قاچاق روغن خوراکی از مرزهای سیستان و بلوچستان

نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان ها از رونق گرفتن قاچاق روغن خوراکی از مرزهای سیستان و بلوچستان خبر داد.

قاچاق روغن خوراکی از مرزهای سیستان و بلوچستان

 محمد کریم عزیزی افزود: متاسفانه در کنار قاچاق سوخت از مرزهای استان سیستان و بلوچستان قاچاق روغن به میزان زیاد هر روز از همین مرزها اتفاق می افتد و معضلات زیادی را برای مردم این استان ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه روغن در استان سیستان و بلوچستان به دلیل معضل قاچاق کمیاب شده است بیان داشت: روغنی که ارز دولتی برای آن تأمین می شود تا به سهولت بر سر سفره های مردم باشد چرا باید به این وسعت قاچاق شود.

عزیزی رئیس شورای اسلامی شهرستان قصرقند در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا در سیستان و بلوچستان کارخانجات تولید روغن وجود دارد بیان داشت: روغن از استان های مختلف به مرزهای سیستان و بلوچستان می رسد و قاچاق می شود.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان ها افزود: راهکار دولت برای جلوگیری از قاچاق روغن چیست؟ وزارتخانه های صنعت معدن و تجارت و کشاورزی برای حل این مشکل چه برنامه ای دارند؟ در حال حاضر خیلی از کارخانه های سیستان و بلوچستان(تن ماهی) به دلیل نبود روغن چرخه تولیدشان به مشکل خورده و ممکن است که تعطیل شوند و خیلی از کارگران بی کار شوند.

وی ضمن تشکر از نیروهای امنیتی و انتظامی برای مبارزه با قاچاقچیان گفت: می طلبد که در این حوزه مسئولان استان سیستان و بلوچستان را ویژه تر ببینند. در حال حاضر باید چرخه تولید و توزیع درست و اصلاح شود و مشخص باشد که روغنی که از کارخانه خارج می شود آیا به دست مصرف کننده می رسد یا قاچاق می شود.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها