ناتوانی سازمان هواشناسی در پیش‌بینی آب‌‌وهوا

کارشناس هواشناسی با ابراز "آبان امسال پیش‌بینی ورود هوای سرد به کشور طی بهمن را انجام داده بودم."، گفت: چرا سازمان هواشناسی توان انجام پیش‌بینی بلندمدت را ندارد.

ناتوانی سازمان هواشناسی در پیش‌بینی آب‌‌وهوا

حسین اردکانی با یادآوری این‌که "حدود 3 ماه قبل پیش‌بینی کردم بین 20 تا 30 بهمن هوای بسیار سرد برفی وارد ایران می‌شود"، اظهار کرد: این یک مدل دانشگاهی بود و این پیش‌بینی روی داد.

وی با بیان اینکه "هفته آینده سرما ادامه دارد و بارش برف مختصری خواهیم داشت"، افزود: در زمان حاضر در کشورهای مختلف جهان، سه تا چهار ماه جلوتر پیش‌بینی‌های درستی را انجام می‌دهند اما متأسفانه سازمان هواشناسی کشورمان از ارائه چنین پیش‌بینی‌هایی ناتوان است.

وی با طرح این پرسش که چرا سازمان هواشناسی کشور نمی‌تواند پیش‌بینی 3 تا 4 ماهه داشته باشد، متذکر شد: به‌نظر می‌رسد وزیر راه و شهرسازی باید به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشد.

پدر علم هواشناسی ایران یادآور شد: آبان ماه امسال، بنده پیش‌بینی ورود هوای سرد به کشور و بارش‌ها طی اواخر بهمن و اوایل اسفند ماه را انجام داده بودم.

سحر تاجبخش مسلمان؛ رئیس سازمان هواشناسی 26 بهمن امسال گفته بود: بعضی‌ها نگاهشان درباره پیش‌بینی‌های هواشناسی ایده‌آل‌گرایانه است اما طبیعتاً وقتی دانش این موضوع را داشته باشند، می‌دانند احتمال ایده‌آل پیش‌بینی کردن تقریباً صفر است و نمی‌توان نسبت به آینده یک حرف قطعی زد!  بسیاری از بازخوردهایی که از وضعیت پیش‌بینی‌ها و عملکرد سازمان هواشناسی در مسئولان و مردم می‌بینیم، بازخوردهای مثبتی نسبت به گذشته هستند.

وی مدعی شده بود: بازخوردهای جامعه نسبت به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی حداقل در سالهای اخیر خیلی بهتر شده است! هم نحوه پیش‌بینی‌ها و هم اطلاعاتی که به کاربران ارائه می‌شود خیلی بهتر شده است؛ امروز هشدارهای سازمان هواشناسی کشور مفهومی‌تر شده و مردم اطلاعات این هشدارها را درک کرده و از آنها بهره می‌برند.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • م
    1

    عمه ات هم می دونه بهمن ماه هوای سرد می اید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      یه چیزی گفته ، جدیش نگیر ،
      ایران یه شوخیه ، هیچی نیست

  • ناشناس
    1

    پارسال پیش بینی ریس جمهور در رأس قدرت کرده بودند که تورم تک رقمی می شود تک رقمی نشد هیچ پنجاه درصد هم روش آمد

  • ناشناس
    2

    سلام زمستان تمام شد متاسفانه مادراذربایجانشرقی برف ندیم بجزگرانی چپاول ودزدی

  • ناشناس
    1

    یه سازمان دولتی توانا نام ببرید.... هواشناسی پیشکش.

  • ایرانی
    0

    فقط کل کل اصغری و پیمان طالبی

  • ناشناس
    2

    اثرات واکسن کروناست خیلی از مردها هم ناتوان شدند

  • ناشناس
    2

    تمام پیش بینی هواشناسی دروغ است مثلآ امروز قرار بود برف سنگین وسرمای آنچنانی داشته باشیم ولی اینطور نبود حتی در هفته های پیش هم دروغ گفتند

  • ناشناس
    0

    ان چه پیش بینی کرده بودن درست از آب درامد کارشناسان هواشناسی گفته بودن اواخر بهمن اوایل اسفند بارش برف و باران زیادی خواهیم داشت اتفاق افتاد

  • ناشناس
    0

    می روند داخل سایت های خارجی نگاه می کنند و همون ها را میگن. ما که خودمون نرم افزارش رو گوشی داریم دیگه چه نیاز به سازمان هواشناسی هست؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها