بازگشت کارخانه چدن کویر خاوران به چرخه تولید

استاندار خراسان جنوبی از بازگشت دوباره کارخانه چدن کویر خاوران، به چرخه تولید خبر داد.

بازگشت کارخانه چدن کویر خاوران به چرخه تولید

حمید ملانوری در حاشیه بازدید از کارخانه چدن خوسف به خبرنگاران گفت: واحد تولیدی چدن با سرمایه‌گذاری چینی‌ها به بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: به دلایلی واحد تولید چدن این کارخانه، فعلاً تعطیل شده و تعدیل نیرو به همراه داشته است .

استاندار خراسان جنوبی، هدف از این بازدید را کنترل و رصد شرایط موجود عنوان و تصریح کرد: در جریان این بازدید، مشکلات را از نزدیک دیدیم و از مسائل موجود شنیدیم.

ملانوری بیان کرد: این تکلیف ماست که در سالی که به تدبیر رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) مزین به عنوان "تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها" است، موانع پیش روی واحدهای تولیدی را رفع کنیم.

وی ادامه داد: با رفع این موانع باعث می‌شود، کارخانه تولید چدن که یکی از واحدهای تولیدی بزرگ استان است، مجدد به چرخه تولید برگردد، اشتغال ایجاد کند و باعث فعال شدن واحدهای تولیدی دیگر در این منطقه شود.

به گفته وی، این شهرک صنعتی به جهت همجواری با مرکز استان و موقعیت استقرار، شرایط ویژه ای دارد و ظرفیت خوبی برای سرمایه‌گذاری است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه واحد تولید فولاد این کارخانه در حال احداث است، اظهار کرد: بنا به تعهد مجموعه، واحد تولید چدن تا پایان تیرماه به چرخه تولید برمی‌گردد و کارگرانی که تعدیل شده‌اند، کم کم به مجموعه برگردانده می‌شوند و شرکت متعهد شده، واحد تولید فولاد را شتاب ببخشد.

کارخانه تولید چدن خاوران، با ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰ هزار تن با سرمایه گذاری چینی‌ها به بهره‌برداری رسیده، با بهره‌برداری کامل از این واحد تولیدی، برای یک هزار نفر به صورت مستقیم و هفت هزار نفر نیز به شکل غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

بازار هدف برای شمش‌های تولیدی این کارخانه، علاوه بر داخل، کشورهای چین، پاکستان، هندوستان، افغانستان و... است. این واحد تولیدی با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی با زیربنای ۱۶۰۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۱۵۰ هزار متر مربع احداث شده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها