رئیس شورای شهر اهواز از ابلاغ استیضاح استنکاف می‌کند

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: تا امروز که 24 روز از طرح سوال می‌گذرد، شهردار از پاسخگویی به سوالات استنکاف کرده و می‌گوید از سوالات خبر ندارم.

رئیس شورای شهر اهواز از ابلاغ استیضاح استنکاف می‌کند

سید محمدعلی پورموسوی در جمع اهال رسانه اظهار کرد: برای تنویر افکار عمومی امروز مجبور هستیم برخی موضوعاتی که در ارتباط با استیضاح شهردار اهواز وجود دارد را مطرح کنیم.

وی گفت: سوالات ما از شهردار اهواز پس از طرح در صحن شورای شهر، طی نامه‌ای در تاریخ 16 اردیبهشت طی نامه‌ای به شهردار ابلاغ شد.

پورموسوی ادامه داد: متاسفانه بعدا آمدند و گفتند که این سوالات باید اول به صورت تذکر مطرح شود، سپس به صورت سوال از شهردار پرسیده شود که بنده مخالف این موضوع بودم اما به دلیل اینکه جای شک و شبهه‌ای باقی نماند این روند را قبول کردیم.

وی گفت: شهردار یک جزوه‌ی چند صفحه‌ای در پاسخ به سوالات ما به صحن شورا فرستاد اما این توضیحات ما را قانع نکرد. از این رو مجددا در 6 خردادماه بحث سوال مطرح شد و یک روز بعد سوالات در سامانه شورای شهر ثبت شد و تا امروز که آخر خردادماه است شهردار هنوز به سوالات ما پاسخی نداده است.

پورموسوی افزود: شهردار چه سوالات را دریافت کرده باشد یا دریافت نکرده باشد به صورت قانونی از زمان طرح 10 روز فرصت پاسخگویی دارد اما 24 روز است که به سوالات ما پاسخی نداده است و اظهار می‌کند که من از این سوالات خبر ندارم.

وی گفت: رئیس شورا از ابلاغ استیضاح استنکاف کرده است و همین مسئله را در اختیار مسئولان بالادستی قرار دادیم و چیزی که روشن است با توجه به استعلامات انجام شده جنبه قانونی ندارد و در قانون نداریم که اگر سوالات زیاد بود وقت زیادی بدهید. برای ما هنوز روشن نشده که این سوالات در اختیار شهردار قرار گرفته یا نه.

پورموسوی بیان کرد: بنده برای اطلاع رئیس شورا عرض می‌کنم که تا کنون بر اساس همین قانون صدها شهردار استیضاح و برکنار شدند و در شهرستان اهواز نیز آخرین شهرداری که به همین شیوه برکنار شد.

عضو شورا با اشاره به اینکه برای استیضاح شهردار دیر نیست، گفت: شورای شهر در حال انجام وظیفه‌ی نظارتی خویش است و شهردار نیز باید برای پاسخگویی به سوالات در صحن شورا حاضر شود.

پورموسوی در عین حال با انتقاد از انتصابات شهردار اهواز گفت: شهردار بارها گفته که کسی به من نفر معرفی نکرده و اخیراً هم گفته اگر معرفی شده توجه نکردم، پس مسئولیت همه انتصابات با اوست. حتی اخیراً از من خواست که برای سازمان سرمایه‌گذاری کسی معرفی کنم که من معرفی نکردم. شهردار معاون برنامه‌ریزی که از اصفهان آورده، الآن نیست، خب چرا؟ حتی خداحافظی نکرد. یکی دیگر از معاونانش هم تعیین صلاحیت نشده است.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها