امام جمعه موقت ریحان شهر مطرح کرد:

قاچاق مواد غذایی از ایران به کشورهای همسایه

امام جمعه موقت ریحان شهر گفت: ارز ۴۲۰۰تومانی ذاتا فساد است، چون به کام کشور‌های همسایه می‌باشد و مواد غذایی مانند روغن به این کشور‌ها قاچاق می‌شود.

قاچاق مواد غذایی از ایران به کشورهای همسایه

حجت الاسلام ایزدی امام جمعه موقت ریحان شهر در خطبه‌های نماز جمعه گفت: در طول سال‌های گذشته پرداخت ارز ترجیحی موجب فساد شده بود و افراد کالا را با ارز ترجیحی وارد و با قیمت سایه که براساس بهای بازار آزاد تعیین می‌شود، عرضه می‌کردند، اما با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دیگر شاهد رانت‌هایی از این دست نخواهیم بود.

او می‌گوید: آمار‌های جهانی نشان دهنده این است گرانی‌های اخیر درهمه کشور‌ها اتفاق افتاده است، زیرا جهان متاثر ازجنگ اوکراین و روسیه که ۳۰ درصد غله (گندم) جهان را این ۲ کشور تامین می‌کنند، می باشد.

حجت الاسلام ایزدی گفت: دولت مردمی اگر سراغ حذف ارز ترجیحی می رود برای این است که جلوی قاچاق را بگیرد، روغن به کشور‌های همسایه قاچاق می‌شود، مسئولان دستگاه اجرایی قول دادند یارانه مواد غذایی مستقیم به حساب مردم واریزشود.

او گفت: ارز۴۲۰۰تومانی ذاتا فساد است، چون به کام کشور‌های همسایه می‌باشد موادغذایی مانند روغن و ... به کشور‌های همسایه قاچاق می‌شود.

حجت الاسلام ایزدی می‌گوید: مردم نگران گرانی‌ها نباشند. حذف ارز، فسادستیزی را به دنبال خواهد داشت و با توجه به این که مجلس به دنبال شفافیت‌سازی است ، شاهد رفع مشکلات عدیده‌ای در این زمینه خواهیم بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    بله حرف های بی مایه و از روی شکم سیری

  • آگاه ايران
    0

    آيا تاكنون از خود پرسيده ايد چه كسانى ميتوانند قاچاق بكنند ،چرا اين شغل شريف در زمان شاه نبود وحالا زياد شده صحبت ازهر چه ميشود بلافاصله قاچاق ،قاچاق خوب چه كسى است غير از وصل شده گان به قدرت وبرادران ،،،،،،،،كس ديكرى نيست

  • تنها
    1

    چهار میلیون نیروی نظامی دقیقا دارند چکار میکنن که تاوانش مردم باید بدهند . کشور اصلا امنیت ندارد هر مسئول دست کم دونیرو امنیتی میخواد تا اختلاص نکند مرز هم که بی صاحب شده قاچاق مواد غذایی به بیرون و ورود میلیون ها افغانی. و....

  • ناشناس
    0

    خب مسلما ما امنیت داریم چون آن ور دنیا دارن برای امنیتمون دفاع میکنن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها