عضو شورای شهر اهواز:

شرمنده مردم هستم/ بعضی اعضای تیم مدیریتی شهرداری تجربه‌، دانش و تخصص کافی را ندارند

عضو شورای شهر اهواز گفت: شهردار اهواز در این مدت از مردم نمره قبولی نگرفته لذا با طی فرآیند قانونی امکان تغییر مدیران امری عادی است؛ شهر غرق در زباله شده و در این دوره تنها دو پروژه بزرگ دیدیم که همان‌ها هم باقی مانده از دوره سابق شهرداری است.

شرمنده مردم هستم/ بعضی اعضای تیم مدیریتی شهرداری تجربه‌، دانش و تخصص کافی را ندارند

سید جواد رضوی اظهار کرد: امینی شهردار اهواز در سال قبل وعده داده بود که در سال ۱۴۰۱ اهواز متفاوتی خواهیم دید اما این وعده و انتظارات ما برآورده نشد؛ اکنون نیز در آستانه سال نو ۱۴۰۲ فضای شهر اهواز هیچ آمادگی برای استقبال از راهیان نور و مسافران نوروزی ندارد و بوی بهار احساس نمی‌شود.

وی با اشاره به پروژه‌های نیمه کاره شرکت آبفا و آسفالت نشدن حفاری‌ها، اظهار کرد: شهردار قول داده بود به سرعت نخاله‌ها را جمع آوری کند اما شهر غرق در نخاله و زباله است و جمع‌آوری زباله که بدیهی‌ترین و کمترین خواسته مردم هست نیز آنچنان که باید انجام نمی‌شود.

رضوی در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال تغییر شهردار اهواز، گفت: شورای شهر با کسی عقد اخوت نبسته و شهردار نیز در این مدت از مردم نمره قبولی نگرفته لذا با طی فرآیند قانونی امکان تغییر مدیران امری عادی است؛ همچنانکه استاندار یا وزیر بعد از یک سال با تشخیص دولت جا به جا می‌شوند.

عضو شورای شهر اهواز افزود: بودجه پیشنهادی شهرداری برای سال جاری، ۷۵۰۰ میلیارد بود  و از ابتدا میدانستیم غیرواقعی است اما ادعا میشد که می‌توانند آن را محقق کنند؛ درنهایت به آنها فرصت دادیم و بودجه با ۶۵۰۰ میلیارد تومان تصویب شد؛ اکنون در آخرین آمار ۱۱ ماهه تنها ۵۳ درصد بودجه محقق شده است.

وی درخصوص محقق نشدن بودجه شهرداری، اظهار کرد: فرضا اگر ۳۵۰۰ میلیارد تومان محقق شده، بیش از هزار میلیارد از آن به لطف دریافت عوارض آلایندگی از دولت است و به عبارتی تنها توانسته‌اند ۲۵۰۰ میلیارد محقق کنند که این مسئله ضعف دانش، تجربه و کارآمدی تیم مدیریت شهری را نشان می‌دهد.

رضوی افزود: بودجه سال آینده ۱۰ هزار میلیارد تومان پیشنهاد شده که غیر واقعی بودنش از بودجه سال جاری هم  بیشتر مشهود است.

عضو شورای شهر درخصوص دریافت هزار میلیارد تومان بابت عوارض آلایندگی، عنوان کرد: از ابتدا شرط کردیم که این اعتبارات صرفا برای پروژه‌های عمرانی استفاده شود اما متاسفانه جز مبالغی برای پروژه تقاطع میدان شهید چمران و همچنین شهید کجباف ، پروژه خاصی مشاهده نشد.

وی با انتقاد از طرح «هر هفته یک افتتاح» گفت: برگزاری مراسم افتتاح برخی پروژه‌های بسیار کوچک در شان شهرداری کلانشهر اهواز نیست و جز هزینه تراشی چیز دیگری ندارد؛ در این یک سال و نیم گذشته تنها دو پروژه بزرگ دیدیم که همان‌ها هم باقی مانده دوره سابق شهرداری است.

رضوی با اشاره به افتتاح چند زمین‌ چمن مصنوعی، عنوان کرد: بسیاری از این چمن‌ها در دوره سابق افتتاح شده بودند و اکنون بهسازی شده‌اند اما دوباره برای آنها مراسم افتتاح گرفته‌اند؛ همچنین ۴۰ اتوبوس جدید خوشبختانه رونمایی شد که اقدامی ارزشمند است اما از زمان رونمایی تاکنون وارد کار نشده‌اند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره زمزمه استعفای برخی اعضای شورای شهر جهت شرکت در انتخابات مجلس، بیان کرد: به طور طبیعی درصورت تغییر اعضا، اتخاذ تصمیمات جدید درخصوص مدیریت شهری دور از انتظار نیست‌.

عضو شورای شهر اهواز با اشاره به وضع نابه سامان ورودی‌های شهر، گفت: ورودی‌های شهر در سال گذشته و امسال حتی از یک جهت نیز ساماندهی نشده و فضای نامناسبی دارند؛ چاله‌های معابر شهری نیز بسیار آزاردهنده است و با آنکه آسفالت اصولی و لکه‌گیری چاله‌ها از  مطالبات مردم، امام جمعه محترم و شورا بوده اما در این خصوص نیز اتفاق مشهودی رخ نداده است.

وی افزود: سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی می‌توانست برای افزایش درآمدها و رونق شهر اهواز نقش خوبی ایفا کند اما حداقل شش ماه است که مدیر ندارد؛ انتخاب یک مدیر که دیگر بودجه نمی‌خواهد و بهانه‌ای ندارند.

رضوی در خصوص انتخاب امینی به عنوان شهردار اهواز، عنوان کرد: با توجه به مشاهده وضع شهر اهواز، به عنوان یک عضو شورای شهر، شرمنده مردم هستم؛ تیم مدیریتی امینی بعضا تجربه‌، دانش و تخصص کافی را ندارند؛ ای کاش از مدیران توانمند و متخصص بومی برای اداره شهر استفاده میشد؛ انتخاب افرادی فاقد تجربه برای معاونت‌های شهرداری ظلم دیگری است که به این شهر روا داشته‌اند.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها