معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردستان:

اشتغال، نیاز اساسی بیماران بهبود یافته اعتیاد است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردستان گفت: مشکل اشتغال یکی از نیازهای اساسی افرادی است که از بیماری اعتیاد رهایی یافته‌اند.

اشتغال، نیاز اساسی بیماران بهبود یافته اعتیاد است

علیرضا فرح‌بخش، امروز (یکشنبه-۱۳ مهر ماه) در شورای مبارزه با مواد مخدر در فرمانداری اردستان، اظهار کرد: اعتیاد به مواد مخدر به هر دلیل یکی از جدی‌ترین آسیب‌ها و معضلات در جامعه پیش روی ما است که نسل جوان و سلامت جوامع بشری را به مخاطره انداخته است.

وی با بیان اینکه با کنترل مواد مخدر و کاهش تقاضای آن، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دیگر را می‌توانیم کنترل کنیم، افزود: مبارزه جدی و تأثیرگذار با مواد مخدر نیازمند هم‌افزایی و همکاری دستگاه‌ها و اجرایی کردن مصوبات ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری اردستان با بیان اینکه در شش ماه نخست امسال با تلاش‌هایی که نیروی انتظامی انجام داده دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر افزایش ۱۵ درصدی داشته است، تصریح کرد: استراتژی کاهش تقاضا و مبارزه با خرده‌فروشی در سطح شهرستان از راهکارهای تأثیرگذار در پیشگیری و مقابله با این مواد افیونی است.

فرح بخش با بیان اینکه مشکل اشتغال یکی از نیازهای اساسی افرادی است که از بیماری اعتیاد رهایی یافته‌اند، گفت: اغلب معتادان پس از بهبودی با مشکل بیکاری مواجه می‌شوند و اگر این مسئله به درستی حل نشود علاوه بر آسیب‌های شخصیتی متعددی که به فرد وارد می‌شود با بحران مالی و در نهایت بازگشت مجدد به اعتیاد روبرو خواهد شد. بنابراین در جهت اشتغال معتادان بهبود یافته باید تمام دستگاه‌های مرتبط پای کار بیایند تا از این راه بتوانیم کمترین آسیب را داشته باشیم.

وی با اشاره به لزوم پیشگیری و درمان اعتیاد در شهرستان گفت: راه‌اندازی مجدد کمپ ترک اعتیاد در شهرستان ضروری است.

همچنین رئیس اداره بهزیستی اردستان گفت: یکی از دغدغه‌های قابل بحث در خصوص معضل اعتیاد، به لغزش‌های پیاپی معطوف می‌شود که برخی از معتادان بعد از ترک، به آن دچار می‌شوند.

محمدعلی مطلب زاده گفت: کمپ ترک اعتیاد اردستان به دلیل نداشتن پزشک و نیروی فنی و پس اخطارهای مکرری که دریافت کرد موقتاً تعطیل شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در شهرستان اردستان کمپ فعال ترک اعتیاد وجود ندارد، گفت: به دلیل اینکه کمپ بهترین راه برای ترک اعتیاد برخی از معتادان است راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد، یکی از نیازهای شهرستان است که امیدواریم با فراهم شدن بستر و زمینه لازم، خلأ مورد اشاره مرتفع شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها