تداوم وضعیت بارش‌ها شهر همدان را با کسری آب روبرو خواهد کرد

معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای همدان گفت: اگر وضعیت بارش ماه‌های پیش‌رو مشابه چند ماه ابتدایی فصل زراعی باشد، شهر همدان حداقل با کسر یک هزار لیتر بر ثانیه روبرو خواهد بود و با نگاه خوشبینانه و با وجود تلاش های صورت گرفته و با وضعیت منابع تامین فعلی حداکثر ۱۱۰۰ لیتر در ثانیه آب در تابستان قابل تامین خواهد بود.

تداوم وضعیت بارش‌ها شهر همدان را با کسری آب روبرو خواهد کرد

داوود شاهسوند با بیان اینکه در اواخر اسفندماه کشاورزان برای کشت محصولاتی چون سیب زمینی اراضی خود را آماده می کنند، تصریح کرد: در استان همدان و بویژه دشت همدان- بهار شاهد کشت گسترده سیب زمینی هستیم که این‌ محصول با مصرف آب زیاد مشکلاتی را برای تامین آب شرب از محل منابع آب زیرزمینی ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه ضمن استعانت از خداوند برای نزول رحمت الهی، باید برنامه‌ریزی‌های لازم را نیز در پیش بگیریم، خاطر نشان کرد: این برنامه‌ها به منظور تامین آب سطحی و هدایت حداکثری آب سرشاخه‌های سدهای اکباتان و آبشینه انجام شده و از ابتدای مهر سال جاری با انعقاد قرارداد با میراب و استفاده از توانمندی تعاونی و بازدید و اقدامات عملیاتی پرسنل شرکت حتی در روزهای تعطیل سعی شده تا از برداشت آب رودخانه جلوگیری و آب سرشاخه ها به سدها هدایت شود.

شاهسوند  همچنین با اشاره به وضعیت چاه های کشاورزی استان هم گفت: تعداد ۲۸ حلقه چاه کشاورزی که قابلیت اتصال به شبکه را داشتند، با همکاری شرکت آبفای استان شناسایی شد اما صرفا تعداد ۵ حلقه چاه وارد مدار آب شرب شده است.

وی خاطرنشان کرد: لازم است به قید فوریت تعداد چاه‌های دارای شرایط تامین آب شرب افزایش یابد که البته در این رابطه طبیعتاً با آغاز فصل کشاورزی مشکلاتی را در این حوزه خواهیم داشت.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها