مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر:

درآمد ۱۲۰ میلیارد تومانی شرکت توسعه نیشکر از فروش برق/ بیش از تعهد خود شکر تولید کردیم

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر گفت: این شرکت با فعال سازی نیروگاه‌های خود و نصب ۲۲ دیزل ژنراتور علاوه بر تامین برق مورد نیاز خود توانسته سالانه ۳۰ مگاوات برق به شبکه سراسری انتقال دهد که در ۲ سال اخیر از این راه یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال درآمد داشته است.

درآمد ۱۲۰ میلیارد تومانی شرکت توسعه نیشکر از فروش برق/ بیش از تعهد خود شکر تولید کردیم

عبدعلی ناصری امروز شنبه ششم اسفندماه در حاشیه نمایشگاه کشاورزی، دام و طیور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت توسعه نیشکر بزرگترین طرح صنعتی کشاورزی در کشور است.

وی افزود: شرکت توسعه نیشکر با مجموعه هفت تپه دارای هشت کشت و صنعت خام و چهار تصفیه خانه بوده که در صورت نبود مشکلات آبی تا ۸۰۰ هزار تُن توانایی تولید دارد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر گفت: خشکسالی در برخی سال‌ها مشکلاتی برای تولید داشته با این وجود شرکت توسعه نیشکر در سال بهره برداری گذشته ( اول مهرماه ۱۳۹۹ تا پایان شهریور ۱۴۰۰) بیش از تعهد ۷۰۰ هزار تُنی خود یعنی ۷۴۵ هزار تُن تولید داشت.

وی با بیان اینکه در سال بهره‌برداری ۱۴۰۱-۱۴۰۰ که در ۳۱ شهریور سال جاری پایان یافت ۷۰۸ هزار تُن شکر و در سال بهره‌برداری جدید نیز تاکنون ۵۰۰ هزار تُن تولید داشته‌ایم، ادامه داد: با همین روند تا پایان سال بهره‌برداری یعنی پایان شهریور ۱۴۰۲ به تعهد ۷۰۰ هزار تُنی خود عمل خواهیم کرد.

دو کارخانه دانش بنیان در حال ساخت است

ناصری از تولید شکر دارویی به عنوان یک محصول دانش بنیان خبرداد و گفت: در حال ساخت ۲ کارخانه دانش بنیان کود فسفات و تولید اسانس از اکالیپتوس با همکاری سازمان انرژی اتمی، دانشگاه تهران، تبریز و صنعتی شریف هستیم.

وی افزود: ۹۰ درصد قطعات مورد نیاز شرکت توسعه نیشکر در داخل تولید می‌شود، همچنین قطعات مورد نیاز ماشین‌های برداشت نیز ۸۵ درصد در استان تولید و در حال مذاکره با برخی شرکت‌ها هستیم تا مابقی قطعات نیز در کشور تولید شود.

تولید بیش از ۱۰۰ هزار متر مکعب ام‌دی‌اف در شرکت توسعه نیشکر

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر از تولید بیش از ۱۰۰ هزار متر مکعب ام‌دی‌اف در صنایع جانبی این شرکت خبرداد و گفت: با واردات برخی قطعات تولید این محصول به ۱۳۲ هزار متر مکعب در سال می‌رسد.

وی با اشاره به پیشرفت ۳۰ درصدی کارخانه کاغذ سازی با ظرفیت ۲۴۰ هزار تُن، بیان کرد: شرکت توسعه نیشکر با تولید سالانه ۴۰ میلیون لیتر الکل ۸۰ درصد نیاز کشور را تامین می‌کند. همچنین ۱۲ هزار تُن خمیر مایه نیز تولید می‌شود که ۵۰ درصد آن صادر می‌شود.

ناصری گفت: کارخانه خوراک دام نیز با ظرفیت ۱۰۰ هزار تُن به دلیل نیود بازار کافی ۴۰ هزار تُن تولید می‌کند.

وی ادامه داد: شرکت توسعه نیشکر با فعال سازی نیروگاه‌های خود و راه‌اندازی ۲۲ دستگاه دیزل ژنراتور با ظرفیت ۳۳ مگاوات علاوه بر تامین برق مورد نیاز خود از سال ۱۴۰۰ توانسته سالانه ۳۰ مگاوات نیز برق به شبکه سراسری تزریق کند و از این راه یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال درآمدزایی کند.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر اظهار کرد: شرکت با سیستم آبیاری جدید ۵۰ درصد راندمان آبیاری بالا رفته و توانسته‌ایم در خشکسالی با این روش از حداقل آب بیشترین تولید را داشته باشیم.

وی در ادامه مطلب فوق اضافه کرد: هفت مزرعه ۲۵ هکتاری نیز به صورت پایلوت تحت آبیاری قطره‌ای زیر سطحی قرار گرفتند که طبق قراردادی با وزارت کشور قصد داریم ۸۰۰ هکتار به آن اضافه کنیم که کاهش مصرف آب و افزایش تولید را به همراه دارد.

منبع: خط شهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    ماکه چیزی ندیدیم نکنه صادر شد یاهدیه دادید بعید نیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها