نامه سرگشاده رئیس شورای اسلامی شهرستان اهواز به استاندار جدید خوزستان

در پی انتصاب علی اکبر حسینی محراب از سوی هیات دولت به عنوان استاندار خوزستان، رئیس شورای اسلامی شهرستان اهواز نامه ای سرگشاده ای خطاب به نماینده عالی دولت در استان خوزستان منتشر کرد.

نامه سرگشاده رئیس شورای اسلامی شهرستان اهواز به استاندار جدید خوزستان

این نامه با یکی از بیانات تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی در خصوص خوزستان آغاز می شود، خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد.‌

در ادامه زرگانی با تبریک انتصاب آقای حسینی محراب به سمت استاندار خوزستان می گوید: کارنامه روشن ‌و موفقیت جنابعالی بیانگرروحیه جهادی که قطعا می‌تواند نقطه عطفی در رفع محرومیت های استان باشد. انشالله در آینده نزدیک باهمت تدبیر ‌تلاش شما شاهد پیشرفت وشکوفایی استان درتمام عرصه ها باشیم.

رئیس شورای شهرستان اهواز در ادامه این نامه آورده است : اینجانب به نمایندگی از طرف همه روستاهای شهرستان اهواز که بالغ بر۲۰۰ روستا بامشکلات ریز ودرشت  و محرومیت های بی شمار خاضعانه خواستارم نگاه ویژه ای به بخش های روستاهای شهرستان اهواز داشته ‌باشید که حقیقت امرمسولین قبلی ‌و فعلی فقط به شهر نگاه می کنند.

زرگانی می افزاید: ای کاش مشکلات شهر راحل کرده بودند. از جمله مشکلات شهر اهواز پروژه آب فاضلاب وتعطیل شدن پروژه قطارشهری است.

رئیس شورای شهرستان اهواز در ادامه گزارشی از اهم مشکلات روستاهای شهرستان اهواز را  ارائه می کند که‌ در ادامه بدان اشاره می کند

۱- با دارا بودن بزرگ‌ترین رودخانه کشوردراهواز و زمینهای قابل کشت چهارفصل دربخش غیزانیه ‌که درحال حاضر بصورت دیمی کشت می‌شود چنانچه به کشت آبی تبدیل شود وتوجه ویژه به کشت وتولیددرسطح اهواز شود اشتغال وسیعی اهواز و استان ایجاد می کند.

۲-یکی از عمده مشکلات روستاهای اهواز نداشتن راه های مواصلاتی مناسب است که در فصل زمستان تردد اهالی روستاها را دشوار کرده است .

۳- با گذشت ۴۲سال از پیروزی انقلاب اسلامی در بعضی از روستاها هنوز از نعمت آب شرب محروم هستند ‌وآب شرب آنها با تانکر تامین می‌شود.

۴- کمبودفضاهای آموزشی وبعد مسافت تا مدارس شهری عامل ترک تحصیل خیلی از دانش اموزان دختر وپسر روستایی بوده است .

۵- تقویت نظام شبکه بهداشتی در مسیرهای روستایی ازاهم مشکلات روستاها است.

۶-در بعضی از روستاه کنار لوله های گاز هستند ولی ازنعمت گاز محروم ماندن

۷- پسماند شهرداری اهواز به مشکلات بخش غیزانیه تحمیل شده است ودود آن روستاهای بخش غیزانیه و ‌بعضی از مناطق شهر اهواز را فرا گرفته است .

رییس شورای شهرستان اهواز در پایان  یادآور می شود: ضمن عذرخواهی از اطاله کلام خواهشمنداست دستور فرمائید رفع مشکلات فوق الذکر جزو اولویت های مدیران زیربط باشد واقدام لازم معمول نمایند.

شایان ذکر است بازید میدانی حضرتعالی از روستاهای شهرستان اهواز می تواند مشکلات یاد شده را ملموس  تر جلوه دهد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • نظام حبچی
    0

    ای کاش به دست درازی اداره منابع طبیعی شهرستان اهواز به زمین های کشاورزان هم اشاره میکردید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها