مدیرعامل توسعه نیشکر در آیین رونمایی از چهارمین دستگاه «کارنده نیشکر»:

بنای نیشکر بر کشاورزی دانش‌بنیان است

به گفته مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر، صنعت نیشکر، دروازه ورود مکانیزاسیون به کشاورزی است و واحد‌های نیشکری به واسطه حضور نیروهای متخصّص در سطوح مختلف در حوزه کشاورزی و صنعت از دانش فنّی برخوردار‌ هستند و هم‌اکنون نیز از روش‌های نوین در این عرصه‌ها استفاده می کنند.

بنای نیشکر بر کشاورزی دانش‌بنیان است

در حاشیه بازدید دکتر ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر از روند عملیات «کشت» نیشکر، از چهارمین دستگاه «کارنده نیشکر» در کشت و صنعت سلمان فارسی رونمایی شد.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، این دستگاه که در عملیات کشت مکانیزه نیشکر به کار می‌رود، از دستاوردهای دانش‌بنیان صنعت نیشکر است و با هدف افزایش بهره‌وری و حرکت به سمت کشت ماشینی، طراحی و ساخته شده است.

پیش از این، سه کارنده نیشکر در کشت و صنعت‌های امام خمینی‌(ره) و امیرکبیر رونمایی شده بود؛ این دستگاه‌ها پس از پشت سر گذاشتن مراحل آزمایشی، در عملیات کشت نیشکر به کار گرفته می‌شوند.

کشاورزی دانش‌بنیان راهی برای تولید پایدار

در مراسم رونمایی از چهارمین کارنده نیشکر، دکتر ناصری کشاورزی دانش‌بنیان را راه رسیدن به تولید پایدار دانست و بر ضرورت استفاده از تجهیزات مُدرن کشاورزی در عملیات «کاشت، داشت و برداشت» تاکید کرد.

وی افزود، استفاده از دستگاه‌های کارنده نیشکر به‌عنوان جایگزینی برای کشت دستی، می‌تواند به توسعه و بهبود صنعت نیشکر کمک و نقش مهمی در افزایش تولید و بهره‌وری این صنعت داشته باشد.

به گفته ناصری، صنعت نیشکر، دروازه ورود مکانیزاسیون به کشاورزی است و واحد‌های نیشکری به واسطه حضور نیروهای متخصّص در سطوح مختلف در حوزه کشاورزی و صنعت از دانش فنّی برخوردار‌ هستند و هم‌اکنون نیز از روش‌های نوین در این عرصه‌ها استفاده می کنند.

بر اساس این گزارش، طراحی و ساخت ساخت ادوات کشاورزی، دروگر نیشکر، دستگاه سنگ جمع‌کن، سامانه جامع پایش مکان‌مند، کولتیواتور قالبی، دستگاه هشداردهنده‌ ورود ذرات آلاینده به ماشین‌آلات کشاورزی و … بخشی از نوآوری‌ها و دستاوردهای حوزه کشاورزی است.

22

11

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها