علم الهدی:

خون ایرانی و افغانستانی با یکدیگر آمیخته است/ تفرقه افکنی میان دو ملت توطئه بزرگ دشمن است

امام جمعه مشهد گفت: افغانستانی و ایرانی با هم اختلاط خونی دارند، این افغانستان بخش عمده‌اش جزو خراسان بزرگ است و دشمن به دنبال ایجاد اختلاف میان دو ملت می باشد.

خون ایرانی و افغانستانی با یکدیگر آمیخته است/ تفرقه افکنی میان دو ملت توطئه بزرگ دشمن است

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: یکی از اعمال ماه رمضان، روزه است؛ بالاترین مراحل بندگی و عبودیت حق در مظاهر برجسته ماه مبارک رمضان صورت می‌گیرد و یکی از این معالی برجسته بندگی خدا در ماه رمضان مساله دعا است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: دعاهای ماه مبارک رمضان باید مورد توجه و قرائت باشد زیرا ابزاری است که وجود معصومین(ع) آن را لازمه ارتباط با خدا و کیفیت ارتباط با حق می‌دانند. جاده خداشناسی در این دعاهای وارد شده است.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: مسیر دلدادگی به حق در این دعاها هموار شده و مظاهری در این دعاها وجود دارد و آموزه‌های آنها راهبرد بندگی را تشریح کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آنچه ارتش و سپاه و نیروهای مسلح ما را ممتاز می‌کند، مقاومت در عناصر رزمنده است بیان کرد: مقاومت جوهره باعظمتی است که امروز محور تمام حرکت‌ها و غیورمردی‌های عزیزان مدافع ما در عرصه مقابله با استکبار و دشمن است.

جمعه مشهدمقدس گفت: دشمن به خاطر غیرتمندی ارتش جمهوری اسلامی و سپاه، قدرت و جرات جسارت و تجاوز به ما و نظام ما با همه عداوت‌ها و دشمنی‌ها را ندارد.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: حضور این غیورمردان دفاعی ارتش و سپاه امروز سبب شده که در همه سنگرهای دفاعی ما، اعم از دریا و هوا و زمین، دشمن اطراف ما باشد اما جرات نزدیک شدن به ما را نداشته باشد و این غیرت عزیزان رزمنده مدافع ماست.

وی افزود: دشمن با وجود این غیورمردان چون از هرگونه حرکت و فعالیتی به عنوان تجاوز به حریم ما نومید است و قدرت ندارد به انواع توطئه‌ها چنگ می‌زند و انواع فتنه را صورت می‌دهد؛ آنچه در کنار رزمندگی غیورمردان ارتش و سپاه لازم است، بصیرت مردم است و این بصیرت نباید بگذارد دشمن امیدوار شود.

خطیب جمعه مشهدمقدس اظهار داشت: حرکت اخیر در حرم رضوی را در نظر بگیرید؛ افغانستانی و ایرانی با هم اختلاط خونی دارند؛ خونشان با یکدیگر آمیخته است؛ این افغانستان بخش عمده‌اش جزو خراسان بزرگ است که وابسته به شما مشهدی‌ها و خراسانی‌ها هستند؛ اینها همشهری شما هستند و با شما در یک بلوک هستند؛ خراسان بزرگ بخش عمده افغانستان را شامل می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی عنوان کرد: ما با افغانستانی‌ها دو تا نیستیم؛ یک خون و یک عنصر و نژاد هستیم؛ تمام مفاخر ما در عرصه علم و فرهنگ همه از افغانستان بوده‌اند؛ در مسئله جامعیت علمی روی کره زمین مردی مثل ابن‌سینا نیامده که متعلق به بلخ افغانستان است؛ در مسئله جامعیت هنر مردی مثل فارابی در هیچ ملت و امتی نیامده و فارابی متعلق به افغانستان و مفخر ایران است. در مسئله عرفان و ادب یکه‌تاز میدان، مولوی است که مفخر بزرگ ایران و متعلق به افغانستان است.

وی خاطرنشان کرد: در غرب مفاخر اسلامی داریم که هنری و علمی هستند و در شرق نیز این مفاخر را داریم: مقام معظم رهبری فرمودند این مفاخر شرقی اسلامی از مفاخر غربی اسلامی بالاتر هستند و همه اینها وابسته به ایران و افغانستان هستند پس افغانستان از ایران جدا نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: منهای افغانستان ریشه‌های فرهنگی را از دست می‌دهیم؛ دشمن می‌خواهد ما را جدا کند؛ در عرصه دفاع مقدس تنها ملتی که در مبارزه نظام ستمشاهی ما را کمک کردند برادران افغانستانی ما بودند.

آیت‌الله علم‌الهدی تاکید کرد: در هشت سال دفاع مقدس برادران افغانستانی ما در صفوف دفاع مقدس حاضر شدند و عده‌ای نیز به شهادت رسیدند. اکنون چند سال است دشمن را به عقب رانده‌ایم؛ جبهه‌ای که در ۱۵۰۰ کیلومتر خاک ما تشکیل شده به کنار دریای مدیترانه برده‌ایم و بیشتر مدافعان و رزمندگان این جبهه عزیزان افغانستانی ما و فاطمیون افغانستان هستند.

وی گفت: یاران شهید حاج قاسم سلیمانی از برادران افغانستانی بودند که با دشمن مبارزه می‌کردند؛ دشمن آمیختگی میان ایران و افغانستانی دیده و افغانستانی را ملاک قدرت ایران تشخیص داده و این هماهنگی دشمن را به زانو درآورده است. با یک فاجعه خونین در حرم رضوی به دست یک تکفیری دشمن می‌خواهد سوءاستفاده کرده و آمیختگی این دو جریان را از میان ببرد و خود را آزاد کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: برادران و خواهران افغانستانی مهمانان ما هستند و با تمام توان از اینها استقبال می‌کنیم؛ آنها در حکم مهاجرینی هستند که از مکه به مدینه آمده‌اند و شریک زندگی ما هستند و باید با آغوش باز این خواهران و برادران به کوری چشم دشمن استقبال کنیم.

منبع: شفقتا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 37
  • ناشناس
    7

    افغانستان جزو خراسان بزرگ است! چه چرندیاتی

    نظرات شما -
    • محمد.،،
      1

      اینها درکشوری که تعدادی مزدوردارند فکرمیکنندبه آنجا ومردمش تسلط دارند

  • عباس
    1

    بخدا ول کن.. کار از ریشه خرابه ... باید باویزا وارد کشور بشوند تا مشکلی پیش نیاید

  • کوروش
    3

    هی هوک باز این ازاون حرفاست حاکم خراسان

  • ناشناس
    2

    بلی خاجی اغا

  • ناشناس
    2

    حمله معترضان به کنسولگری ایران در هرات با مجوز و دستور مستقیم طالبان صورت گرفته است.

  • ناشناس
    1

    ۱-اگر فردا روزی دولتی در افغانستان همین جملات را گفت که بخشی از خاک خراسان جز افغانستان است و حرف آقای علم الهدی راسند قرار دهد ،تکلیف ما چی است؟
    ۲- سایر کشورها هم از جنگجویان اجنبی کمک می گیرند اما آنها را فقط هم‌پیمان و در مواردی که پولی می پردازند، مزدور می دانند مانند همین عربستان در جنگ با یمن یا عراق در دفاع مقدس.
    شریک کردن دیگر ملتها در خاک یک کشور واقعا نوبر است.
    حتی اگر منظور ایشان ازدواج مردان و زنان ایران و افغانی با هم باشد , این گفته به نظر من اشتباه است.

    نظرات شما -
    • 1

      آخوند چاق یک روزی ایران امپراتوری داشت و بسیار کشور های امروز مال ایران بود به اکنون چه که ۱۰ میلیون افغانی و ۴ میلیون عراقی و سوری را سربار ما ایرانیان میکنید که قحطی در راه است

  • ناشناس
    2

    بله نتیجه اش هم شده جنابعالی

  • ناشناس
    1

    خخخخخخخ....

  • مش جمعه
    3

    خون تو و آخوندها با خون افغانیها یکی شده است.افغانی و ایرانی هردو انسان هستند و هر کسی برای خودش محترم هست.این همه گند کاری خودتان را با این حرف ها محو نکنید

  • بهرلم
    0

    خون آخوندها با چه خونی آمیخته است که پدر مردم را درآوردید و خودتان از اطاق های نمور حوزه به ویلاهای لواسان نقل مکان کرده اید

  • ناشناس
    4

    علم.. ۱۰ میلیون پناهنده گدا گشنه و ولگرد افعان در ایران پیاده نظام طالبان و ملخوار در حال خوردن منابع کم ما ایرانند! و در اینده ایران را صاحب خواهند شد! چطور؟ هر کدام مانند خرگوش میانگین هر کدام ۱۰ پس انداخته و خرگوشوار زنده زا میکنند و جمعیت ایران هم بدون بچه اوری در حال نو ابودی است!

  • طبقه فرودست
    1

    خجالت بکش

  • وطنم ارزوست
    1

    افغانستانیها در زمان پهلوی هم ایران بودند کار میکردند ولی در ایران سکونت نداشتند کسی هم متعرضشان نمی شد.بحث برادری وهمخونی هم وجود نداشت.وهیچ مشکلی هم پیش نیومد که دولتهای دو کشور ورود کنند.ودر تمام دنیا ملتها با همسایگان جغرافیایی خودشان ارتباط دارند.هرکشوری مرز جغرافیایی وقوانین خاص خود را دارد.مشکلات امروز ناشی ازقانونمند نبودن مهاجرین افغانستانیست.اصلا ایران مطابق قانون پناهندگی بین المللی ازجهات مختلف ظرفیت پذیرش این تعداد پناهنده را ندارد.ازسویی توجیهات چند وجهی وتاریخی شما اگر درست هم باشد.بدون پذیرش اکثریت ملت ایران .اجحاف وظلم در حق انان است .میهمان پذیرفتن هم شرایط دارد ازجمله اینکه میهمان حق مالکیت از میزبان پیدا نمیکند.میهمانی موقت است ودایم نیست.اما اینکه جمهوری اسلامی مختارباشد اتباع بیگانه را در ایران شریک نماید.قطعا مجاز نیست وچنین قانونی هم وجود ندارد.مماشات ومحطاطی در برابر بی حرمتی هم قاعده واندازه دارد.اگرسفارت وکنسولگریهایمان را موقتا تعطیل میکردید.عزت وغرو ملی لگد مال نمیشد وطالبان هم مراقب رفتارش بود.

  • ناشناس
    1

    حکومت ایران افغانی ها را فقط برای عضویت در تیپ یا لشکر فاطمیون و کارگری و فله گری در بخش خدمات و جبران کاهش نرخ رشد جمعیت در ایران و جایگزینی آنها با اتباع ایرانی می خواهد وگرنه ادعای برادر دینی و مسلمان بودن و اتحاد بین شیعه و سنی همه اش بهانه است!

  • عوام
    0

    حاجی ول کن بابا ما شکم خودمونو نمیتونیم سیر کنیم کل بازار کار رو گرفتن یک دهم جمعیت کشور شده افقانستانی شما داری تو زمین طالبان و همفکرهای طالبان بازی میکنی اونا میخوان جمعیت و نژاد افقانستان رو یککدست کنند از جامعه پشتون یه خورده سطح سواد رو ببریم بالا بد نیست

    نظرات شما -
    • 1

      افغان و تازی های عراقی و سوری در آینده ادعای مالکیت ایران را خواهند کرد و مانند برق در حال پس انداختن بچه گدا هستند و نان و آب و برق ک دارو و بیمارستان و جاده و رها و اتوبوس ک هزینه دستگیری ک زندان نگهداشتن و ....دارند!

  • ریس الدین روزبهانی
    2

    شما شاید اجدادت افغانی باشن ولی ما ایرانی هستیم و تمام

  • حمید
    0

    با میدان داری کردن این اغا فقط کشور را با افکار پوسیده ومسخره خود به نابودی میکشاند .نخبگان میروند منابع ایران را پنج میلیون افغان میخورند نرخ فرزند اوری ایران با گرانی وتورم ومنفعت طلبی صفر شده .جنگ های مزخرف مذهبی باز با افکار شما گریبان کشور را میگیرد

  • ناشناس
    0

    شما درست میفرماید حاجی آقا او افغانستان یک سال پیش نه این افغانسان که همه مردم دارن فرار میکنن چطور خون مسلمان با این خون یک رنگ هست

  • اتحاد
    0

    مداد عالم برتر از خون شهید است

  • کارواش انقلاب
    2

    زیر سایه طالبان زندگی کردن بهتر از شماهاست ما افغانها چنین اعتقادی نداریم

  • ناشناس
    0

    با خراسانیها بله .

  • ناشناس
    0

    فعلا باتلاشهای حضرتعالی نسل‌های بعدی ما همخونی با برادران عراقی دارند.

  • ناشناس
    2

    روژه‌گارودی استاد دانشگاه و فیلسوف فرانسوی می‌گوید آمریکا برای سلطه جهانی شدیدترین تلفات انسانی را در سراسر تاریخ به بار آورده است، که با بزرگ‌ترین قتل‌عام یعنی کشتار سرخپوستان، بردگی و تبعیض‌نژادی سیاهان آغاز شد و با حمایت از خونین‌ترین دیکتاتوری‌ها در آمریکای لاتین ادامه یافت و موارد دیگری همچون: کشتار 4 میلیونی مردم ویتنام، کشتار 200 هزار مردم تیمور شرقی‌، کشتار 200 هزار مردم در آمریکای لاتین و کشتار 20 هزار مردم در لبنان، کشتار صدها هزار نفر از مردم فیلیپین و حال کشتارها صدها هزار انسان در سوریه، عراق، یمن، افغانستان و.... را هم اضافه کنید. چطور این کشور می‌تواند مدعی حقوق بشری شود؟! و چطور عده‌ای خود فروخته شیفته چنین قاتلانی می‌شوند؟

  • ناشناس
    0

    اصل امیختگی نژادی و خونی ایرانی وافغانستانی (بیشتر و جنوب وغرب و مرکز اسیا) چیزی واضح است، حدود 70% جمعیت ایران را تیره هندوایرانی (آریایی و دورگه های آریایی با غیره) تشکیل میدهد و با اکثریت مردمان هندی و کردی و ترکیه و بخشی از سوریه استراک نژادی دارند/ حداقل 10% مردم ایران سید هستند و 3% عرب زبان و قطعا با اعراب اختلاط نژادی، 15% مردم ایران هم تیره زردپوست (مغول و ترکمن و ترک واقعی اسیای مرکزی و نه اذری ها و چینی و دورگه زرد با غیره)، حدود نیم از مردم ترک زبان اذری دورگه آریایی-عرب و نیمی دورگه آریایای-زردپوست هستند و احتمالا 1% از نژاد سیاه پوست افریقایی عمدتا در جنوب ساکنند، در حنوب شرق تیره نژاد دراویدی با آریایی ها اختلاط دارند. // مثلا کردها و لکها و بخیتاریها و لرها قطعا با تاجیکهای شمال افغانستان اشتراک نژادی دارند / خوزستانی ملغمه از نژادهای آریایی و دراودی و عرب و افریقایی و رزدپوست ترکمن هستند، جالب اینکه زبانهایشان متناسب با نژادشان یکی نیست، هزارها دورگه اریایی و زردپوست هستند و اما فارسی زبانند// طبق شواهد تجربی، ژن سیاه بالترین غلبه ژنتیکی دارد و بعد زرد و ژن سفید پوشت ضعیفترین ژن است، برای همین حتی ده درصد ترکیب زن سیاه یا زردپورست با 90% سفیدپوست قاطی بشه، چهره به سمت سیاه پوست و زردپوست تغییر میکند رد نوادگان، برای همین اغلب ایرانی با با سفیدپوستهای اروپای کمتر شبیهند و بیشتر شبیه تیره نژاد سامی خاورمیانه هستند.همانوطر اغلب مردم هند با وجود سابقه آریایی، سیه چرده و قهوه ای رنگ هستند// تنها نژاد واقعی نژاد انسانیت است و بقیه تیره نژادی اند. دیگر چیزی بنام نژاد نیست، نژادپرستی حماقت و جهالت اکثریت و شیطانیت اقلیت منفعطلب است.

  • یالثارات
    0

    خداییش چه اطلاعاتی از مفاخر ایران داری که همچین حرفی می زنی ( مفاخر ما از افغانستان هستند )تا کی ما باید این حرف ها رو رو که روی منبر برای عوام زده می شود بخونیم خدایا به دادمون برس

  • ناشناس
    1

    منظور دورگه هاست ایرانی افغانی که کم هم نیستند

  • ایمان
    0

    حضور بیش از حد افغانی های عزیز در ایران صحیح نیست و باید جلوگیری شود من خودم چهار افغانی برام کار می‌کنند نزدیک به هشت ساله خودم شهرستان دیگه زندگی میکنم املاک پدری هم در اختیار افغانی هست حتی جا و مکانشان هم خانوادگی هست خودشان معترض هستند به این همه ورود بی رویه افغان ها تا جایی که با اقوامشان که صحبت میکنند ایران را مناسب نمی‌بینند برای کار تازه از بی ارزشی پول ایران ناراضی هستند زیاد هم شلوغش نکنید نه افغانی ها در فکر تصرف ایران هستن نه توان این کار را دارن طالبان هم که شکر زیادی میخورن یه مشت شپشو کثیف ما طالبان را جز مردم افغانستان نمی‌دانیم لعنت بر طالبان خبیث و کثیف اتفاقاً افغان های ایران و ایرانیان تشنه خون طالبان هستند تا وقتش برسه ان شالله

  • ناشناس
    0

    چرا ماست رو میریزی رو قیمه؟

  • 0

    کسی می دونه آقای علم الهدی چند کیلو وزنشه؟ لطفا اعلام کنید.

  • اسکندر
    1

    احتمالا اقای علمالحداازافغانها ترسیده که اینهمه ازانها تعریف وتمجید کرده!!!

  • ناشناس
    0

    همه مفاخر ما افغانی بوده اند ؟؟؟ این حرفها از کجات در میاد ؟؟

  • ناشناس
    0

    البته خون شما با اعراب آمیخته است

  • 0

    دو سال پیش در کارگاهی کار میکردم که تعدادی کارگر افغانی داشت و مدعی بودند ایران جزو افغانستان بوده است .

  • ناشناس
    0

    آخوند بی سواد چاق خودت افغانی هستی با هفت جدت من از تبار آذربایجانم یاشاسین آذربایجان لعنت به افغانی پرستها یادم شوهرم رفت برای یه کارخونه کار کنه توش 40 تا افغانی بود بعد شوهر بدبخت منو انداختند بیرون چون به صرفشون نبود اینا کار سرمایه دارهاست اونایند که پشت افغانیها هستند و به این آخوندا خط میدن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها