مرکز درمان ناباروری همدان قابلیت پذیرش بیمار از کشورهای همجوار را دارد

مسئول کمیته تعالی بخشی و ارزیابی مراکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی گفت: مرکز جامع درمان ناباروی همدان قابلیت دارد بیماران کشورهای همجوار را پذیرش کند.

مرکز درمان ناباروری همدان قابلیت پذیرش بیمار از کشورهای همجوار را دارد

دکتر احمد وثوق در بازدید از پروژه مرکز جامع زنان و درمان ناباروری جهاد دانشگاهی همدان، با ابراز خرسندی و رضایت از فعالیت همکاران جهاددانشگاهی استان گفت: مرکز درمان ناباروری همدان پیشرفت بسیار خوبی داشته و عملکرد مجموعه جهاد دانشگاهی همدان برای این پروژه مناسب بوده و این طرح از استانداردهای خوبی برخوردار خواهد بود.

وی تصریح کرد: مجموعه جهاد دانشگاهی همدان با راه‌اندازی مرکز ناباروری شرایط خوبی را برای زوج‌های نابارور استان و همچنین غرب کشور فراهم کرده تا از رفت و آمد به استان‌های دیگر جلوگیری شود و خدمات کامل به زوج‌های نابارور ارائه دهد.

معاون درمان و خدمات تخصصی پژوهشگاه رویان گفت: ما به عنوان یک مجموعه در کنار جهاد دانشگاهی همدان هستیم و هر گونه کمکی که لازم باشد برای راه‌اندازی هرچه سریعتر این مرکز انجام می‌دهیم.

راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری به رشد جمعیت کمک می‌کند

وی گفت: جهاد دانشگاهی همدان با راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری در راستای رشد جمعیت کمک بزرگی خواهد کرد و امیدواریم در زمان نه چندان دور این مرکز به ثمر بنشیند.

دکتر وثوق با بیان اینکه این مرکز امسال به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: آنچه در زمینه کاری اهمیت دارد این است که اصالت خود که جهاد دانشگاهی است را حفظ کنیم و عملکردمان شایسته یک نهاد وابسته به انقلاب باشد.

وی ادامه داد: این عملکرد باید در ارائه خدمات تخصصی و درمانی در شأن جهاد دانشگاهی باشد و تمام اصول این نهاد رعایت شود، همچنین باید نیت احداث‌کنندگان نهاد و قداست نهاد را مدنظر داشته باشیم و طوری نباشد که به اساس جهاد دانشگاهی آسیب بزند.

وثوق با تأکید بر اینکه در انتخاب همکاران باید دقت زیادی داشته باشیم، تصریح کرد: نیت راه‌انداری مرکز باید بُرد ب‍ُرد باشد و اگر صرفا منافع جهاد دانشگاهی را در نظر بگیریم و به افرادی که قرار است با مرکز همکاری کنند توجه نکنیم نمی‌توانیم موثر باشیم.

مسئول کمیته تعالی بخشی مراکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی با بیان اینکه همکارانی که قرار است به این مجموعه بپیوندند باید به اصول اخلاقی و استانداردهای پزشکی متعهد باشند، افزود: ضرورت دارد این افراد ضوابط و اخلاق حرفه‌ای را رعایت کنند.

وثوق اضافه کرد: همچنین در انتخاب همکاران و تیم تخصصی به قضیه معیشت و عملکرد آنها فکر کنیم چراکه این موضوعات می‌تواند فعالیت‌ ما را مستمر کند و به کارمان رونق دهد بنابراین تا جایی که ممکن است وضعیت معیشت آنها را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه لازم است برای تقویت کارها به دستگاه‌های دولتی نزدیک شویم، گفت: خوشبختانه این مسئله در استان‌ها وجود دارد، از طرفی این اتفاق باعث می‌شود برای جهاد دانشگاهی امکان جذب کنیم و نتیجه کار قابل قبول باشد.

مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی همدان 90 درصد پیشرفت دارد

دکتر علی کلانترنیا، رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان نیز در حاشیه این بازدید با بیان اینکه ۹۰ درصد تجهیزات مرکز جامع درمان ناباروی نیز تهیه شده است، اظهار کرد: در حال حاضر کارهای باقیمانده این مرکز، مراحل پایانی خود را طی می‌کند و ظرف ماه‌های آینده به اتمام می‌رسد.

دکتر احمد وثوق به همراه تیم کمیته تعالی بخشی و ارزیابی مراکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی، متشکل از حیدر نظری مدیر هماهنگی کمیته، خانم دکتر بذرافکن متخصص جنین شناسی، دکتر شیوا متخصص زنان و خانم دکتر عزآبادی سوپروایزر پژوهشگاه رویان، از پروژه مرکز جامع زنان و درمان ناباروری جهاد دانشگاهی همدان بازدید کرده و به ارائه راهکارها برای پیشرفت روند راه‌اندازی هر چه سریعتر این مرکز پرداختند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها