تزریق دوز دوم واکسن کرونا در مراغه آغاز شد

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: با تامین واکسن کرونا از طریق وزارت بهداشت و درمان، تزریق دوز دوم آن برای گروه‌های هدف و سالمندان شهرستان از سرگرفته شد.

تزریق دوز دوم واکسن کرونا در مراغه آغاز شد

اصغر تنومند افزود: برای این منظور ۲ هزار و ۷۰۰ دوز واکسن کرونا در دو مرکز تجمیعی شهری، مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت روستایی شهرستان به سالمندان تزریق می‌شود.

وی اضافه کرد: سالمندانی که دوز اول واکسن کرونا را در این شهرستان دریافت کرده‌اند بر اساس نوبت‌بندی و طی روزهای آینده دوز دوم را دریافت خواهند کرد تا چرخه واکسیناسیون این گروه تکمیل شود.

وی با بیان اینکه مشکلی در تامین واکسن مورد نیاز وجود ندارد، اظهار داشت: تاکنون 20 هزار نفر از سالمندان بالای ۷۰ سال در این شهرستان حداقل داول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و حدود ۶ هزار نفر از آنان نیز هر دو مرحله دریافت واکسن را پشت سر گذاشته‌اند.

افزایش میزان بستری مبتلایان به کرونا

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه با بیان اینکه در روزهای اخیر میزان بستری مبتلایان به کرونا در این شهرستان افزایش یافته است، بیان کرد: حتی افرادی که دوز دوم واکسن را نیز دریافت کرده‌اند باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

تنومند اضافه کرد: وضعیت نارنجی این شهرستان از لحاظ شیوع کرونا نیز شکننده است و در صورتی که مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، احتمال بازگشت به وضعیت قرمز وجود دارد.

وی ادامه داد: میانگین بستری در مراکز درمانی شهرستان ۱۵ تا ۱۶ نفر و میزان مبتلایان سرپایی شناسایی شده کرونا به بیش از ۴۰ نفر رسیده است.

ستاد ملی مقابله با کرونا تلاش‌های خود را با دو اولویت هدف‌گذاری کرده است؛ اولویت نخست اجرای پروتکل‌ها و مراقبت‌های اجرایی در غربالگری و فاصله‌گذاری هوشمند به عنوان تضمین شده‌ترین راه مقابله و اولویت دوم تامین و تهیه واکسن به شمار می‌رود.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها