ساخت ۱۱ مدرسه تخصصی برای دانش آموزان استثنایی خراسان شمالی

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی گفت: در حال حاضر ۱۱ مدرسه تخصصی برای دانش آموزان استثنایی این استان در حال ساخت است.

ساخت ۱۱ مدرسه تخصصی برای دانش آموزان استثنایی خراسان شمالی

ملیحه یغمایی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور مبنی بر ارتقای وضعیت دانش آموزان با شرایط ویژه خراسان شمالی اظهارکرد: این تفاهم نامه در تاریخ ۲۱ دی ماه سال گذشته منعقد شد و برای اجرای طرح های درنظر گرفته شده رقم ۳۲ میلیارد تومان را سازمان آموزش و پرورش استثنایی و دو میلیارد تومان را نیز استان متعهد شد.

وی افزود: طبق این تفاهم نامه مقرر شد تا خیران برای ساخت مدرسه های تخصصی مورد نیاز این دانش آموزان به استان توسط سازمان آموزش و پرورش سوق داده شود و در این زمینه رقم ۳۰ میلیارد تومان را نیز هزینه کنند که این امر محقق شده و ساخت ۱۱ مدرسه تخصصی مورد برنامه در حال انجام است.

یغمایی ادامه داد: از سوی دیگر یکی از تعهدات دیگر ذکر شده در این تفاهم نامه خرید و اختصاص تبلت برای دانش آموزان استثنایی بوده که با هزینه کرد ۵۰۰ میلیون تومان ۲۴۴ دستگاه تبلت خریداری و در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: پرداخت هزینه های ایاب و ذهاب دانش آموزان، خرید تجهیزات مرکز تشخیص و توانبخشی، تامین اعتبار تجهیز مدارس استثنایی از جمله مواردی بود که در تفاهم نامه ذکر شده و اجرایی شد.

این مقام مسئول ادامه داد: یکی دیگر از اقداماتی که در راستای این تفاهم نامه انجام شد اختصاص اعتبار برای تولید محتوا در شبکه شاد بود که رقم ۲۲ میلیون تومان جذب و هزینه شد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها