خانچی:

به روزرسانی مطالعات کمربند سبز توسط شهرداری اهواز با قید فوریت انجام پذیرد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان؛ صبح امروز جلسه کارگروه آخرین وضعیت کمربند سبز اهواز به ریاست معاون عمرانی استاندار خوزستان در سالن جلسات این معاونت برگزار گردید.

به روزرسانی مطالعات کمربند سبز توسط شهرداری اهواز با قید فوریت انجام پذیرد

در ابتدای جلسه مهندس محمد خانچی با اشاره به ماده  22 و27 قانون هوای پاک در خصوص کمربند سبز به لروم توسعه کمربند سبز اهواز اشاره کرد و افزود: در ماده 22 قانون هوای پاک،  شهرداری‌های شهرهای بالای پنجاه هزار نفر جمعیت موظفند با همکاری وزارت نیرو و ادارات منابع طبیعی شهرستان، سرانه فضای سبز خود را حداقل به پانزده مترمربع برسانند. تولید و تأمین نهال مورد نیاز (گونه‌های با نیاز آب کم، مقاوم و بومی) برعهده ادارات منابع طبیعی و عملیات کاشت، نگهداری و بهره‌برداری برعهده شهرداری‌ها می‌باشد. وزارت نیرو موظف به تأمین منابع آب مورد نیاز از محل پساب شهر ذی‌ربط، مشروط به استفاده از روش‌های نوین آبیاری توسط شهرداری می‌باشد.

وی افزود: از آنجا که مطالعات کمربند سبز اهواز از سال 98 تاکنون به روز رسانی نشده است لزوم به روزرسانی مطالعات با فوریت در اولویت کاری قرار گیرد. و همچنین شهرداری اهواز با شناسایی فضاها و مکان هایی که جز کمربند سبز محسوب می شود و مشکلات مالکیتی ندارد تدابیر الحاق به کمربند و واگذاری به شرکت های صنعتی را انجام دهد.

خانچی در ادامه به نحوه اجرای کمربند سبز اشاره کرد: نبود تنوع گیاهی لازم از جمله انتقادات به‌حق در خصوص کمربند سبز اهواز است، لذا تنوع‌بخشی به این حوزه یکی از مواردی است که باید به آن توجه گردد.

2

وی در پایان با اشاره به توانمندی شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی و بالابودن سطح علمی و فناوری مراکز علمی استان در حوزه آب و کشاورزی افزود:  بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان، یکی از اقدامات موثر و الزامی در اجرای کمربند سبز می باشد، کمبود آب خام برای آبیاری کمربند سبز زمینه‌ساز مشکلاتی شده است که با استفاده از طرح پیشنهادی شرکت‌های دانش‌بنیان و تصفیه پساب و فاضلاب‌، آب خام مورد نیاز کمربند سبز تأمین می‌شود.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها