دانش‌ آموزان استثنایی گیلانغرب صاحب مدرسه شدند

آیین افتتاح مدرسه استثنایی زنده یاد

دانش‌ آموزان استثنایی گیلانغرب صاحب مدرسه شدند

مجید یزدان پناه، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در این مراسم همزمان با سفر معاون وزیر آموزش وپرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به کرمانشاه برگزار شد، اشاره ای به اقدامات صورت گرفته در استان در جریان زلزله بزرگ سال 1396 داشت و گفت: در حالی که در جریان این زلزله 78 مدرسه تخریبی در استان داشتیم، از آن زمان تفاهمنامه ساخت 300 مدرسه با همکاری خیرین در استان امضا شده و مفتخریم که در 1200 روز پس از زلزله 1200 کلاس درس در استان ساخته شده است.

وی در ادامه با اشاره به تلاش مجموعه آموزش و پرورش برای تهیه تبلت برای دانش آموزان نیازمند استان، گفت: با کمک دستگاه های مختلف و با همکاری نهادهای خیریه مثل بهزیستی، بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی و ... تاکنون حدود چهار هزار دستگاه تبلت در اختیار دانش آموزان نیازمند استان قرار گرفته که اگر تعداد تبلت هایی که معلم ها و خیرین به صورت خودجوش برای دانش اموزان نیازمند تهیه کرده اند را هم محاسبه کنیم، تاکنون حدود پنج هزار تبلت در اختیار دانش آموزان نیازمند استان قرار گرفته است.

یزدان پناه اشاره ای هم به آمادگی مدارس برای اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا برای بازگشایی مدارس داشت و گفت: مدارس استان آماده بازگشایی در آغاز سال تحصیلی به هر نحوی که ستاد ملی و استانی کرونا تصمیم گیری کنند، هستند.

وی با اشاره به ماندگار شدن شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) گفت: حتی در صورت بازگشایی حضوری مدارس، شبکه شاد با دانش‌آموزان خواهد ماند،چون این شبکه بر مبنای نیاز روز ایجاد شده و خواهد توانست نقش مهمی در بهبود کیفیت تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش داشته باشد.


پرویز مدیر آموزش و پرورش شهرستان گیلانغرب نیز که به صورت مجازی در این مراسم حضور داشت، با بیان اینکه این مدرسه 14 کلاسه با زیربنای 834 مترمربع در زمینی به مساحت 2050 متر مربع برای دانش آموزان با نیازهای ویژه شهرستان گیلانغرب ساخته شده، گفت: برای ساخت این مدرسه پنج میلیارد تومان هزینه شده که تمامی این هزینه از سوی خیرین پرداخت شده است.

پرویز با بیان اینکه پیش از این شهرستان گیلانغرب هیچ مدرسه ای برای دانش آموزان با نیازهای ویژه نداشت، گفت: با افتتاح این مدرسه دانش آموزان با نیازهای ویژه خواهند توانست از امکانات مورد نیاز برای آموزش خود استفاده کنند.

وی ادامه داد: در این شهرستان به ساخت سه مدرسه دیگر برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه احتیاج داریم.

در انتهای این مراسم که با افتتاح مجازی این مدرسه از سوی معاون وزیر آموزش وپرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور همراه بود، از نسخه استانی سند تحول بنیادین در استان رونمایی و از خدمات فرزاد سهیلی مدیر پیشین آموزش و پرورش استثنایی استان نیز تقدیر شد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها