خطر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کمین یزد

مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: خطر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کمین یزد است و پرورش دهندگان مرغ و طیور باید این بیماری را جدی بگیرند.

خطر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کمین یزد

علی فاتحی نیا، با اشاره به اینکه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان خسارات جدی به صنعت مرغداری پرورش طیور وارد می کند، اظهار داشت: این بیماری یک تهدید جدی برای این صنعت به شمار می رود و اکنون نیز در کمین یزد است.

وی با اشاره به اینکه با آغاز فصل سرما، آمادگی و هماهنگی لازم برای مقابله با شیوع احتمالی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان باید تقویت شود، بیان کرد: پیشگیری و مقابله با گسترش این بیماری نیازمند حساسیت ویژه ای است.

فاتحی نیا با بیان اینکه پرندگان می‌توانند بدون اینکه علائم ابتلا به بیماری را نشان دهند، ویروس‌های آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را با خود جابجا کنند، از صاحبان واحدهای پرورش طیور خواست که توصیه های بهداشتی در زمینه بیماری مهلک و خطرناک آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را جدی بگیرند و در این زمینه نهایت همکاری را با شبکه دامپزشکی داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد بیان کرد: به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری لازم است که برخورد جدی و قاطع با افرادی که اقدام به فروش پرندگان به صورت دوره گرد می‌کنند، شود زیرا فروش پرندگان به این شکل، مشکلات بهداشتی به دنبال دارد و تهدیدی جدی برای پرورش دهنده گان طیور صنعتی به شمار می رود.

فاتحی نیا تاکید کرد: به منظور پیشگیری از این بیماری خطرناک با دوره گردانی که اقدام به فروش مرغ و جوجه زنده می کنند، برخورد خواهد شد.

وی از مسئولان و عموم شهروندان خواست: در صورت مشاهده چنین مواردی مراتب را به سامانه پاسخگویی ۲۴ ساعته ۱۵۱۲ اطلاع دهند.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها