پروژه های اولویت دار اهواز در خواب خرگوشی/ پروژه های غیر ضرور در صدر لیست شهردار و شورای انقلابی

تقاطع خیابان جمهوری و بزرگراه آیت الله بهبهانی از گذرگاه های بسیار پر تردد و بخصوص در روزهای پنجشنبه که خلق الله به زیارت اهل قبور و شهدا می روند و همچنین در ایام خاص این ترافیک بسیار سنگین تشدید می شود.

پروژه های اولویت دار اهواز در خواب خرگوشی/ پروژه های غیر ضرور در صدر لیست شهردار و شورای انقلابی

در دوره ای که تعدادی از پروژه های اجرایی مقرر شد توسط قرارگاه خاتم الانبیا  اجرا گردد این پروژه یعنی پل روگذر این تقاطع جزو پروژه هایی بود که قرار بود توسط خاتم اجرا گردد.  متاسفانه ظاهرا توسط شهردار جدید محترم از پروژه های خاتم حذف گردیده است.

ترافیکی که این شب ها  از محل مورد نظر در فضای مجازی دست به دست می شود معضل جدیدی نیست بلکه اتفاقی است که الان به تصویر کشیده شده و انتشار یافته است.

عدم اجرای تقاطع غیر همسطح در این نقطه به چه دلیل و هدفی انجام گردیده است؟

این در حالی است که  بعضی از مناطق شهر بدون سکنه و به جهت ایجاد ارزش نجومی بر اراضی در حال آسفالت شدن و احداث پل های غیر ضروری است.

جاده مواصلاتی معروف اهواز به آبادان که شمالی ترین نقطه کلان شهر اهواز را در جنوبی ترین نقطه با عبور از مجاورت مزار نورانی شهدا به مسیر بزرگراه مراسلاتی شهرهای ابادان ، شادگان و … متصل می نماید از قدیمی ترین جاده های شهر اهواز است.

با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و بعد از آن آغاز جنگ تحمیلی، بزرگراه ایت الله بهبهانی شاهد تردد سنگین خودروهای حامل رزمندگان جان بر کف و ادوات و ملزومات جنگ بوده است.

با پایان جنگ تحمیلی و گسترش شهر و افزایش جمعیت و احداث مسیر پل پنجم و سپس پل ششم اهواز ، اهمیت این بزرگراه مراسلاتی به عنوان طولانی ترین جاده اهواز دو چندان گردید.

ترافیک عادی و سنگین روزانه در این بزرگراه که نشان دهنده اهمیت این مسیر است ان را به یکی از شلوغ ترین خیابان های شهر اهواز مبدل ساخته که در مواقع خاص و بخصوص روزهای پنجشنبه که استشمام فضای عطر اگین مزار شهدا شامه نواز عشاق مکتب انقلاب اسلامی است مبدل به محلی برای توقف بیش از حد و زجرگاه ترافیکی در منطقه می گردد.

اهم و فی الاهم و اولویت از هر دید و نگاهی که باشد  احداث پل و ایجاد تقاطع غیر همسطح در تلاقی مسیر پل پنجم با بزرگراه ایت الله بهبهانی را ضروری و عدم اجرای آن را اجتناب ناپذیر می داند.

 در این راستا تجهیز کارگاهی نیز مدت ها در محل وجود داشت و شنیده شد که این پروژه جزو پروژه های مصوب قابل اجرا توسط قرارگاه خاتم الانبیا است.

اما به ناگاه با استقرار شهردار محترم جدید و شورای انقلابی و‌مکتبی این پروژه نیز به فراموشی سپرده شد.

نکات قابل توجه : 

۱-دلیل این ظلم آشکار  در انتخاب پروژه ها و حذف بعضی از آنها چیست؟ 

۲-اگر تقاطعی با این اهمیت نیاز به روگذر ندارد پس کجا نیاز هست؟

۳-دلیل اجرای پروژه هایی که ضرورت آن احساس نمی گردد و قطعا در جهت تشدید مطامع عده ای خاص به صورت بارز و معین در افزایش نجومی بهای زمین وجود دارد چیست؟ 

۴- نتیجه این ترک فعل در حفظ امنیت ترافیکی مردم چند لحظه کلیپی است که خواهید دید.

نظر ریاست محترم دادگستری خوزستان و دادستان محترم مرکز استان به عنوان مدعی العموم را به مطالب مذکور که سر نخ بی عدالتی نیمه سازمان یافته در شهر است جلب می نمایم تا شاید دلیل بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی در بی عدالتی های واضح در عدم رعایت عدالت در تقسیم بودجه ناچیز شهرداری بیش از پیش نمایان گردد‌.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • داوود
    0

    چه متن بی منطقی. همین الان شهرداری پول پروژه های قبلی رو نداره بده و بدهکاره . از آسمون بودجش میاد ؟ یک همچین تقاطعی چند صد میلیارد هزینشه.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها