شناسایی عاملان کلاهبرداری با شگرد فروش لوازم یدکی خودرو در اینستاگرام

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی با اشاره به کشف پرونده کلاهبرداری در قالب فروش لوازم یدکی خودرو در اینستاگرام، گفت: متهم و همدست وی از ۱۱ شاکی، جمعاً مبلغ ۶ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده اند.

شناسایی عاملان کلاهبرداری با شگرد فروش لوازم یدکی خودرو در اینستاگرام

سرهنگ جواد جهانشیری گفت: با ارائه مرجوعه قضائی توسط شاکیان متعدد مبنی بر کلاهبرداری یک صفحه اینستاگرامی فروش لوازم یدکی خودرو زیر قیمت بازار، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت . 

این مقام انتظامی بیان داشت: بر اساس اظهارات مالباختگان متهم با جلب اعتماد از طریق تعداد فالوور‌های جعلی و کامنت‌های ساختگی با ارائه شماره کارت و دریافت وجه هیچ یک از کالا‌های خریداری شده را برای آن‌ها ارسال نکرده است.

وی افزود: با تحقیقات صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا تعدادی کارت بانکی اجاره‌ای که به عنوان مقصد واریز وجوه کلاهبرداری استفاده می‌شده است توسط کارشناسان شناسایی و صاحبان آن‌ها احضار شدند.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی ادامه داد: با بررسی مستندات و انجام اقدامات فنی و تخصصی در راستای رسیدگی به پرونده متهم و همدست وی از ۱۱ شاکی جمعاً مبلغ ۶ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده که مستندات به همراه دو متهم شناسایی شده به مرجع قضایی معرفی شدند. 

سرهنگ جهانشیری افزود: برای شهروندان عزیز ساز و کار خرید از شبکه‌های اجتماعی تعریف نشده است و در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، واتس آپ، روبیکا و سایر شبکه‌های اجتماعی مجاز به تبلیغات کالا و فروش آن از طریق اعلام سایت با نماد اعتماد الکترونیک هستند، در غیر اینصورت خرید از شبکه‌های اجتماعی ریسک بالایی برای خریدار در پی خواهد داشت.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی و یا به شماره تماس شبانه روزی مرکز فوریت‌های سایبری با شماره ۰۹۶۳۸۰ ارتباط برقرار نمایند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها