اکثر جرائم در خراسان شمالی ناشی از احساس فقر است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان شمالی گفت: اکثر جرائمی که در استان رخ می‌دهد در ردیف جرائم خرد بوده و عمدتاً از احساس فقر ناشی می‌شود.

اکثر جرائم در خراسان شمالی ناشی از احساس فقر است

مسلم محمدیاران، در جلسه کارگروه توانمندسازی جامعه هدف روستایی در معرض خطر تخریب و مهاجرت فرست و پیشگیری از رشد بافت‌های ناکارآمد اظهار کرد: متأسفانه بر اساس داده‌های آماری بیشتر جرایم و آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه شهرها و روستاها حادث می‌شود و این معضل باعث شده این مناطق عمدتاً در ردیف خاستگاه‌های بروز و شکل‌گیری برخی جرایم خطرناک و سازمان‌یافته تعریف شوند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان شمالی با اشاره به تبعات منفی حاشیه‌نشینی بر مناسبات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تصریح کرد: پیشگیری از وقوع جرم زمانی موفق خواهد بود که دستگاه‌ها متولی، هم‌افزایی داشته باشند و از اقدامات جزیره‌ای و موازی کاری پرهیز نمایند.

وی افزود: اکثر جرایمی که در استان رخ می‌دهد در ردیف جرایم خرد بوده و عمدتاً از احساس فقر ناشی می‌شود نه خود فقر.

یاران عنوان کرد: فرصت‌های استان در موضوع کشاورزی بالاست و با توجه به اشتغال اغلب مردم به امور کشاورزی و علیرغم اقدامات خوبی که توسط دستگاه‌ها صورت پذیرفته اما درنتیجه بررسی‌های صورت گرفته در شورای قضائی و بر اساس ماحصل داده‌های آماری تعداد بالای مصادیق افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی حکایت از آن دارد که علیرغم تخصیص اعتبارات مناسب در سال‌های گذشته و تلاش دستگاه‌های متولی در استان، همچنان با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها