واردات خودرو کمتر از ۸۰۰ میلیون تومان امکان پذیر نیست

یک کارشناس صنعت خودرو: در صورتی که نظام تعرفه گمرک تغییر نکند، انتظار واردات خودرو کمتر از ۸۰۰ میلیون تومان به جا نیست.

واردات خودرو کمتر از ۸۰۰ میلیون تومان امکان پذیر نیست

فربد زاوه گفت: هر گونه محدودیتی در واردات خودرو، در بازار اثر گذار است، در کنار آن‌ موضوع هزینه‌ها، مسئله مربوط به تعرفه گمرک بی تاثیر نخواهد بود.

برخی شایعات در خصوص محدودیت های واردات خودرو در فضای مجازی پخش شده که قرار است خودروسازان و وزارت صمت واردات خودرو را انجام دهند که زاوه می گوید: اگر این صحبت ها صحت داشته باشد نشان می دهد فرآیند واردات با اخلال های اساسی مواجه می شود.

یک کارشناس صنعت خودرو می گوید: مشخص نیست آئین نامه اجرایی طرح واردات خودرو چیست . اگر سقف ارزشی نیز بگذارند، تعداد واردات را محدود می کند.

واردات خودرو کمتر از ۸۰۰ میلیون تومان امکان پذیر نیست

دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفته بود قرار است بندی قانونی در قیمت گذاری خودروهای وارداتی اعمال شود و گزینه های دیگر مانند نرخ ارز، کالای داخلی، میزان عوارض در نظر گرفته شود.

نرخ ارز در سال‌های گذشته ۴۲۰۰ بوده است که امسال با ۲۴ هزار تومان محاسبه خواهد شد و تعرفه‌ها هم هیچ تغییری نسبت به گذشته نکرده و کاهشی نبوده است.

رضا فاطمی امین وزیر صمت اعلام کرد قرار است خودروهای وارداتی وارد بازار شود که همراه با برخی محدودیت ها از جمله قیمت و مصرف سوخت خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 16
  • ناشناس
    0

    لعنت خداوند بر شما نامردها

  • نظرگو
    0

    اصلا چه دلیلی داره گمرک هزینه تمام شده یه ماشین رو دوبرابر کنه؟؟؟

    نظرات شما -
    • به نظرگو
      1

      کدام دو برابر حد اقل ۱۵۰ تا ۲۳۰ در صد غیر از سود واردکننده و واسطه ، دلار ۳۰ تومان اگر باشد حد اقل ۸۵ تا ۱۰۰ هزار تومان برای وارد کننده تمام میشه ماشین ده هزار دلاری یک میلیارد تمام میشه غیر از سود وارد کننده و محضر و پلاک ، کمترین ماشین یک میلیارد و دویست میلیون تومان

  • ناشناس
    0

    آئین نامه قانون واردات خودروی خارجی بایستی به نحوی در دولت تهیه و تنظیم شود که تعرفه واردات خودروهای غیرلوکس حذف و خودروهایی اجازه واردات پیدا نمایند که ایمن، باکیفیت و ارزان قیمت باشند به نحوی که طبقه متوسط و ضعیف جامعه قادر به خرید آن باشند.

  • علیرضا
    3

    چرا آقای کارشناس جو میدی شما مانند ملک همه منافعتان در آینه. چرا دروغ میگی قیمتی خودروی ۶ یا ۷ هزار دلاری با دلار ۳۰ هزار هم میشه ۲۰۰ میلیون با ۷۵ نه صد درصد تعرفه هم میشه ۴۰۰. بگو نمی‌خواهید زیر این قیمت باشه چون سایپا و ایران‌خودرو باید تعطیل بشه. . والله تعطیل هم بشه بنفع همه مردم است الکی میگن ۱و نیم تا دو میلیون اشتغال داره همش دروغه نهایت ۴۰۰ هزار بزور میشه که با این همه بیکار۲۰ میلیونی اصلا دیده نمیشه. ملک هم اگر مالیات سنگین مثل آلمان به خونه سوم ببندید دیگه هیچکس نمیره سفته بازی و دلالی ملک و سال ها قیمتدملک ثابت میمونه.ولی نمی‌کنید چون تمام وزرا مدیران و حتی مراجع از قدیم ملاک بودن و سرمایه گذاری در ملک می‌کنند

  • ناشناس
    2

    خودروساز و طراح وارد کنید از ژاپن و آلمان تعرفه اش کمتر میشه و مقرون به صرفه

  • Ali
    0

    نظر من کو؟

  • فاطمه اکبرپور زارع
    1

    حرف مفت میزنید مگر کشورهای اطراف ما گمرگ نمیگیرن که با دلار 30 تومن ماشین زیر 200 تومن داره؟باید با یک روش بتوانید به دزدی از مردم ادامه بدید!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟!!!!

  • ناشناس
    0

    ببنید دوستان، اگر ماشینی هم وارد شود مطمئن از طریق دولت یا نهادها است، پس فکر ارزان شدن خودرو از سر بیرون کنید. الان بازاریهایی که می دانند چه خبر است دارند ماشین ملت با 30 الی40%زیر قیمت میخرند. بدبخت مردم بیچاره که دلشون خوش کردن که ماشین ارزان میشود در صورتیکه این اقدام فقط حرف درمانی و اگر اگر ماشینی هم وارد بشه فقط و فقط جهت افزایش بودجه دولت و نه ارزان شدن خودرو. پس مالتون محکم بچسبید که دلالان آنرا به تاراج نبرند.

  • احمد
    0

    بازهم به نفع سرمایه داران وسودجویان اصلا دولت نباید اجازه ورود خودرو بالاتر از ۲۰۰میلیون رو بدهد وگرنه بازهم همون اش وهمون کاسه میشه

  • ناشناس
    0

    سلام خودتونو ناراحت نکنیدعزیزان من هیچ وارداتی نیست خودتون عقل دارین اینا همش سیاست هستش بیخودی صابون نزنید

  • ایرانی
    0

    متوسط تعرفه گمرکی۵۵ درصد خودرو است
    ۸۰۰ میلیون مربوط به خودروهای حدود ۲۵۰۰۰ دلاری است

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      تعرفه گمرکی و عوارض دولتی واردات خودروهای سواری خارجی باید با ارائه لایحه اصلاحی دو فوریتی بودجه ۱۴۰۱ توسط دولت در مجلس اصلاح بشود و تعرفه واردات خودروهای سواری برقی و همچنین خودروهای غیرلوکس حذف گردد.

  • ناشناس
    0

    واردات خودرو هم مثل تولید داخلشان فقط به نفع خودشان، ماهم تولید داخل را تحریم کنیم نخریم

  • ناشناس
    0

    وارد نکنند که بهتره چی به مردم میرسه؟ خوب هزینه گمرک را بردارن مگه ما از عراق وسوریه م.ه کمتریم؟

  • حمید
    0

    البته نصفشو دولت میزاره روش پول زور از مردم میگیره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها