رئیس اتحادیه پوشاک همدان:

خبری از خرید پوشاک در بازار همدان نیست

رئیس اتحادیه پوشاک همدان گفت: با وجود نزدیک شدن به ایام پایانی سال و عید نوروز بازار پوشاک‌ همدان کاملا سوت و کور و بی رونق بوده و هیچ خبری از خرید پوشاک عید در بازار همدان نیست.

خبری از خرید پوشاک در بازار همدان نیست

حجت ناصری، اظهار کرد: هر ساله در این فصل و ایام باید وضعیت بازار پوشاک رونق می گرفت اما امسال برخلاف سال‌های قبل هیچ خبری از خرید حتی خرید پوشاک زنانه و بچگانه فروشی در بازار نیست.

وی علت این امر کاهش قدرت خرید مردم دانست و افزود:امیدواریم در روزهای انتهایی سال و هفته آخر بازار پوشاک از شرایط بی رونقی فعلی خارج شود.

ناصری در ادامه با بیان اینکه پوشاک از اولویت‌های سبد خرید خانواده‌های مردم همدان خارج شده است،تصریح کرد: پیش از این پوشاک از اولویت‌های دوم و سوم خانواده‌های همدانی محسوب‌ می‌شد در حالیکه اکنون جز اولویت‌های چندم و یا شاید اولویت آخر  خانواده‌ها شده است.

وی با اشاره به تعداد ۱۵۰ تا ۱۶۰ واحد پوشاک بچه گانه فروشی و ۷۰۰ واحد پوشاک مختص زنانه فروشی در شهرستان همدان یاد آور شد:در این ایام خانواده‌های حداقل نسبت به خرید پوشاک بچگانه اقدام می‌کردند اما متاسفانه  امسال هیچ خبری از خرید پوشاک بچگانه نیز توسط مردم در بازار نیست.

رییس اتحادیه پوشاک همدان همچنین گفت:امسال به دلیل شرایط آب و هوایی و نبودن سرما و از طرفی کرونا مردم همدان از خرید لباس زمستانی نیز  استقبالی نکردند، به همین علت بازار فروش لباس زمستانه بویژه لباس مردانه پوشاک فروشی‌های همدان کساد و بی رونق بوده است.

ناصری در ادامه با اشاره به فعالیت ۱۶۰۰ واحد دارای پروانه پوشاک شامل پوشاک بچه، مردانه، زنانه، مانتو فروشی و... در سطح شهرستان همدان خاطر نشان کرد: به صورت میانگین هر واحد صنفی پوشاک شهرستان همدان  برای چهار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه ۹۵درصد واحدهای صنفی پوشاک در سطح شهرستان همدان به دلیل شیوع کرونا دچار تضرر بالایی شدند، گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۳۰۰واحد صنفی پوشاک شهرستان همدان به دلیل کرونا به ناچار تعطیل و اقدام به تغییر شغل خود کرده‌اند.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها