سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود:

امیکرون ۱۷ کودک را در شاهرود بستری کرد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: طبق آمار تعداد بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز درمانی و اورژانس شهرستان های شاهرود و میامی، از تعداد ۱۰۰ کودک مشکوک مبتلا به ویروس کرونا سویه اُمیکرون ۱۷ کودک در بیمارستان بستری هستند.

امیکرون ۱۷ کودک را در شاهرود بستری کرد

حسین شیبانی روز دوشنبه  با بیان اینکه همه گیری ویروس کرونا در جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به مانند سایر نقاط کشور با شیب تند  در حال افزایش است افزود: ۲تن از کودکان مبتلا به این بیماری در بخش مراقبت های ویژه (ICU) بیمارستان بستری هستند.

شیبانی  ادامه داد: این تعداد معادل مراجعه کنندگان  سرپایی درمدت یک هفته گذشته است.

به گفته وی، اگر این روند افزایشی مراجعین سرپایی ادامه یابد، میزان بستری ها نیز شیب تندتری پیدا می کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرودتاکید کرد: ۶۰ مبتلا به کرونا در بیمارستان شاهرود بستری هستند که ۱۰تن از آنها بخش مراقبت های ویژه (ICU) به سر می برند.

وی با اشاره به اینکه هنوز تعداد افراد بستری در بخش مراقبت های ویژه (ICU) زیاد نشده است ، ابراز داشت: وقتی تعداد مراجعان سرپایی مشکوک به این سویه بیماری افزایش یابد، تعداد  بستری ها هم افزایش نشان می دهد و در نتیجه میزان افراد بستری در بخش مراقبت های ویژه (ICU) نیز بیشتر می شود.

شیبانی با بیان اینکه وقتی فراگیری و گسترش این سویه ویروس کرونا در جامعه افزایش پیدا کند افرادی که بیماری زمینه ای دارند و درمان و داروهای خاص مصرف می کنند بیشتر گرفتار می شوند، ابراز داشت: سویه اُمیکرون در این پیک هم بیشتر افراد بالغ را گرفتار کرده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: در ۲هفته گذشته تاکنون تنها یک فرد مبتلا به ویروس کرونا در حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود فوت کرد.

شیبانی تصریح کرد: مهمترین راه مقابله با این نوع از ویروس جهش یافته تزریق واکسن دُز سوم و یادآور است.

وی ابراز داشت: استفاده از ماسک ۲ لایه، پرهیز از دورهمی و تجمعات، رعایت فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از تهویه مناسب در فضاهای سربسته باید همچنان در دستور کار مردم باشد.

بیمارستان های امام حسین (ع) و بهار شاهرود به بستری بیماران کرونایی اختصاص دارد. هم اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت نارنجی و شهرستان میامی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

شهرستان‌های شاهرود و میامی با جمعیتی حدود ۲۶۰ هزار تن و ۵۴ هزار کیلومتر مربع مساحت، گستره زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند.

در این شهرستان ها  میزان تزریق  واکسیناسیون دُز اول در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه ۹۳ درصد و دُز دوم ۸۴.۴ درصد و همچنین دُز سوم ۲۷.۶ درصد است.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها