شمال کشور ۱۰ درجه سردتر می‌شود

کارشناس هواشناسی از بارش باران و کاهش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دما طی فردا و پس فردا در نوار شمالی کشور خبر داد.

شمال کشور ۱۰ درجه سردتر می‌شود

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی و آب و هوای کشور را برای امروز یکشنبه 26 آذرماه و روزهای آتی تشریح کرد و گفت: امروز در بیشتر مناطق کشور جو آرام است و با توجه به پایداری و سکون هوا تداوم انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی به ویژه کرج، تهران، اراک و اصفهان رخ می‌دهد.

کارشناس هواشناسی اظهار کرد: از بعد از ظهر امروز در گیلان و نقاطی از مازندران بارش باران آغاز می‌شود و در اردبیل و نیمه شمالی آذربایجان‌های شرقی و غربی بارش باران و برف پیش‌بینی شده است.

به گفته نقشینه فردا در مناطقی از اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات رشته کوه‌های البرز و نقاطی از آذربایجان‌های شرقی و غربی و زنجان بارش رخ می‌دهد.

وی افزود: فردا شدت بارش در گیلان و مازندران خواهد بود و ارتفاعات مناطق سردسیر هم بارش برف خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی تاکید کرد: شنبه در برخی نقاط از سواحل گیلان و چهارشنبه و پنجشنبه در نقاطی از هرمزگان بارش پراکنده رخ می‌دهد.

نقشینه گفت: امروز وزش باد در برخی مناطق از شمال غرب و فردا در شرق و جنوب سمنان نسبتا شدید خواهد شد و فردا و پس فردا در نوار شمالی کشور به ویژه سواحل دریای خزر کاهش دمای 6 تا 10 درجه‌ای رخ می‌دهد.

وی یادآور شد: امروز تنگه هرمز و دریای عمان و دریای خزر مواج می‌شود و فردا دریای خزر و شرق دریای عمان مواج و متلاطم پیش‌بینی شده است.

به گفته کارشناس هواشناسی، تهران امروز غبار محلی دارد و بیشینه دما امروز 15، فردا 13 و سه‌شنبه 10 درجه می‌شود.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها