کتاب آمارنامه کلانشهر اهواز از سوی شهرداری رونمایی شد

کتاب آمارنامه کلانشهر اهواز در سال 99 از سوی شهرداری این شهر رونمایی شد.

کتاب آمارنامه کلانشهر اهواز از سوی شهرداری رونمایی شد

سعید فردانی، معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اهواز در مراسم رونمایی از کتاب آمارنامه این کلانشهر در سال ۹۹ که ظهر امروز در ساختمان شورای شهر برگزار شد، عنوان کرد: این آمار نامه بر اساس استاندارد آیزیک و به منظور بررسی آمار در سایر کلانشهرها طراحی می شود.به عنوان مثال در کتاب های آمار در شهرهای تهران و یا مشهد نیز همین سر فصل ها نوشته شده اند.

وی با بیان اینکه تعاریف اقلام اطلاعاتی در این آمار نامه در همه شهرها یکسان است، افزود: این کتاب دارای ۱۸ فصل است و در اصل می توان گفت گنجینه ای از اطلاعات در آن نهفته است. این کتاب به همت معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اهواز، اداره کل تحول و نوسازی و همچنین گروه آمار تحلیل اطلاعات تهیه شده است.

فردانی گفت: به منظور تهیه این کتاب با ۶۶ دستگاه اجرایی تعامل شده است. بحث مدیریت هماهنگی شهری در بحث اطلاعات بر همین اساس در حال شکل گیری است.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اهواز تصریح کرد: بیش از ۲ هزار قلم اطلاعاتی در این کتاب گنجانده شده که می توان از آنها در بحث مدیریت شهری بهره برد. در تلاش هستیم تا این آمار نامه در سال آینده قبل از ارائه بودجه تهیه شود تا بتوان بر اساس این کتاب در حوزه های مختلف بر مبنای آمار و اطلاعات دقیق برنامه ریزی و تصمیم گیری کرد.

وی در انتها افزود: در سال آینده از برنامه اینفوگرافی در تهیه آن بیشترین استفاده را خواهیم داشت.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها