شناسایی ۱۴ مورد جدید ابتلا به کرونای هندی در کاشان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: با شناسایی ١٤ مورد دیگر از سویه هندی در منطقه کاشان، آمار مبتلایان این سویه به ۱۷ نفر رسید.

شناسایی ۱۴ مورد جدید ابتلا به کرونای هندی در کاشان

مهدی دلاوری، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به قدرت بالای سرایت سویه هندی کرونا، موارد ابتلا به کووید ناشی از این سویه به سرعت در منطقه کاشان افزایش خواهد یافت و با شناسایی ۱۴ مورد جدید این تعداد به ۱۷ نفر افزایش یافت.

وی افزود: همزمان با افزایش موارد ابتلا و بستری های کووید ۱۹ در روزهای اخیر، متاسفانه موارد بستری ناشی از سایر بیماری ها و تصادفات نیز افزایش یافته است که بنا به آمار موجود، در پنج روز گذشته ٨٢ بیمار ترومایی ناشی از تصادف و جراحت در بیمارستان شهید بهشتی بستری شده اند و بار مراجعه به بیمارستان افزایش یافته است.

دلاوری تاکید کرد: با توجه به شرایط موجود، کنترل و پیشگیری از افزایش شمار بیماران نیازمند رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم و همه سازمان‌ها هستیم.

با توجه به قدرت سرایت بالای این سوش اگر وضعیت رعایت پروتکل ها به صورت حاضر باشد این احتمال هست که سوش غالب، هندی شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: متاسفانه درصد بالایی از شهروندان نسبت به رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک توجه لازم را ندارند که در خوشبینانه ترین حالت، میزان رعایت شیوه نامه ها در مجموع دو شهرستان ٦٠ درصد است.

وی افزود: در شبانه‌ روز گذشته ۴۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در منطقه کاشان شناسایی شدند که در مجموع ۱۱۷ نفر از شهروندان به علت بیماری حاد تنفسی در مراکز درمانی شهرستان های کاشان و آران و بیدگل بستری هستند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها