در شهرداری اهواز برگزار شد

جلسه هماهنگی و تبادل نظر سیاست های بودجه در سال 1403

جلسه هماهنگی و تبادل نظر سیاست های بودجه در سال 1403 به ریاست قائم مقام شهردار و با حضور معاونین، مدیران مناطق هشتگانه و سرپرست اداره کل برنامه ریزی و بودجه در سالن جلسات شهرداری مرکز برگزار شد.

جلسه هماهنگی و تبادل نظر سیاست های بودجه در سال 1403

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی در این جلسه با بیان اینکه بودجه سال 1401 نسبت به سال 1400، حدود 70 درصد و بودجه سال 1402 نسبت به سال 1401 حدود 43 درصد افزایش درآمدی داشته است، اظهارکرد: امسال شورای اسلامی شهر در کمیسیون تلفیق، مبلغی را که برای بودجه شهرداری در سال 1403 مشخص کرد حدود 45 درصد افزایش نسبت به سال قبل داشته است.

دکتر جاسم موسی پور با اشاره به اینکه براساس ضوابط ابلاغی وزارت کشور مبنی بر اینکه تبصره سنواتی و دیون باید حداقل 15 درصد منابع بودجه را داشته باشد، افزود: هزار میلیارد تومان تبصره سنواتی و دیون و هزار میلیارد تومان اوراق مشارکتی(قطار شهری و غیره) در نظر گرفته می شود.

وی با اشاره به اینکه در بودجه سال 1403، 55 درصد عمرانی و 45 درصد جاری در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: در صورت جذب اوراق مشارکت قطعاً سهم بودجه عمرانی بیشتر و مبلغ بودجه جاری کمتر می شود.

موسی پور با بیان اینکه بودجه عمرانی مناطق با هماهنگی معاونین ستاد و مدیران مناطق تنظیم شد، اظهار کرد: در حوزه خدمات شهری، پروژه های آب خام و آب های سطحی، سیاست هایش مشخص و مشکلات برطرف شود.

وی در ادامه اظهارکرد: مدیران مناطق می توانند پروژه های عمرانی مورد نیاز منطقه را با توجه به درآمدشان در بودجه قرار دهند.

در این جلسه خلاصه بودجه و انحراف از بودجه معاونت ها و مناطق هشتگانه بررسی و مبالغ دریافت کمک مناطق از شهرداری مرکز و مبالغ متمرکز مناطق پس از بحث و تبادل نظر با مدیران مناطق و معاونین مشخص شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی در پایان با توجه به نزدیک شدن به آخر سال و عید نوروز بر تسریع روند انجام پروژه های عمرانی تاکید کرد.

منبع: اقتصاد آینده
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها