است.

زیرساخت ها برای استقرار کامل گمرک در مبادی منطقه آزاد اروند مهیا نیست

علیرضا مقدسی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در آبادان افزود:  گمرک موظف است در جایی که منطقه آزاد یا منطقه ویژه تشکیل می‌شود مستقر گردد ولی باید این منطقه باید محصور  بوده و دارای زیرساخت‌های عمرانی لازم باشد.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد اروند دارای چهار گیت است که اطراف آن غیرمحصور است و ساکنان در حال رفت و آمد هستند، گفت: هیچگونه کنترل و نظارتی در این منطقه وجود ندارد و اینگونه منطقه آزاد تلقی نمی‌شود.

مقدسی ادامه داد:مناطق آزاد دیگر، یا به صورت جزیره‌ای(طبیعی) محصور شده‌اند، یا خودشان آن را با دیوار محصور کرده‌اند.

رییس کل گمرکات کشور بیان کرد: در منطقه آزاد اروند دیوارهایی که منطقه را محصور کرده بود با جاری شدن سیل از بین رفت با این وجود گمرک همکاری کرده و در گیت‌ها مستقر شده است.

وی افزود: برای استقرار موثر و انجام تشریفات گمرکی باید قانون را رعایت کرد و حتما سازمان منطقه آزاد اروند موظف به محصور کردن آن و همچنین ایجاد زیرساخت‌ لازم همچون باسکول، توقفگاه، بارانداز با قابلیت تفکیک خودروهای سواری و کامیون‌های دارای حمل محموله‌های تجاری است.

رییس کل گمرکات ایران گفت: به عنوان گمرک آمادگی استقرار را داریم و کارکنان گمرک به صورت شبانه‌روز در گیت‌ها حضور دارند.

وی در خصوص تسهیلات گمرکی در کشور افزود: ارزیابی گمرکی در محل، کارخانه و انبارها، حتی در خارج از ساعت اداری نیز در حال انجام است تا وقفه‌ای در حوزه صادرات انجام نشود.

رییس کل گمرکات ایران به همراه وزیر اقتصاد و دارایی روز پنجشنبه به منطقه آزاد اروند سفر کرده است.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۴ هزار و ۷۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است. این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت، با داشتن ظرفیت‌هایی همچون حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها