گلایه از نیروی مازاد و استخدام 160 نفر در شهرداری اهواز!

شهردار اهواز در حالی که بارها اعلام کرده بود شهرداری نیروی مازاد دارد اکنون در آستانه برکناری اقدام به گرفتن مجوز برای استخدام ۱۶۰ نفر از وزارت کشور کرده است.

گلایه از نیروی مازاد و استخدام 160 نفر در شهرداری اهواز!

در تابستان امسال شهردار اهواز، رضا امینی، اعلام کرد که ۹۰ درصد بودجه شهرداری به حقوق و مزایای نیروی انسانی مازاد در شهرداری اختصاص می‌یابد. او در گذشته بارها بیان کرده بود که توانایی استخدام نیروی جدید را ندارد و به دلیل پرداخت حقوق و مزایای نیروی مازاد، بودجه‌ای برای انجام پروژه‌های عمرانی شهرداری باقی نمی‌ماند.

سیاوس محمودی، رئیس سابق شورای شهر اهواز و یکی از مدافعان شهردار اهواز، در گذشته به رسانه‌ها اظهار داشته بود که خط قرمز شهرداری اهواز، جذب نیرو است، زیرا شهرداری دارای نیروی انسانی مازاد زیادی است.

اکنون، در آستانه برکناری شهردار اهواز، بدون مجوز شورای شهر، او اقدام به استخدام ۱۶۰ نفر از وزارت کشور کرده است.درخواست شهردار اهواز برای استخدام ۱۴۵ نفر پس از مراحل اداری انجام شده و در درخواست دیگر، شهرداری به دنبال استخدام هشت نفر دیگر با قرارداد کار معین به منظور احراز پست سازمانی می‌باشد.

پرسشی که شهردار اهواز و حامیان وی باید به آن پاسخ دهند این است که چرا در دو سال گذشته بارها از نیروی مازاد در شهرداری شکایت کرده و بر عدم استخدام و جذب نیرو تاکید داشته‌اند، اما اکنون در آستانه برکناری، شاهد استخدام ۱۶۰ نفر هستیم؟

امروز دومین جلسه شورای شهر اهواز به علت غیبت پنج عضو شورا به حد نصاب نرسید و به زمان دیگری موکول شد.

جلسه پیشین نیز سیاوش محمودی، زارع زاده، دغاغله، ملایی زمانی و هاشم پور به عنوان حامیان شهردار در جلسه حاضر نشدند تا مسئله احراز شرایط شهردار بررسی نشود و امکان رای گیری نباشد.

با توجه به نارضایتی مردمی از روند خدمات رسانی شهرداری و تحت فشار افکار عمومی، کمیسیون حقوقی شورای شهر اهواز در هفته پیشین، رضا امینی را واجد شرایط قانونی تصدی شهرداری اهواز ندانست و طرح برکناری وی را تصویب کرد تا این مصوبه در صحن علنی شورای شهر بررسی و به رای گذاشته شود اما به علت غیبت ۵ عضو شورای شهر به حد نصاب نرسید و لغو شد.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها