تجلیل و تقدیر از نخبگان صنعت استان در جشنواره انجمن فرانگران نوین

چهارمین جشنواره معرفی ستاره‌های کارآفرین علم و صنعت در سالن همایش‌های بین‌المللی شهدای سلامت باهدف معرفی ستاره‌ها با رویکرد کارآفرینی دانش‌بنیان برگزار شد.

تجلیل و تقدیر از نخبگان صنعت استان در جشنواره انجمن فرانگران نوین

سید احسان مصطفوی ، مدیرعامل انجمن فرانگران نوین در این همایش با اشاره به این‌که  بیش از ۱۲ سال در حوزه  تعامل بین صنعت و دانشگاه فعالیت می‌کند گفت: دفتر اصلی انجمن فرانگران نوین در دانشگاه فردوسی مشهد است  و این همایش با محوریت آشنا شدن و همکاری بیشتر علم با صنعت برگزار شد که البته این چهارمین دوره برگزاری است و ما درصددیم هرساله این همایش برگزار شود.

photo_2022-07-24_22-25-22

وی افزود:  طی دوسال گذشته با اپیدمی کرونا بسیاری از فعالیتهای اجتماعی کاهش یافته  و یا از بین رفت اما ما با عنوان نوآوری، از هرگونه شرایط، فرصت را مغتنم شمرده و تهدید این اپیدمی را به فرصتی مطلبوب جهت پیشبرد اهداف ملی و بین المللی استفاده می کنیم ..

رئیس کل باشگاه خلاقیت، آموزش، حمایت و بهره¬برداری زعفران کمیسیون ملی یونسکو ایران (OSEC) در ادامه گفت:  انجمن فرانگران بزرگ‌ترین رسالتش همسو و نزدیک کردن ارتباط بین صنعت و دانشگاه است. در این جشنواره از ۵۰ نفر از مدیران صنایع بزرگ کشور توسط ریاست دانشگاه صنعتی شریف، رییس بنیاد ملی نخبگان و برخی از پیشکسوتان کشور تقدیر شد.

وی با اشاره به این‌که تقدیر از نخبگان و کارآفرینان صنعت و علم از دیگر برنامه‌های این جشنواره است تصریح کرد: رسالت اصلی ما تقدیر و تجلیل از خادمان و مجاهدان اقتصادی کشور است که کمتر دیده‌شده‌اند .

رئیس هیئت مدیره شرکت زعفران مصطفوی افزود:  با اشاره به فعالیت ۱۲ ساله انجمن فرانگران نوین اظهار داشت: بیش از ۱۰۰۰ برند و مدیران ۱۸ استان کشور عضو این انجمن هستند و با ۱۲ کشور تعامل، هم‌افزایی، هم آفرینی و در بحران‌ها و برپایی نمایشگاه‌های کشوری و بین‌المللی همراه هم هستیم و  باهم بودن و مشارکت را به‌صورت واقعی معنا کرده‌ایم.

معاون طرح و برنامه خانه صمت جوانان ایران، درباره حمایت از کارآفرینان و صنعتگران کوچک در حاشیه شهر مشهد افزود: عضویت در این انجمن خصوصی، شرایط ویژه‌ای دارد  و تلاش ما این بوده که در حد توان و در بحث آموزش، حمایت مالی، معنوی و تبدیل کردن صنایع کوچک به برندهای معروف و نامی تلاش کنیم و بیشترین حمایت ما از این صنایع کوچک، استفاده از تجربیات پیشکسوتان صنعت و علم دانشگاهی است که این هم‌افزایی را به کرّار داشته‌ایم. البته به‌صورت خاص و ویژه به صنایع حاشیه شهر نپرداختیم بلکه ما اهداف کلی و حمایت از صنعت را پیش رو قرار داده‌ایم و اگر در این همین رابطه صنایع حاشیه شهر نیاز به یاری و کمک داشته‌اند به قطع یقین یاری و کمک کرده‌ایم.

رئیس کل باشگاه خلاقیت، آموزش، حمایت و بهره¬برداری زعفران کمیسیون ملی یونسکو ایران (OSEC) اضافه کرد: در بحث آموزش،  دوره‌های تخصصی و علمی ویژه مدیران صنایع با قراردادی که با دانشگاههای مختلف از جمله؛ دانشگاه فردوسی مشهد – دانشگاه صنعتی شریف و پیام نور بسته‌ایم را برگزار می‌کنیم. معتقدم برای امنیت و حفظ صنایع ، ارتباط با دانشگاه ضروری است. به دلیل رشد سریع تکنولوژی در دنیا برای نجات صنعت نیاز به این هم‌افزایی داریم و اگر با دانش روز حرکت نکنیم صنعت ما امنیت خود را از دست خواهد داد. 

مصطفوی در ادامه از ارتباط مجازی صاحبان صنایع و دانشگاه با مدیران موفق جهانی خبر داد و گفت: درصدد هستیم به همراه برخی از مدیران مرتبط با صنایع ، 15مردادماه سال جاری از کشور آلمان و صنایع بنز، ایرباس، بی ام و یونسکو بازدید کنیم و همچنین برای تبادل اطلاعات در صنعت و پژوهش‌های علمی با دانشگاه‌های سویس و آلمان تفاهم‌نامه امضا خواهیم کرد. 

گفتنی است؛ این جشنواره با حضور دکتر رسول جلیلی ، رئیس محترم دانشگاه صنعتی شریف _  ناصر باقری مقدم، رئیس محترم بنیاد نخبگان کشور _   دکتر زمانیان، رئیس محترم بنیاد ملی تعالی زندگی  _  بهروز فروتن ، پیشکسوت صنعت و پدر صنایع غذایی ایران  _  سردار مصطفی آجرلو، مدیرعامل باشگاه استقلال تهران  _  سعیده قدس،  موسس بنیاد محک _  آقای دبیریان،  رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد  _   مهندس بنانژاد رئیس اتاق اصناف مشهد و  اعضای باشگاه فرانگران نوین و دیگر مسئولین استانی و مدعوین و با  رویکرد معرفی ستاره‌ها و با هدف ایجاد فضای علمی، اقتصادی و اجتماعی مطلوب‌تر و ترویج کننده روحیه امید و نشاط در بین ارزش‌آفرینان کشور برگزار شد. این رویداد ارزشمند، طبق فرهنگ کهن ایران‌زمین و آیین پاسداشت از سرمایه‌های اجتماعی در گردهمایی بزرگ مدیران دانشی، صنعتگران و کارآفرینان کشور و یادآوری از تلاش‌های کارآفرینان که شایسته تقدیر و بهانه‌ای برای تجدیددیدار و هم‌افزایی مدیران ارزش‌آفرین کشور برگزار  شد 

در این جشنواره انجمن فرانگران نوین ۲ تفاهم‌نامه با دانشگاه صنعتی شریف و بنیاد ملی نخبگان کشور امضاء کرد و  از چهره‌های ماندگار و برندهای شایسته ازجمله: زنده‌یاد حاج حسین هرمز زاده خالق برند چوب دقت، منصوره اتحادیه، پژوهشگر تاریخ ایران،کیوان ساکت آهنگساز و نوازنده سه‌تار، بهروز فروتن خالق برند غذایی بهروز در صنعت غذا، علی شریعتی مقدم چهره ماندگار فرانگردر صنعت زعفران خالق برند نوین زعفران، علی نصیریان کارگردان و بازیگر سینما و تئاتر چهره ماندگار فرانگر در صنعت سینما ، تقدیر و تجلیل شد.

در این مراسم همچنین از مادر زنده‌یاد علی انصاریان، سعیده قدس مدیر موسسه خیریه محک، سینا شعبان خوانی، پویا امینی بازیگر جوان سینما، دکتر لطفی پدر تئاتر کشور و همچنین صاحبان و مدیران موفق صنعت استان با اهدای لوح جشنواره و تندیس  تقدیر و تجلیل شد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها