استاندار خراسان جنوبی برقراری پروازهای فرودگاه بیرجند را پیگیری کرد

استاندار خراسان جنوبی در پی لغو پروازهای تهران - بیرجند - مشهد و بالعکس از فرودگاه بیرجند، رفع این مشکل را در گفت و گو با مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) پیگیری کرد.

استاندار خراسان جنوبی برقراری پروازهای فرودگاه بیرجند را پیگیری کرد

حمید ملانوری در دیدار با علیرضا برخور، مدیرعامل شرکت هما در تهران با تشریح شرایط استان گفت: خراسان جنوبی ، استانی با ظرفیت‌های بکر و بنام در زمینه‌های گردشگری، معدن، مرز و کشاورزی است.

وی افزود: برای بهره‌برداری هرچه بیشتر و بهتر از این ظرفیت‌ها، برنامه‌ریزی‌های زیادی صورت گرفته که از آن جمله می‌توان به سیاست‌های ستاد توسعه خاوران اشاره کرد که با هدف جلب و جذب سرمایه‌گذاران در همین راستا راه‌اندازی شده است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: با فعال شدن این ستاد، سرمایه‌گذاران زیادی از اقصی نقاط کشور برای حضور و فعالیت در حوزه‌های مختلف ترغیب شده‌اند.

وی گفت: مدیریت استان در پاسداشت این سرمایه‌ گذاری، خود را مکلف کرده برای حضور سرمایه‌گذاران و کیفیت‌بخشی به روند کارهایی که آغاز کرده‌اند، شرایط را تسهیل کند.

ملانوری افزود: افزایش تعداد پروازها و ارائه خدمات بهتر و بیشتر در حوزه حمل و نقل، شرایط را برای همه به‌ویژه سرمایه‌گذاران تسهیل می‌کند.

وی افزایش تعداد پروازها را بسترساز توسعه خراسان جنوبی عنوان کرد و گفت: ما مکلفیم به منظور برون‌رفت استان از محرومیت و رسیدن این منطقه پرظرفیت به توسعه پایدار، تلاش کنیم.

استاندار خراسان جنوبی آمادگی استان در راستای تامین زیرساخت‌ها و شرایط لازم برای پذیرش پروازهای بیشتر و برقراری پروازهای لغو شده را اعلام کرد.

این دیدار قول مساعد مدیرعامل شرکت هواپیمایی هما در زمینه برقراری مجدد پروازهای تهران - بیرجند - مشهد و بالعکس در آینده نزدیک را به همراه داشت.

برنامه‌ریزی شرکت هما برای افزایش تعداد پروازها از دیگر مباحث مورد گفت و گو بود که نتایج خوبی در پی داشت.

استاندار خراسان جنوبی در سفر به تهران از دهمین نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران نیز بازدید کرد.

هدف از این حضور، بازدید از توانمندی‌های عرضه شده در نمایشگاه به‌ویژه غرفه هلدینگ معدنی - عمرانی خاوران بود.

هلدینگ معدنی، عمرانی خاوران از شرکت‌های سرمایه‌گذاری است که در راستای سیاست‌های ستاد توسعه خاوران، تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در استان را اردیبهشت ماه سال جاری به امضا رساند. این هلدینگ معدنی متعهد شده با سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار میلیارد ریالی در راستای احیای معادن و صنایع معدنی نیمه‌فعال استان، زمینه اشتغال ۱۵ هزار نفر را به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها