دادستان عمومی و انقلاب زنجان:

پوشش بیمه اعتیاد در زنجان نیازمند توجه جدی است

دادستان عمومی و انقلاب زنجان با اشاره به مشکلات جدی پوشش بیمه‌ای اعتیاد در استان گفت: در مراکز درمانی که خدمات روانپزشکی ارائه می‌دهند نیز، این مشکل وجود دارد و در واقع پروسه طولانی برای پوشش بیمه‌ای این افراد وجود دارد.

پوشش بیمه اعتیاد در زنجان نیازمند توجه جدی است

حجت‌الاسلام محسن کرمی در جلسه گرامیداشت هفته مواد مخدر، با بیان اینکه متاسفانه در حوزه درمان معتادان استان مشکلات جدی وجود دارد افزود: اکنون دارویی برای درمان اعتیاد کشف شده که در نمونه‌های شاهد، بسیار موفق و موثر است که منتظر اخذ مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستیم.

این مسوول با تاکید بر اینکه استان در حوزه درمان اعتیاد عقب است، اضافه کرد: ماه گذشته یک کپسول لاغری برای لاغری بانوان به وفور در استان زنجان توزیع می‌شد که شکایت‌ها و گزارش‌هایی در این خصوص وجود داشت که در این راستا متاسفانه دانشگاه علوم پزشکی هنوز هم نتیجه آزمایش را ارسال نکرده است اما با اعلام ناجا مشخص شد در این کپسول موادمخدر شیشه وجود دارد.

دادستان زنجان به لزوم نظارت و بازنگری در رابطه با فعالیت مراکز MMT استان نیز اظهار داشت: در حوزه جمع‌آوری معتادان متجاهر، ویترین نازیبایی برای قضاوت نادرست مردم نسبت به عملکرد نظام جمهور اسلامی ایران است که عملکرد مدیران این نبوده و شایسته نیست، اما باید فکری برای آن شود.

حجت‌الاسلام کرمی با بیان اینکه در کمپ‌های ترک اعتیاد هیچ نرم‌افزار درمانی وجود ندارد، افزود: در حوزه جمع‌آوری معتادان، کمپ‌ها باید نرم‌افزار درمانی در خلال نگهداری داشته باشند وگرنه وضع صرفا انبارداری خواهد بود. همچنین خانه میان‌راهی نیز باید تشکیل شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های خیریه‌ها و سمن‌های استان خاطرنشان کرد: منفعت‌گرایی، آسیب جدی در فعالیت کمپ‌های ترک اعتیاد استان محسوب می شود.

دادستان عمومی و انقلاب زنجان گفت: وقتی مدیر کمپ محاسبه مادی می‌کند، نمی‌تواند درمان اساسی انجام دهد که با بررسی‌های به‌عمل آمده فعالیت ۲ کمپ خیریه مردان و یک کمپ خیریه زنان در این استان ضروری است.

این مسوول با اشاره به تولید فراوان محتوا در حوزه آگاه‌سازی و مبارزه با موادمخدر در فضای مجازی، خاطرنشان کرد: محلات برای خانه‌پاتوق‌ها ناامن باشد که آمادگی اقدامات لازم در این خصوص از سوی مجموعه قضایی استان وجود دارد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها