کاهش ۷ درجه‌ای دما در این استان‌ها

سازمان هواشناسی با اشاره به آغاز بارش‌های پاییزی در برخی مناطق کشور از کاهش تا ۷ درجه‌ای دما خبر داد و برای ۲ استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

کاهش ۷ درجه‌ای دما در این استان‌ها

تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات مازندران رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد انتظار می‌رود.

روز دوشنبه با گذر امواج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور در مناطقی از شمال غرب، سواحل شمالی و ارتفاعات البرز ابرناکی، بارش، وزش باد همراه با کاهش نسبی دما پیش‌بینی شده است.

سه‌شنبه در شمال غرب بارش‌های کاهش می‌یابد و به‌صورت پراکنده و خفیف خواهد بود و گستره آن برخی مناطق گیلان، مازندران،‌گلستان، ارتفاعات البرز مرکزی، شرقی و خراسان شمالی است، در این روز شرق دریای خزر مواج می‌شود.

روز چهارشنبه در مازندران، گلستان، خراسان شمالی، مناطقی از سمنان و ارتفاعات البرز شرقی ابرناکی، رگبار خفیف و پراکنده پیش‌بینی می‌شود. در خراسان رضوی نیز افزایش وزش باد و کاهش نسبی دما روی می‌دهد.

از روز دوشنبه تا چهارشنبه سواحل دریای خزر روند کاهش نسبی ۵ تا ۷ درجه دما روی می‌دهد. طی ۳ روز آینده در برخی مناطق شمال شرق، شرق و جنوب شرق در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک رخ می‌دهد.

توصیف سامانه: افزایش شدید گرادیان فشاری

زمان پایان: یکشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۰۲

نوع مخاطره: وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک

منطقه اثر: شمال سیستان و بلوچستان و جنوب شرق خراسان جنوبی.

اثر مخاطره: در مناطق مستعد طوفان گردوخاک و شن، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، اختلال در ناوگان حمل‌ونقل، خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها، دکل‌های برق و سازه‌های موقت، سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال.

توصیه: اجتناب از رفت‌وآمدهای غیرضروری برای افراد سالمند و بیمارهای تنفسی و قلبی، آمادگی دستگاه‌های امدادی به‌ویژه مراکز بهداشتی، پرهیز از فعالیت کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، اجتناب در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها